a_pixel

Blog Sugestera

Witamy Cię na blogu Sugestera! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Blog Porady

Jak zabezpieczyć dane Twojej firmy korzystając z Sugestera cz.II

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2018-06-27

1. Zweryfikuj swój adres email i poproś o to samo innych użytkowników

Zapytasz czy to konieczne? Odpowiedź brzmi - tak! jeśli chcesz w pełni chronić swoje dane gromadzone w systemie Sugester. Po pierwsze adres email służy do logowania się na konto w Sugesterze. A Sugester, w tym przypadku, to skarbnica wiedzy na temat Ciebie i Twojej firmy. Zalogowany użytkownik, oczywiście w zależności od nadanych uprawnień, ma przecież dostęp do najważniejszych danych w Twojej firmie dotyczących kontaktów, spraw finansowych czy działań marketingowych lub sprzedażowych.
Dlatego tak ważne jest by być pewnym, że adres emial podany w profilu użytkownika jest poprawny.
Pamiętaj też że to właśnie na ten adres wysyłane są informacje na temat konta jak chociażby notyfikacje czy odzyskiwanie hasła. A co by się stało, gdyby hasło odzyskał ktoś do tego nieuprawniony? Na to pytanie chyba nikt nie musi odpowiadać…

Każdy z użytkowników Twojego konta może dwoma kliknięciami zweryfikować swój adres email. Wystarczy, że przejdzie do swojego profilu na Sugesterze i kliknie Potwierdź email. Dowiedz się jak krok po kroku zweryfikować swój adres email.


Dlaczego powinieneś zweryfikować swój adres emial w Sugesterze i poprosić o to samo swoich pracowników?

Ponieważ to pierwszy krok do zabezpieczenia danych na Twoim koncie. Weryfikacja pomoże Ci też w bezpiecznym i prostym odzyskiwaniu hasła oraz umożliwi - dla jeszcze pełniejszej ochrony - aktywowanie podwójnego logowania dla każdego z użytkowników.

Jak możesz zweryfikować swój adres email?

W celu weryfikacji wejdź w Edycję użytkownika i w prawym górnym rogu kliknij przycisk Potwierdź email.

 

Na Twój adres mailowy zostanie wysłany mail z linkiem aktywacyjnym:

2. Zrób samodzielnie backup danych

Czy zdarzyło Ci się, że ktoś z Twojego teamu nieumyślnie wykasował część klientów lub danych kontaktowych z systemu? Być może były to inne dane? Niestety takie sytuacje dość często mają miejsce, dlatego dobrze jest być przygotowanym na podobne zdarzenia.
Spokój ducha w takim momencie zapewnia backup konta. W Sugesterze wszystkie przechowywane dane są codziennie backupowane. Kopie zapasowe przechowujemy na serwerach Amazon AWS, znajdujących się w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W sytuacji przypadkowego skasowania danych, możemy zawsze na Twoją prośbę przywrócić kopię zapasową bazy danych z Twojego konta.

Ty również możesz mieć swój wkład w procesie backupowania danych i regularnie co jakiś czas tworzyć własną kopię zapasową email, zadań, klientów, historii sprzedaży czy wpisów na forum lub w bazie wiedzy. A wszystko to za pomocą funkcji eksportu w Sugesterze.
Wystarczy, że np. raz w tygodniu wyeksportujesz do plików xls (klienci, zadania, interesy czy posty z forum) lub eml (maile) dane z Twojego konta. Eksport w naszym systemie to zaledwie dwa kliknięcia, a ile mniej nerwów! W ten prosty sposób tworzysz własną kopię zapasową, którą możesz zawsze wykorzystać w sytuacji kryzysowej, gdy np. jeden z pracowników skasuje niechcący kilku ważnych klientów. Nikt nie życzy sobie oczywiście takich sytuacji, ale jeśli już się jednak tak stanie, to nie musisz się martwić, bo posiadając własną kopię zapasową, jesteś w stanie szybko zaimportować wyeksportowany wcześniej plik z klientami i przywrócić listę kontrahentów do stanu sprzed niefortunnego incydentu. Nie musisz się też myśleć o tym, że importując ponownie bazę klientów, rekordy się zdublują. System czuwa nad poprawnym importem, wystarczy podczas wgrywania pliku zaznaczyć w polu Strategia duplikatów Aktualizuj istniejący, by program zaczytał ponownie tylko te rekordy, których nie ma na liście. I problem z usuniętymi klientami rozwiązany!

