Widok kolumnowy interesów, zupełnie nowe raporty aktywności użytkowników, łatwiejszy import klientów i kontaktów oraz wiele innych czyli podsumowanie grudnia w Sugesterze

author Sylwia Cerecka , 2018-01-05

Nowy Rok to nowe funkcje w Sugesterze, ale też więcej możliwości dla Was!

Oto czego Wam życzymy w Nowym Roku, a co na pewno osiągnięcie przy pomocy naszych nowych funkcji:

1. Niech Twoi klienci będą zawsze na bieżąco. Wysyłaj do nich SMS bez zakładania konta w SMSAPI

No i kolejne ułatwienie dla tych, którzy wysyłają przez nasz system smsy. Nie musicie się już gimnastykować z zakładaniem najpierw konta w SMSAPI, żeby móc korzystać z wysyłki smsów. Wystarczy, że wypełnicie formularz, który jest dla nas sygnałem, że macie ochotę powysyłać smsy, a resztę załatwimy za Was my. Możecie wybierać z kilku dostępnych pakietów 15, 100, 200 lub 500 wiadomości i słać smsy w świat:) Teraz w łatwy sposób poinformujecie swoich klientów o nowej promocji lub przypomnicie o wizycie u Was.

A więcej na temat samej funkcji znajdziecie w artykule Integracja z SMSAPI

2. Powiększaj swoje grono klientów. Łatwiej importuj pliki z nowymi klientami i kontaktami

Ponieważ czasem zdarzało się, że import klientów lub kontaktów nie był tak prosty jak byście tego oczekiwali, postanowiliśmy to zmienić. Dlatego w imporcie klientów zmieniliśmy nieco strategię, a import kontaktów rozszerzyliśmy o dodatkowe funkcje.

Zmiany w imporcie klientów

Od teraz przy imporcie system będzie łączył klientów po odpowiednich danych w następującej kolejności:

ID klienta, NIP, email, telefon główny, telefon komórkowy

Oznacza to, że wgrywając kolejną bazę i zaznaczając w polu Strategia duplikatów > Aktualizuj wpis lub Ignoruj wpis system w pierwszej kolejności spróbuje dopasować rekordy na podstawie zawartości kolumny ID klienta, jeśli nie znajdzie po ID - poszuka po numerze NIP, jeżeli nie znajdzie po NIP wyszuka po adresie email itd. i wtedy nadpisuje lub ignoruje dane.

Jeżeli system nie znajdzie rekordów po wyżej wymienionych danych, zaczyna szukać po danych z kontaktów (głównego i dodatkowych) - email, telefon główny, telefon komórkowy

Zmiany w imporcie kontaktów

Jeśli chodzi o kontakty to tu zadziało się trochę więcej. Przede wszystkim zmieniliśmy strategię przypisywania kontaktu do klienta. Teraz kontakty są przypisywane do klientów po wyszczególnionych poniżej danych w następującej kolejności:

ID, ID klienta, NIP, Nazwa klienta, PESEL, email, telefon

Oznacza to, że system w pierwszej kolejności będzie dopasowywał rekordy na podstawie zawartości kolumny ID, jeśli nie dopasuje rekordów po ID, wyszuka po ID klienta, następnie po numerze NIP itd.
 
Dodatkowo rozszerzyliśmy import kontaktów o strategię duplikatów, żeby system wiedział jak się ma zachować jeżeli znajdzie podczas importu rekord o takim samym adresie email czy telefonie.

Przyjrzyjcie się bliżej importom i przeczytajcie artykuły Importowanie bazy klientów do Sugestera oraz Import kontaktów do klientów.

3. Obserwuj jak pieniądze spływają na Twoje konto:) Kontroluj opłaty od klientów dzięki polu “płatny do” oraz strategii “wygrany” i “stracony”

Chcemy, żebyście w Nowym Roku dbali z nami o swoje finanse:) Dlatego dodaliśmy do podglądu klienta pole Płatny. Dzięki niemu będziecie mogli wysortować wszystkich klientów “wygranych”, czyli takich którzy mają opłacone usługi na przyszłość i “straconych”, u których termin płatności minął. Dane zaciągane są automatycznie z interesu danego klienta, dlatego nie ma mowy o pomyłce:) A jeśli już jesteście w posiadaniu takiej wiedzy, możecie szybko zareagować i wysłać wszystkim klientom “straconym” np. maila z rabatem, by zachęcić ich do przedłużenia z Wami współpracy. Na pewno się nie oprą:)

Bardziej szczegółowy opis działania funkcji znajdziecie w poście Pole “Płatny” na karcie klienta

 

4. Podziwiaj efektywność swoich pracowników. Korzystaj ze szczegółowych raportów dotyczących aktywności użytkowników

Grudzień obfitował w pojawienie się 3 nowych raportów - Raport aktywności użytkowników, Raport statusów interesów wg użytkowników oraz Raport statusów klientów wg użytkowników. Teraz dla osób monitorujących pracę swojego zespołu będzie to znaczne ułatwienie. Jak na dłoni widać bowiem, kto radzi sobie świetnie, a kto musi jeszcze popracować nad efektami. Raporty umożliwiają monitorowanie, analizowanie i prowadzenie statystyk dotyczących działań podejmowanych przez pracowników w Waszej firmie.

