a_pixel

Blog Sugestera

Witamy Cię na blogu Sugestera! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Blog Porady

5 powodów, dla których warto gamifikować

Zespół Sugester.pl

Zespół Sugester.pl, 2015-04-28

Co to jest gamifikacja i dlaczego warto ją stosować?

Gamifikacja (lub grywalizacja) jest wykorzystywaniem elementów gier oraz zasad projektowania gier w rozwiązywaniu problemów, które same w sobie nie są grami. Mechanizmy gamifikacji służą temu, aby zadania które zazwyczaj postrzegamy jako obowiązki nabrały wymiaru zabawy i rywalizacji. Gamifikacja to zatem świetny sposób, aby zmotywować ludzi do wykonywania rozmaitych zadań.

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych i najstarszych zastosowań gamifikacji jest przydzielanie użytkownikom forów internetowych klas na podstawie ilości napisanych postów. Dzięki temu ci z nich, którzy aktywnie uczestniczą w życiu społeczności, zyskują dodatkową inicjatywę do tworzenia wartościowych treści. Ten sam mechanizm można jednak zastosować też w innych dziedzinach życia - chociażby w twojej firmie. Poniżej przeczytasz 5 powodów, dla których warto włączyć gamifikację do codziennych działań twojej firmy.

 

  1. Gamifikacja motywuje. Utrzymanie wysokiego poziomu motywacji w zespole ma same zalety. Dobrym sposobem na osiągnięcie tego celu jest gamifikacja codziennych obowiązków pracowników. Wystarczy jasno okreslić zadania do wykonania, przypisać im punktowe wartości i nagradzać członków zespołu punktami, odznakami czy tytułami. W ten sposób gamifikacja przysłuży się do produktywności i satysfakcji w twojej firmie.
  2. Gamifikacja ułatwia ocenę efektywności. Wiedza o jakości i ilości wykonywanej pracy jest cenna zarówno dla ciebie, jak i dla twojego zespołu. Gamifikacja to dobry pomysł na mierzenie tych wskaźników w angażujący, nieformalny sposób. Kiedy przychodzi czas oceny rocznej czy półrocznej nie musisz przegrzebywać archiwum maili czy kierować się czysto subiektywnymi wskaźnikami - wystarczy, że spojrzysz na statystyki uzyskane dzięki gamifikacji.
  3. Gamifikacja ułatwia uczenie. Im większą wiedzę o posiada twój zespół, tym lepiej odpowie na pytania klientów i współpracowników. Gamifikując swój system zarządzania zadaniami, helpdesk czy forum sugestii sprawisz, że używające go osoby zyskają dodatkową motywację do udzielania wartościowych odpowiedzi. Element rywalizacji sprawia, że wykonywanie tych czynności przestaje być wyłącznie obowiązkiem i staje się naprawdę wciągającym zajęciem.
  4. Gamifikacja przyspiesza osiągnięcie wyznaczonych celów. Nieważne, czy chodzi o ukończenie dużego projektu, zamknięcie zgłoszeń w helpdesku czy wykonanie pomniejszych zadań - gamifikacja skraca czas potrzebny na osiągnięcie pożądanych wyników. Wystarczy drobna inicjatywa, aby rzeczy zaczęły dziać się szybciej. Dlatego warto, aby twój system zarządzania zadaniami posiadał wbudowany system gamifikacji.
  5. Gamifikacja promuje pozytywną kulturę pracy. Zmotywowani z pomocą gamifikacji pracownicy wykonują swoje zadania nie tylko z poczucia obowiązku, ale też dlatego, że po prostu tego chcą. Wysoki poziom zadowolenia w firmie gwarantuje lepsze wyniki, większą kreatywność i szybszy rozwój.

 

Jak jasno wynika z naszej listy - gamifikacja to świetny sposób na promocję zdrowej rywalizacji w twojej firmie. Na tym jednak nie kończą się jej zastosowania - gamifikować możesz także interakcje na forum użytkowników, dzięki czemu odciążysz chociażby swój zespół obsługi klienta.