Eksport maili czy klientów zrobisz, wchodząc w odpowiedni moduł. Warto mieć taką stworzoną przez siebie kopię zapasową w pogotowiu. Dowiedz się jak wykonać eksport w Sugesterze.

 

3. Zabezpiecz witrynę za pomocą protokołu HTTPS

Ta uwaga dotyczy użytkowników, którzy zdecydują się mieć konto w Sugesterze pod własną domeną. Co to znaczy?  Że logując się do swojego konta w pasku adresu zamiast przykładowej nazwy: twoja-firma.sugester.pl zobaczą  crm.twoja-firma.pl

W tym przypadku komunikacja między użytkownikiem a witryną - oprócz procesu logowania - odbywa się domyślnie za pomocą protokołu HTTP.
Co to oznacza dla Ciebie jako użytkownika? Że Twoja komunikacja nie jest zaszyfrowana, a co za tym idzie, mniej bezpieczna. Dlatego tak istotne jest, by pamiętać o używaniu szyfrowanej wersji protokołu HTTP czyli HTTPS. W przypadku szyfrowania połączeń następuje najpierw wymiana kluczy np. SSL, a później przesyłane jest żądanie http://. Takie zabezpieczenie w postaci szyfrowania komunikacji chroni przed przechwyceniem lub zmienianiem przesyłanych danych oraz zapewnia autentyczność dla źródła pochodzenia strony.

Sugestera możesz podpiąć pod własną domenę. Dzięki temu goście i pracownicy będą mogli wchodzić do aplikacji z adresów znajdujących się pod Twoją domeną. Dowiedz się jak ustawić własną domenę i po co jest potrzebny certyfikat SSL do domeny.

Jeśli więc zdecydujesz się, by używać Sugestera pod własną domeną, dobrze się do tego przygotuj:

* dokonaj poprawnych ustawień na swoim koncie w Sugesterze oraz na swojej domenie. Brzmi poważnie? Nic się nie martw, mamy dla Ciebie instrukcję, która poprowadzi Cię krok po kroku
* uzyskaj certyfikat bezpieczeństwa od wiarygodnego urzędu certyfikacji i prześlij go nam
* poczekaj na potwierdzenie od nas, że certyfikat został wgrany, Sugester działa pod własną domeną, a komunikacja odbywa się za pomocą HTTPS

Pamiętaj, by certyfikat był zawsze aktualny.

A co z użytkownikami, którzy nie korzystają z opcji Sugestera pod własną domeną? Oni nie muszą robić nic, ponieważ każde konto pod adresem *.sugester.pl domyślnie posiada połączenie HTTPS, czyli przesyłane dane są szyfrowane.

 

Blog Porady

Jak zabezpieczyć dane Twojej firmy korzystając z Sugestera cz.II

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2018-06-27

1. Zweryfikuj swój adres email i poproś o to samo innych użytkowników

Zapytasz czy to konieczne? Odpowiedź brzmi - tak! jeśli chcesz w pełni chronić swoje dane gromadzone w systemie Sugester. Po pierwsze adres email służy do logowania się na konto w Sugesterze. A Sugester, w tym przypadku, to skarbnica wiedzy na temat Ciebie i Twojej firmy. Zalogowany użytkownik, oczywiście w zależności od nadanych uprawnień, ma przecież dostęp do najważniejszych danych w Twojej firmie dotyczących kontaktów, spraw finansowych czy działań marketingowych lub sprzedażowych.
Dlatego tak ważne jest by być pewnym, że adres emial podany w profilu użytkownika jest poprawny.
Pamiętaj też że to właśnie na ten adres wysyłane są informacje na temat konta jak chociażby notyfikacje czy odzyskiwanie hasła. A co by się stało, gdyby hasło odzyskał ktoś do tego nieuprawniony? Na to pytanie chyba nikt nie musi odpowiadać…

Każdy z użytkowników Twojego konta może dwoma kliknięciami zweryfikować swój adres email. Wystarczy, że przejdzie do swojego profilu na Sugesterze i kliknie Potwierdź email. Dowiedz się jak krok po kroku zweryfikować swój adres email.


Dlaczego powinieneś zweryfikować swój adres emial w Sugesterze i poprosić o to samo swoich pracowników?