Raport aktywności użytkowników

Pokazuje kto ile wysyła maili, jak dużo zadań generuje, jak często biega na spotkania z klientem, rozmawia na skypie itd. Zawarliśmy w nim takie aktywności jak: liczba wysłanych maili, wygenerowanych zadań, stworzonych notatek, odebranych rozmów przy wykorzystywaniu VOIP. Raport uwzględnia też wszystkie aktywności dodawane przez Was do systemu ręcznie np. spotkania, wizyty u klienta, skype itd.


Raport statusów interesów wg użytkowników oraz Raport statusów klientów wg użytkowników

Raporty pokazują liczbę zmian statusów na klientach i interesach w danym przedziale czasowym jakich dokonał dany pracownik. Dzięki temu możecie sprawdzić ile razy np w ciągu miesiąca Wasz pracownik dokonał zmian statusów na Potencjalny klient/Potencjalna sprzedaż, ile na Stracony/Stracona sprzedaż itd.
Wszystkie nowe raporty możecie stosować zarówno w odniesieniu do jednego pracownika jak i w porównaniu do pozostałych członków zespołu.

Więcej na temat naszych nowych raportów znajdziecie w kategorii Raporty.


5. Niech Twoi pracownicy będą dobrze poinformowani. Przypisz skrzynkę mailową do grupy użytkowników

Nie raz wyobrażaliście sobie, że byłoby idealnie gdyby korespondencja z klientem, dla którego prowadzicie projekt z dwiema innymi osobami z zespołu, trafiała od razu do Was wszystkich, bez konieczności przypisywania jej czy przesyłania? Teraz to możliwe. W Sugesterze pojawiła się opcja przypisywania skrzynki mailowej do grupy użytkowników. Dzięki temu nie trzeba stosować żadnych filtrów, a korespondencja jaka spływa na tak skonfigurowaną skrzynkę mailową, pojawia się natychmiast w inboxach osób, które należą do grupy. Opcja, która oszczędza Wasz czas i sprawia, że nic nie umknie Waszej uwadze.

Dodatkowe informacje na temat takiej konfiguracji skrzynki znajdziecie w artykule Jak ustawić do kogo jest przypisana skrzynka mailowa.

6. Bądź zawsze przygotowany. Eksportuj pojedyncze maile z Sugestera do pliku .eml

Jeśli zdarzy się taka sytuacja, że będziecie potrzebowali wyeksportować jakieś maile, możecie je od razu pobrać do .eml. Na razie dodaliśmy opcję dla pojedynczego maila, ale cierpliwości :) Na pewno niedługo pojawi się możliwość eksportu do .eml dla całej listy maili.
Więcej informacji na ten temat znajdziecie w poście Eksport pojedynczego maila do pliku eml.

7. Zwiększaj swoje szanse sprzedaży. Używaj nowego widoku kolumnowego interesów

I na sam koniec wisienka na torcie:) Opcja dawno przez Was wyczekiwana - widok kolumnowy interesów. Tak jak w zadaniach, możecie teraz wyświetlać swoje interesy w kolumnach, gdzie oprócz samej nazwy interesu widać też, do jakiego klienta interes należy, który z Waszych pracowników jest za interes odpowiedzialny i jaki jest szacowany zysk. Żeby było jeszcze piękniej w widoku wyświetlane są też grafiki, które dodacie do interesu.

Interesy w każdym momencie możecie edytować, dodawać nowe lub zmieniać ich status poprzez drag&drop, jeśli klient właśnie poinformował Was, że chciałby zobaczyć np. Waszą ofertę.

Zajrzyjcie do naszego artykułu Widok kolumnowy interesów i dowiedzcie się więcej.

To tyle w temacie grudniowego podsumowania. Jak zawsze mamy nadzieję, że nowe funkcje przypadną Wam do gustu. Jeszcze raz Wszystkiego Najlepszego w Nowym Roku i do usłyszenia w następnym podsumowaniu:)




Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.