Zacznij gamifikować z Sugesterem

Blog Porady

5 powodów, dla których warto gamifikować

Zespół Sugester.pl

Zespół Sugester.pl, 2015-04-28

Co to jest gamifikacja i dlaczego warto ją stosować?

Gamifikacja (lub grywalizacja) jest wykorzystywaniem elementów gier oraz zasad projektowania gier w rozwiązywaniu problemów, które same w sobie nie są grami. Mechanizmy gamifikacji służą temu, aby zadania które zazwyczaj postrzegamy jako obowiązki nabrały wymiaru zabawy i rywalizacji. Gamifikacja to zatem świetny sposób, aby zmotywować ludzi do wykonywania rozmaitych zadań.

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych i najstarszych zastosowań gamifikacji jest przydzielanie użytkownikom forów internetowych klas na podstawie ilości napisanych postów. Dzięki temu ci z nich, którzy aktywnie uczestniczą w życiu społeczności, zyskują dodatkową inicjatywę do tworzenia wartościowych treści. Ten sam mechanizm można jednak zastosować też w innych dziedzinach życia - chociażby w twojej firmie. Poniżej przeczytasz 5 powodów, dla których warto włączyć gamifikację do codziennych działań twojej firmy.

 

  1. Gamifikacja motywuje. Utrzymanie wysokiego poziomu motywacji w zespole ma same zalety. Dobrym sposobem na osiągnięcie tego celu jest gamifikacja codziennych obowiązków pracowników. Wystarczy jasno okreslić zadania do wykonania, przypisać im punktowe wartości i nagradzać członków zespołu punktami, odznakami czy tytułami. W ten sposób gamifikacja przysłuży się do produktywności i satysfakcji w twojej firmie.
  2. Gamifikacja ułatwia ocenę efektywności. Wiedza o jakości i ilości wykonywanej pracy jest cenna zarówno dla ciebie, jak i dla twojego zespołu. Gamifikacja to dobry pomysł na mierzenie tych wskaźników w angażujący, nieformalny sposób. Kiedy przychodzi czas oceny rocznej czy półrocznej nie musisz przegrzebywać archiwum maili czy kierować się czysto subiektywnymi wskaźnikami - wystarczy, że spojrzysz na statystyki uzyskane dzięki gamifikacji.
  3. Gamifikacja ułatwia uczenie. Im większą wiedzę o posiada twój zespół, tym lepiej odpowie na pytania klientów i współpracowników. Gamifikując swój system zarządzania zadaniami, helpdesk czy forum sugestii sprawisz, że używające go osoby zyskają dodatkową motywację do udzielania wartościowych odpowiedzi. Element rywalizacji sprawia, że wykonywanie tych czynności przestaje być wyłącznie obowiązkiem i staje się naprawdę wciągającym zajęciem.
  4. Gamifikacja przyspiesza osiągnięcie wyznaczonych celów. Nieważne, czy chodzi o ukończenie dużego projektu, zamknięcie zgłoszeń w helpdesku czy wykonanie pomniejszych zadań - gamifikacja skraca czas potrzebny na osiągnięcie pożądanych wyników. Wystarczy drobna inicjatywa, aby rzeczy zaczęły dziać się szybciej. Dlatego warto, aby twój system zarządzania zadaniami posiadał wbudowany system gamifikacji.
  5. Gamifikacja promuje pozytywną kulturę pracy. Zmotywowani z pomocą gamifikacji pracownicy wykonują swoje zadania nie tylko z poczucia obowiązku, ale też dlatego, że po prostu tego chcą. Wysoki poziom zadowolenia w firmie gwarantuje lepsze wyniki, większą kreatywność i szybszy rozwój.

 

Jak jasno wynika z naszej listy - gamifikacja to świetny sposób na promocję zdrowej rywalizacji w twojej firmie. Na tym jednak nie kończą się jej zastosowania - gamifikować możesz także interakcje na forum użytkowników, dzięki czemu odciążysz chociażby swój zespół obsługi klienta.