Ponieważ to pierwszy krok do zabezpieczenia danych na Twoim koncie. Weryfikacja pomoże Ci też w bezpiecznym i prostym odzyskiwaniu hasła oraz umożliwi - dla jeszcze pełniejszej ochrony - aktywowanie podwójnego logowania dla każdego z użytkowników.

Jak możesz zweryfikować swój adres email?

W celu weryfikacji wejdź w Edycję użytkownika i w prawym górnym rogu kliknij przycisk Potwierdź email.

 

Na Twój adres mailowy zostanie wysłany mail z linkiem aktywacyjnym:

2. Zrób samodzielnie backup danych

Czy zdarzyło Ci się, że ktoś z Twojego teamu nieumyślnie wykasował część klientów lub danych kontaktowych z systemu? Być może były to inne dane? Niestety takie sytuacje dość często mają miejsce, dlatego dobrze jest być przygotowanym na podobne zdarzenia.
Spokój ducha w takim momencie zapewnia backup konta. W Sugesterze wszystkie przechowywane dane są codziennie backupowane. Kopie zapasowe przechowujemy na serwerach Amazon AWS, znajdujących się w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W sytuacji przypadkowego skasowania danych, możemy zawsze na Twoją prośbę przywrócić kopię zapasową bazy danych z Twojego konta.

Ty również możesz mieć swój wkład w procesie backupowania danych i regularnie co jakiś czas tworzyć własną kopię zapasową email, zadań, klientów, historii sprzedaży czy wpisów na forum lub w bazie wiedzy. A wszystko to za pomocą funkcji eksportu w Sugesterze.
Wystarczy, że np. raz w tygodniu wyeksportujesz do plików xls (klienci, zadania, interesy czy posty z forum) lub eml (maile) dane z Twojego konta. Eksport w naszym systemie to zaledwie dwa kliknięcia, a ile mniej nerwów! W ten prosty sposób tworzysz własną kopię zapasową, którą możesz zawsze wykorzystać w sytuacji kryzysowej, gdy np. jeden z pracowników skasuje niechcący kilku ważnych klientów. Nikt nie życzy sobie oczywiście takich sytuacji, ale jeśli już się jednak tak stanie, to nie musisz się martwić, bo posiadając własną kopię zapasową, jesteś w stanie szybko zaimportować wyeksportowany wcześniej plik z klientami i przywrócić listę kontrahentów do stanu sprzed niefortunnego incydentu. Nie musisz się też myśleć o tym, że importując ponownie bazę klientów, rekordy się zdublują. System czuwa nad poprawnym importem, wystarczy podczas wgrywania pliku zaznaczyć w polu Strategia duplikatów Aktualizuj istniejący, by program zaczytał ponownie tylko te rekordy, których nie ma na liście. I problem z usuniętymi klientami rozwiązany!

Eksport maili czy klientów zrobisz, wchodząc w odpowiedni moduł. Warto mieć taką stworzoną przez siebie kopię zapasową w pogotowiu. Dowiedz się jak wykonać eksport w Sugesterze.

 

3. Zabezpiecz witrynę za pomocą protokołu HTTPS

Ta uwaga dotyczy użytkowników, którzy zdecydują się mieć konto w Sugesterze pod własną domeną. Co to znaczy?  Że logując się do swojego konta w pasku adresu zamiast przykładowej nazwy: twoja-firma.sugester.pl zobaczą  crm.twoja-firma.pl

W tym przypadku komunikacja między użytkownikiem a witryną - oprócz procesu logowania - odbywa się domyślnie za pomocą protokołu HTTP.
Co to oznacza dla Ciebie jako użytkownika? Że Twoja komunikacja nie jest zaszyfrowana, a co za tym idzie, mniej bezpieczna. Dlatego tak istotne jest, by pamiętać o używaniu szyfrowanej wersji protokołu HTTP czyli HTTPS. W przypadku szyfrowania połączeń następuje najpierw wymiana kluczy np. SSL, a później przesyłane jest żądanie http://. Takie zabezpieczenie w postaci szyfrowania komunikacji chroni przed przechwyceniem lub zmienianiem przesyłanych danych oraz zapewnia autentyczność dla źródła pochodzenia strony.

Sugestera możesz podpiąć pod własną domenę. Dzięki temu goście i pracownicy będą mogli wchodzić do aplikacji z adresów znajdujących się pod Twoją domeną. Dowiedz się jak ustawić własną domenę i po co jest potrzebny certyfikat SSL do domeny.

Jeśli więc zdecydujesz się, by używać Sugestera pod własną domeną, dobrze się do tego przygotuj:

* dokonaj poprawnych ustawień na swoim koncie w Sugesterze oraz na swojej domenie. Brzmi poważnie? Nic się nie martw, mamy dla Ciebie instrukcję, która poprowadzi Cię krok po kroku
* uzyskaj certyfikat bezpieczeństwa od wiarygodnego urzędu certyfikacji i prześlij go nam
* poczekaj na potwierdzenie od nas, że certyfikat został wgrany, Sugester działa pod własną domeną, a komunikacja odbywa się za pomocą HTTPS

Pamiętaj, by certyfikat był zawsze aktualny.

A co z użytkownikami, którzy nie korzystają z opcji Sugestera pod własną domeną? Oni nie muszą robić nic, ponieważ każde konto pod adresem *.sugester.pl domyślnie posiada połączenie HTTPS, czyli przesyłane dane są szyfrowane.

 

Blog Porady

Jak zabezpieczyć dane Twojej firmy korzystając z Sugestera cz.II

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2018-06-27

1. Zweryfikuj swój adres email i poproś o to samo innych użytkowników

Zapytasz czy to konieczne? Odpowiedź brzmi - tak! jeśli chcesz w pełni chronić swoje dane gromadzone w systemie Sugester. Po pierwsze adres email służy do logowania się na konto w Sugesterze. A Sugester, w tym przypadku, to skarbnica wiedzy na temat Ciebie i Twojej firmy. Zalogowany użytkownik, oczywiście w zależności od nadanych uprawnień, ma przecież dostęp do najważniejszych danych w Twojej firmie dotyczących kontaktów, spraw finansowych czy działań marketingowych lub sprzedażowych.
Dlatego tak ważne jest by być pewnym, że adres emial podany w profilu użytkownika jest poprawny.
Pamiętaj też że to właśnie na ten adres wysyłane są informacje na temat konta jak chociażby notyfikacje czy odzyskiwanie hasła. A co by się stało, gdyby hasło odzyskał ktoś do tego nieuprawniony? Na to pytanie chyba nikt nie musi odpowiadać…

Każdy z użytkowników Twojego konta może dwoma kliknięciami zweryfikować swój adres email. Wystarczy, że przejdzie do swojego profilu na Sugesterze i kliknie Potwierdź email. Dowiedz się jak krok po kroku zweryfikować swój adres email.


Dlaczego powinieneś zweryfikować swój adres emial w Sugesterze i poprosić o to samo swoich pracowników?

Ponieważ to pierwszy krok do zabezpieczenia danych na Twoim koncie. Weryfikacja pomoże Ci też w bezpiecznym i prostym odzyskiwaniu hasła oraz umożliwi - dla jeszcze pełniejszej ochrony - aktywowanie podwójnego logowania dla każdego z użytkowników.

Jak możesz zweryfikować swój adres email?

W celu weryfikacji wejdź w Edycję użytkownika i w prawym górnym rogu kliknij przycisk Potwierdź email.

 

Na Twój adres mailowy zostanie wysłany mail z linkiem aktywacyjnym:

2. Zrób samodzielnie backup danych

Czy zdarzyło Ci się, że ktoś z Twojego teamu nieumyślnie wykasował część klientów lub danych kontaktowych z systemu? Być może były to inne dane? Niestety takie sytuacje dość często mają miejsce, dlatego dobrze jest być przygotowanym na podobne zdarzenia.
Spokój ducha w takim momencie zapewnia backup konta. W Sugesterze wszystkie przechowywane dane są codziennie backupowane. Kopie zapasowe przechowujemy na serwerach Amazon AWS, znajdujących się w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W sytuacji przypadkowego skasowania danych, możemy zawsze na Twoją prośbę przywrócić kopię zapasową bazy danych z Twojego konta.