Zacznij gamifikować z Sugesterem

Blog Porady

5 powodów, dla których warto gamifikować

Zespół Sugester.pl

Zespół Sugester.pl, 2015-04-28

Co to jest gamifikacja i dlaczego warto ją stosować?

Gamifikacja (lub grywalizacja) jest wykorzystywaniem elementów gier oraz zasad projektowania gier w rozwiązywaniu problemów, które same w sobie nie są grami. Mechanizmy gamifikacji służą temu, aby zadania które zazwyczaj postrzegamy jako obowiązki nabrały wymiaru zabawy i rywalizacji. Gamifikacja to zatem świetny sposób, aby zmotywować ludzi do wykonywania rozmaitych zadań.

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych i najstarszych zastosowań gamifikacji jest przydzielanie użytkownikom forów internetowych klas na podstawie ilości napisanych postów. Dzięki temu ci z nich, którzy aktywnie uczestniczą w życiu społeczności, zyskują dodatkową inicjatywę do tworzenia wartościowych treści. Ten sam mechanizm można jednak zastosować też w innych dziedzinach życia - chociażby w twojej firmie. Poniżej przeczytasz 5 powodów, dla których warto włączyć gamifikację do codziennych działań twojej firmy.

 

  1. Gamifikacja motywuje. Utrzymanie wysokiego poziomu motywacji w zespole ma same zalety. Dobrym sposobem na osiągnięcie tego celu jest gamifikacja codziennych obowiązków pracowników. Wystarczy jasno okreslić zadania do wykonania, przypisać im punktowe wartości i nagradzać członków zespołu punktami, odznakami czy tytułami. W ten sposób gamifikacja przysłuży się do produktywności i satysfakcji w twojej firmie.
  2. Gamifikacja ułatwia ocenę efektywności. Wiedza o jakości i ilości wykonywanej pracy jest cenna zarówno dla ciebie, jak i dla twojego zespołu. Gamifikacja to dobry pomysł na mierzenie tych wskaźników w angażujący, nieformalny sposób. Kiedy przychodzi czas oceny rocznej czy półrocznej nie musisz przegrzebywać archiwum maili czy kierować się czysto subiektywnymi wskaźnikami - wystarczy, że spojrzysz na statystyki uzyskane dzięki gamifikacji.
  3. Gamifikacja ułatwia uczenie. Im większą wiedzę o posiada twój zespół, tym lepiej odpowie na pytania klientów i współpracowników. Gamifikując swój system zarządzania zadaniami, helpdesk czy forum sugestii sprawisz, że używające go osoby zyskają dodatkową motywację do udzielania wartościowych odpowiedzi. Element rywalizacji sprawia, że wykonywanie tych czynności przestaje być wyłącznie obowiązkiem i staje się naprawdę wciągającym zajęciem.
  4. Gamifikacja przyspiesza osiągnięcie wyznaczonych celów. Nieważne, czy chodzi o ukończenie dużego projektu, zamknięcie zgłoszeń w helpdesku czy wykonanie pomniejszych zadań - gamifikacja skraca czas potrzebny na osiągnięcie pożądanych wyników. Wystarczy drobna inicjatywa, aby rzeczy zaczęły dziać się szybciej. Dlatego warto, aby twój system zarządzania zadaniami posiadał wbudowany system gamifikacji.
  5. Gamifikacja promuje pozytywną kulturę pracy. Zmotywowani z pomocą gamifikacji pracownicy wykonują swoje zadania nie tylko z poczucia obowiązku, ale też dlatego, że po prostu tego chcą. Wysoki poziom zadowolenia w firmie gwarantuje lepsze wyniki, większą kreatywność i szybszy rozwój.

 

Jak jasno wynika z naszej listy - gamifikacja to świetny sposób na promocję zdrowej rywalizacji w twojej firmie. Na tym jednak nie kończą się jej zastosowania - gamifikować możesz także interakcje na forum użytkowników, dzięki czemu odciążysz chociażby swój zespół obsługi klienta.