Ty również możesz mieć swój wkład w procesie backupowania danych i regularnie co jakiś czas tworzyć własną kopię zapasową email, zadań, klientów, historii sprzedaży czy wpisów na forum lub w bazie wiedzy. A wszystko to za pomocą funkcji eksportu w Sugesterze.
Wystarczy, że np. raz w tygodniu wyeksportujesz do plików xls (klienci, zadania, interesy czy posty z forum) lub eml (maile) dane z Twojego konta. Eksport w naszym systemie to zaledwie dwa kliknięcia, a ile mniej nerwów! W ten prosty sposób tworzysz własną kopię zapasową, którą możesz zawsze wykorzystać w sytuacji kryzysowej, gdy np. jeden z pracowników skasuje niechcący kilku ważnych klientów. Nikt nie życzy sobie oczywiście takich sytuacji, ale jeśli już się jednak tak stanie, to nie musisz się martwić, bo posiadając własną kopię zapasową, jesteś w stanie szybko zaimportować wyeksportowany wcześniej plik z klientami i przywrócić listę kontrahentów do stanu sprzed niefortunnego incydentu. Nie musisz się też myśleć o tym, że importując ponownie bazę klientów, rekordy się zdublują. System czuwa nad poprawnym importem, wystarczy podczas wgrywania pliku zaznaczyć w polu Strategia duplikatów Aktualizuj istniejący, by program zaczytał ponownie tylko te rekordy, których nie ma na liście. I problem z usuniętymi klientami rozwiązany!

Eksport maili czy klientów zrobisz, wchodząc w odpowiedni moduł. Warto mieć taką stworzoną przez siebie kopię zapasową w pogotowiu. Dowiedz się jak wykonać eksport w Sugesterze.

 

3. Zabezpiecz witrynę za pomocą protokołu HTTPS

Ta uwaga dotyczy użytkowników, którzy zdecydują się mieć konto w Sugesterze pod własną domeną. Co to znaczy?  Że logując się do swojego konta w pasku adresu zamiast przykładowej nazwy: twoja-firma.sugester.pl zobaczą  crm.twoja-firma.pl

W tym przypadku komunikacja między użytkownikiem a witryną - oprócz procesu logowania - odbywa się domyślnie za pomocą protokołu HTTP.
Co to oznacza dla Ciebie jako użytkownika? Że Twoja komunikacja nie jest zaszyfrowana, a co za tym idzie, mniej bezpieczna. Dlatego tak istotne jest, by pamiętać o używaniu szyfrowanej wersji protokołu HTTP czyli HTTPS. W przypadku szyfrowania połączeń następuje najpierw wymiana kluczy np. SSL, a później przesyłane jest żądanie http://. Takie zabezpieczenie w postaci szyfrowania komunikacji chroni przed przechwyceniem lub zmienianiem przesyłanych danych oraz zapewnia autentyczność dla źródła pochodzenia strony.

Sugestera możesz podpiąć pod własną domenę. Dzięki temu goście i pracownicy będą mogli wchodzić do aplikacji z adresów znajdujących się pod Twoją domeną. Dowiedz się jak ustawić własną domenę i po co jest potrzebny certyfikat SSL do domeny.

Jeśli więc zdecydujesz się, by używać Sugestera pod własną domeną, dobrze się do tego przygotuj:

* dokonaj poprawnych ustawień na swoim koncie w Sugesterze oraz na swojej domenie. Brzmi poważnie? Nic się nie martw, mamy dla Ciebie instrukcję, która poprowadzi Cię krok po kroku
* uzyskaj certyfikat bezpieczeństwa od wiarygodnego urzędu certyfikacji i prześlij go nam
* poczekaj na potwierdzenie od nas, że certyfikat został wgrany, Sugester działa pod własną domeną, a komunikacja odbywa się za pomocą HTTPS

Pamiętaj, by certyfikat był zawsze aktualny.

A co z użytkownikami, którzy nie korzystają z opcji Sugestera pod własną domeną? Oni nie muszą robić nic, ponieważ każde konto pod adresem *.sugester.pl domyślnie posiada połączenie HTTPS, czyli przesyłane dane są szyfrowane.

 

Blog Porady

Jak zabezpieczyć dane Twojej firmy korzystając z Sugestera cz.II

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2018-06-27

1. Zweryfikuj swój adres email i poproś o to samo innych użytkowników

Zapytasz czy to konieczne? Odpowiedź brzmi - tak! jeśli chcesz w pełni chronić swoje dane gromadzone w systemie Sugester. Po pierwsze adres email służy do logowania się na konto w Sugesterze. A Sugester, w tym przypadku, to skarbnica wiedzy na temat Ciebie i Twojej firmy. Zalogowany użytkownik, oczywiście w zależności od nadanych uprawnień, ma przecież dostęp do najważniejszych danych w Twojej firmie dotyczących kontaktów, spraw finansowych czy działań marketingowych lub sprzedażowych.
Dlatego tak ważne jest by być pewnym, że adres emial podany w profilu użytkownika jest poprawny.
Pamiętaj też że to właśnie na ten adres wysyłane są informacje na temat konta jak chociażby notyfikacje czy odzyskiwanie hasła. A co by się stało, gdyby hasło odzyskał ktoś do tego nieuprawniony? Na to pytanie chyba nikt nie musi odpowiadać…

Każdy z użytkowników Twojego konta może dwoma kliknięciami zweryfikować swój adres email. Wystarczy, że przejdzie do swojego profilu na Sugesterze i kliknie Potwierdź email. Dowiedz się jak krok po kroku zweryfikować swój adres email.


Dlaczego powinieneś zweryfikować swój adres emial w Sugesterze i poprosić o to samo swoich pracowników?

Ponieważ to pierwszy krok do zabezpieczenia danych na Twoim koncie. Weryfikacja pomoże Ci też w bezpiecznym i prostym odzyskiwaniu hasła oraz umożliwi - dla jeszcze pełniejszej ochrony - aktywowanie podwójnego logowania dla każdego z użytkowników.

Jak możesz zweryfikować swój adres email?

W celu weryfikacji wejdź w Edycję użytkownika i w prawym górnym rogu kliknij przycisk Potwierdź email.

 

Na Twój adres mailowy zostanie wysłany mail z linkiem aktywacyjnym:

2. Zrób samodzielnie backup danych

Czy zdarzyło Ci się, że ktoś z Twojego teamu nieumyślnie wykasował część klientów lub danych kontaktowych z systemu? Być może były to inne dane? Niestety takie sytuacje dość często mają miejsce, dlatego dobrze jest być przygotowanym na podobne zdarzenia.
Spokój ducha w takim momencie zapewnia backup konta. W Sugesterze wszystkie przechowywane dane są codziennie backupowane. Kopie zapasowe przechowujemy na serwerach Amazon AWS, znajdujących się w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W sytuacji przypadkowego skasowania danych, możemy zawsze na Twoją prośbę przywrócić kopię zapasową bazy danych z Twojego konta.

Ty również możesz mieć swój wkład w procesie backupowania danych i regularnie co jakiś czas tworzyć własną kopię zapasową email, zadań, klientów, historii sprzedaży czy wpisów na forum lub w bazie wiedzy. A wszystko to za pomocą funkcji eksportu w Sugesterze.
Wystarczy, że np. raz w tygodniu wyeksportujesz do plików xls (klienci, zadania, interesy czy posty z forum) lub eml (maile) dane z Twojego konta. Eksport w naszym systemie to zaledwie dwa kliknięcia, a ile mniej nerwów! W ten prosty sposób tworzysz własną kopię zapasową, którą możesz zawsze wykorzystać w sytuacji kryzysowej, gdy np. jeden z pracowników skasuje niechcący kilku ważnych klientów. Nikt nie życzy sobie oczywiście takich sytuacji, ale jeśli już się jednak tak stanie, to nie musisz się martwić, bo posiadając własną kopię zapasową, jesteś w stanie szybko zaimportować wyeksportowany wcześniej plik z klientami i przywrócić listę kontrahentów do stanu sprzed niefortunnego incydentu. Nie musisz się też myśleć o tym, że importując ponownie bazę klientów, rekordy się zdublują. System czuwa nad poprawnym importem, wystarczy podczas wgrywania pliku zaznaczyć w polu Strategia duplikatów Aktualizuj istniejący, by program zaczytał ponownie tylko te rekordy, których nie ma na liście. I problem z usuniętymi klientami rozwiązany!

Eksport maili czy klientów zrobisz, wchodząc w odpowiedni moduł. Warto mieć taką stworzoną przez siebie kopię zapasową w pogotowiu. Dowiedz się jak wykonać eksport w Sugesterze.

 

3. Zabezpiecz witrynę za pomocą protokołu HTTPS

Ta uwaga dotyczy użytkowników, którzy zdecydują się mieć konto w Sugesterze pod własną domeną. Co to znaczy?  Że logując się do swojego konta w pasku adresu zamiast przykładowej nazwy: twoja-firma.sugester.pl zobaczą  crm.twoja-firma.pl

W tym przypadku komunikacja między użytkownikiem a witryną - oprócz procesu logowania - odbywa się domyślnie za pomocą protokołu HTTP.
Co to oznacza dla Ciebie jako użytkownika? Że Twoja komunikacja nie jest zaszyfrowana, a co za tym idzie, mniej bezpieczna. Dlatego tak istotne jest, by pamiętać o używaniu szyfrowanej wersji protokołu HTTP czyli HTTPS. W przypadku szyfrowania połączeń następuje najpierw wymiana kluczy np. SSL, a później przesyłane jest żądanie http://. Takie zabezpieczenie w postaci szyfrowania komunikacji chroni przed przechwyceniem lub zmienianiem przesyłanych danych oraz zapewnia autentyczność dla źródła pochodzenia strony.