Zacznij gamifikować z Sugesterem

Blog Porady

5 powodów, dla których warto gamifikować

Zespół Sugester.pl

Zespół Sugester.pl, 2015-04-28

Co to jest gamifikacja i dlaczego warto ją stosować?

Gamifikacja (lub grywalizacja) jest wykorzystywaniem elementów gier oraz zasad projektowania gier w rozwiązywaniu problemów, które same w sobie nie są grami. Mechanizmy gamifikacji służą temu, aby zadania które zazwyczaj postrzegamy jako obowiązki nabrały wymiaru zabawy i rywalizacji. Gamifikacja to zatem świetny sposób, aby zmotywować ludzi do wykonywania rozmaitych zadań.

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych i najstarszych zastosowań gamifikacji jest przydzielanie użytkownikom forów internetowych klas na podstawie ilości napisanych postów. Dzięki temu ci z nich, którzy aktywnie uczestniczą w życiu społeczności, zyskują dodatkową inicjatywę do tworzenia wartościowych treści. Ten sam mechanizm można jednak zastosować też w innych dziedzinach życia - chociażby w twojej firmie. Poniżej przeczytasz 5 powodów, dla których warto włączyć gamifikację do codziennych działań twojej firmy.

 

  1. Gamifikacja motywuje. Utrzymanie wysokiego poziomu motywacji w zespole ma same zalety. Dobrym sposobem na osiągnięcie tego celu jest gamifikacja codziennych obowiązków pracowników. Wystarczy jasno okreslić zadania do wykonania, przypisać im punktowe wartości i nagradzać członków zespołu punktami, odznakami czy tytułami. W ten sposób gamifikacja przysłuży się do produktywności i satysfakcji w twojej firmie.
  2. Gamifikacja ułatwia ocenę efektywności. Wiedza o jakości i ilości wykonywanej pracy jest cenna zarówno dla ciebie, jak i dla twojego zespołu. Gamifikacja to dobry pomysł na mierzenie tych wskaźników w angażujący, nieformalny sposób. Kiedy przychodzi czas oceny rocznej czy półrocznej nie musisz przegrzebywać archiwum maili czy kierować się czysto subiektywnymi wskaźnikami - wystarczy, że spojrzysz na statystyki uzyskane dzięki gamifikacji.
  3. Gamifikacja ułatwia uczenie. Im większą wiedzę o posiada twój zespół, tym lepiej odpowie na pytania klientów i współpracowników. Gamifikując swój system zarządzania zadaniami, helpdesk czy forum sugestii sprawisz, że używające go osoby zyskają dodatkową motywację do udzielania wartościowych odpowiedzi. Element rywalizacji sprawia, że wykonywanie tych czynności przestaje być wyłącznie obowiązkiem i staje się naprawdę wciągającym zajęciem.
  4. Gamifikacja przyspiesza osiągnięcie wyznaczonych celów. Nieważne, czy chodzi o ukończenie dużego projektu, zamknięcie zgłoszeń w helpdesku czy wykonanie pomniejszych zadań - gamifikacja skraca czas potrzebny na osiągnięcie pożądanych wyników. Wystarczy drobna inicjatywa, aby rzeczy zaczęły dziać się szybciej. Dlatego warto, aby twój system zarządzania zadaniami posiadał wbudowany system gamifikacji.
  5. Gamifikacja promuje pozytywną kulturę pracy. Zmotywowani z pomocą gamifikacji pracownicy wykonują swoje zadania nie tylko z poczucia obowiązku, ale też dlatego, że po prostu tego chcą. Wysoki poziom zadowolenia w firmie gwarantuje lepsze wyniki, większą kreatywność i szybszy rozwój.

 

Jak jasno wynika z naszej listy - gamifikacja to świetny sposób na promocję zdrowej rywalizacji w twojej firmie. Na tym jednak nie kończą się jej zastosowania - gamifikować możesz także interakcje na forum użytkowników, dzięki czemu odciążysz chociażby swój zespół obsługi klienta.



Zacznij gamifikować z Sugesterem

Blog Porady

5 powodów, dla których warto gamifikować

Zespół Sugester.pl

Zespół Sugester.pl, 2015-04-28

Co to jest gamifikacja i dlaczego warto ją stosować?

Gamifikacja (lub grywalizacja) jest wykorzystywaniem elementów gier oraz zasad projektowania gier w rozwiązywaniu problemów, które same w sobie nie są grami. Mechanizmy gamifikacji służą temu, aby zadania które zazwyczaj postrzegamy jako obowiązki nabrały wymiaru zabawy i rywalizacji. Gamifikacja to zatem świetny sposób, aby zmotywować ludzi do wykonywania rozmaitych zadań.

Jednym z najbardziej rozpowszechnionych i najstarszych zastosowań gamifikacji jest przydzielanie użytkownikom forów internetowych klas na podstawie ilości napisanych postów. Dzięki temu ci z nich, którzy aktywnie uczestniczą w życiu społeczności, zyskują dodatkową inicjatywę do tworzenia wartościowych treści. Ten sam mechanizm można jednak zastosować też w innych dziedzinach życia - chociażby w twojej firmie. Poniżej przeczytasz 5 powodów, dla których warto włączyć gamifikację do codziennych działań twojej firmy.

 

  1. Gamifikacja motywuje. Utrzymanie wysokiego poziomu motywacji w zespole ma same zalety. Dobrym sposobem na osiągnięcie tego celu jest gamifikacja codziennych obowiązków pracowników. Wystarczy jasno okreslić zadania do wykonania, przypisać im punktowe wartości i nagradzać członków zespołu punktami, odznakami czy tytułami. W ten sposób gamifikacja przysłuży się do produktywności i satysfakcji w twojej firmie.
  2. Gamifikacja ułatwia ocenę efektywności. Wiedza o jakości i ilości wykonywanej pracy jest cenna zarówno dla ciebie, jak i dla twojego zespołu. Gamifikacja to dobry pomysł na mierzenie tych wskaźników w angażujący, nieformalny sposób. Kiedy przychodzi czas oceny rocznej czy półrocznej nie musisz przegrzebywać archiwum maili czy kierować się czysto subiektywnymi wskaźnikami - wystarczy, że spojrzysz na statystyki uzyskane dzięki gamifikacji.
  3. Gamifikacja ułatwia uczenie. Im większą wiedzę o posiada twój zespół, tym lepiej odpowie na pytania klientów i współpracowników. Gamifikując swój system zarządzania zadaniami, helpdesk czy forum sugestii sprawisz, że używające go osoby zyskają dodatkową motywację do udzielania wartościowych odpowiedzi. Element rywalizacji sprawia, że wykonywanie tych czynności przestaje być wyłącznie obowiązkiem i staje się naprawdę wciągającym zajęciem.
  4. Gamifikacja przyspiesza osiągnięcie wyznaczonych celów. Nieważne, czy chodzi o ukończenie dużego projektu, zamknięcie zgłoszeń w helpdesku czy wykonanie pomniejszych zadań - gamifikacja skraca czas potrzebny na osiągnięcie pożądanych wyników. Wystarczy drobna inicjatywa, aby rzeczy zaczęły dziać się szybciej. Dlatego warto, aby twój system zarządzania zadaniami posiadał wbudowany system gamifikacji.
  5. Gamifikacja promuje pozytywną kulturę pracy. Zmotywowani z pomocą gamifikacji pracownicy wykonują swoje zadania nie tylko z poczucia obowiązku, ale też dlatego, że po prostu tego chcą. Wysoki poziom zadowolenia w firmie gwarantuje lepsze wyniki, większą kreatywność i szybszy rozwój.

 

Jak jasno wynika z naszej listy - gamifikacja to świetny sposób na promocję zdrowej rywalizacji w twojej firmie. Na tym jednak nie kończą się jej zastosowania - gamifikować możesz także interakcje na forum użytkowników, dzięki czemu odciążysz chociażby swój zespół obsługi klienta.



Zacznij gamifikować z Sugesterem

Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.