Sugestera możesz podpiąć pod własną domenę. Dzięki temu goście i pracownicy będą mogli wchodzić do aplikacji z adresów znajdujących się pod Twoją domeną. Dowiedz się jak ustawić własną domenę i po co jest potrzebny certyfikat SSL do domeny.

Jeśli więc zdecydujesz się, by używać Sugestera pod własną domeną, dobrze się do tego przygotuj:

* dokonaj poprawnych ustawień na swoim koncie w Sugesterze oraz na swojej domenie. Brzmi poważnie? Nic się nie martw, mamy dla Ciebie instrukcję, która poprowadzi Cię krok po kroku
* uzyskaj certyfikat bezpieczeństwa od wiarygodnego urzędu certyfikacji i prześlij go nam
* poczekaj na potwierdzenie od nas, że certyfikat został wgrany, Sugester działa pod własną domeną, a komunikacja odbywa się za pomocą HTTPS

Pamiętaj, by certyfikat był zawsze aktualny.

A co z użytkownikami, którzy nie korzystają z opcji Sugestera pod własną domeną? Oni nie muszą robić nic, ponieważ każde konto pod adresem *.sugester.pl domyślnie posiada połączenie HTTPS, czyli przesyłane dane są szyfrowane.

 

Blog Porady

Jak zabezpieczyć dane Twojej firmy korzystając z Sugestera cz.II

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2018-06-27

1. Zweryfikuj swój adres email i poproś o to samo innych użytkowników

Zapytasz czy to konieczne? Odpowiedź brzmi - tak! jeśli chcesz w pełni chronić swoje dane gromadzone w systemie Sugester. Po pierwsze adres email służy do logowania się na konto w Sugesterze. A Sugester, w tym przypadku, to skarbnica wiedzy na temat Ciebie i Twojej firmy. Zalogowany użytkownik, oczywiście w zależności od nadanych uprawnień, ma przecież dostęp do najważniejszych danych w Twojej firmie dotyczących kontaktów, spraw finansowych czy działań marketingowych lub sprzedażowych.
Dlatego tak ważne jest by być pewnym, że adres emial podany w profilu użytkownika jest poprawny.
Pamiętaj też że to właśnie na ten adres wysyłane są informacje na temat konta jak chociażby notyfikacje czy odzyskiwanie hasła. A co by się stało, gdyby hasło odzyskał ktoś do tego nieuprawniony? Na to pytanie chyba nikt nie musi odpowiadać…

Każdy z użytkowników Twojego konta może dwoma kliknięciami zweryfikować swój adres email. Wystarczy, że przejdzie do swojego profilu na Sugesterze i kliknie Potwierdź email. Dowiedz się jak krok po kroku zweryfikować swój adres email.


Dlaczego powinieneś zweryfikować swój adres emial w Sugesterze i poprosić o to samo swoich pracowników?

Ponieważ to pierwszy krok do zabezpieczenia danych na Twoim koncie. Weryfikacja pomoże Ci też w bezpiecznym i prostym odzyskiwaniu hasła oraz umożliwi - dla jeszcze pełniejszej ochrony - aktywowanie podwójnego logowania dla każdego z użytkowników.

Jak możesz zweryfikować swój adres email?

W celu weryfikacji wejdź w Edycję użytkownika i w prawym górnym rogu kliknij przycisk Potwierdź email.

 

Na Twój adres mailowy zostanie wysłany mail z linkiem aktywacyjnym:

2. Zrób samodzielnie backup danych

Czy zdarzyło Ci się, że ktoś z Twojego teamu nieumyślnie wykasował część klientów lub danych kontaktowych z systemu? Być może były to inne dane? Niestety takie sytuacje dość często mają miejsce, dlatego dobrze jest być przygotowanym na podobne zdarzenia.
Spokój ducha w takim momencie zapewnia backup konta. W Sugesterze wszystkie przechowywane dane są codziennie backupowane. Kopie zapasowe przechowujemy na serwerach Amazon AWS, znajdujących się w obrębie Europejskiego Obszaru Gospodarczego. W sytuacji przypadkowego skasowania danych, możemy zawsze na Twoją prośbę przywrócić kopię zapasową bazy danych z Twojego konta.

Ty również możesz mieć swój wkład w procesie backupowania danych i regularnie co jakiś czas tworzyć własną kopię zapasową email, zadań, klientów, historii sprzedaży czy wpisów na forum lub w bazie wiedzy. A wszystko to za pomocą funkcji eksportu w Sugesterze.
Wystarczy, że np. raz w tygodniu wyeksportujesz do plików xls (klienci, zadania, interesy czy posty z forum) lub eml (maile) dane z Twojego konta. Eksport w naszym systemie to zaledwie dwa kliknięcia, a ile mniej nerwów! W ten prosty sposób tworzysz własną kopię zapasową, którą możesz zawsze wykorzystać w sytuacji kryzysowej, gdy np. jeden z pracowników skasuje niechcący kilku ważnych klientów. Nikt nie życzy sobie oczywiście takich sytuacji, ale jeśli już się jednak tak stanie, to nie musisz się martwić, bo posiadając własną kopię zapasową, jesteś w stanie szybko zaimportować wyeksportowany wcześniej plik z klientami i przywrócić listę kontrahentów do stanu sprzed niefortunnego incydentu. Nie musisz się też myśleć o tym, że importując ponownie bazę klientów, rekordy się zdublują. System czuwa nad poprawnym importem, wystarczy podczas wgrywania pliku zaznaczyć w polu Strategia duplikatów Aktualizuj istniejący, by program zaczytał ponownie tylko te rekordy, których nie ma na liście. I problem z usuniętymi klientami rozwiązany!

Eksport maili czy klientów zrobisz, wchodząc w odpowiedni moduł. Warto mieć taką stworzoną przez siebie kopię zapasową w pogotowiu. Dowiedz się jak wykonać eksport w Sugesterze.

 

3. Zabezpiecz witrynę za pomocą protokołu HTTPS

Ta uwaga dotyczy użytkowników, którzy zdecydują się mieć konto w Sugesterze pod własną domeną. Co to znaczy?  Że logując się do swojego konta w pasku adresu zamiast przykładowej nazwy: twoja-firma.sugester.pl zobaczą  crm.twoja-firma.pl

W tym przypadku komunikacja między użytkownikiem a witryną - oprócz procesu logowania - odbywa się domyślnie za pomocą protokołu HTTP.
Co to oznacza dla Ciebie jako użytkownika? Że Twoja komunikacja nie jest zaszyfrowana, a co za tym idzie, mniej bezpieczna. Dlatego tak istotne jest, by pamiętać o używaniu szyfrowanej wersji protokołu HTTP czyli HTTPS. W przypadku szyfrowania połączeń następuje najpierw wymiana kluczy np. SSL, a później przesyłane jest żądanie http://. Takie zabezpieczenie w postaci szyfrowania komunikacji chroni przed przechwyceniem lub zmienianiem przesyłanych danych oraz zapewnia autentyczność dla źródła pochodzenia strony.

Sugestera możesz podpiąć pod własną domenę. Dzięki temu goście i pracownicy będą mogli wchodzić do aplikacji z adresów znajdujących się pod Twoją domeną. Dowiedz się jak ustawić własną domenę i po co jest potrzebny certyfikat SSL do domeny.

Jeśli więc zdecydujesz się, by używać Sugestera pod własną domeną, dobrze się do tego przygotuj:

* dokonaj poprawnych ustawień na swoim koncie w Sugesterze oraz na swojej domenie. Brzmi poważnie? Nic się nie martw, mamy dla Ciebie instrukcję, która poprowadzi Cię krok po kroku
* uzyskaj certyfikat bezpieczeństwa od wiarygodnego urzędu certyfikacji i prześlij go nam
* poczekaj na potwierdzenie od nas, że certyfikat został wgrany, Sugester działa pod własną domeną, a komunikacja odbywa się za pomocą HTTPS

Pamiętaj, by certyfikat był zawsze aktualny.

A co z użytkownikami, którzy nie korzystają z opcji Sugestera pod własną domeną? Oni nie muszą robić nic, ponieważ każde konto pod adresem *.sugester.pl domyślnie posiada połączenie HTTPS, czyli przesyłane dane są szyfrowane.

 

Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.