Zespół Sugester.pl, 2015-04-28
Co to jest gamifikacja i dlaczego warto ją stosować?
Gamifikacja (lub grywalizacja) jest wykorzystywaniem elementów gier oraz zasad projektowania gier w rozwiązywaniu problemów, które same w sobie nie są grami. Mechanizmy gamifikacji służą temu, aby zadania które zazwyczaj postrzegamy jako obowiązki nabrały wymiaru zabawy i rywalizacji. Gamifikacja to zatem świetny sposób, aby zmotywować ludzi do wykonywania rozmaitych zadań.
Jednym z najbardziej rozpowszechnionych i najstarszych zastosowań gamifikacji jest przydzielanie użytkownikom forów internetowych klas na podstawie ilości napisanych postów. Dzięki temu ci z nich, którzy aktywnie uczestniczą w życiu społeczności, zyskują dodatkową inicjatywę do tworzenia wartościowych treści. Ten sam mechanizm można jednak zastosować też w innych dziedzinach życia - chociażby w twojej firmie. Poniżej przeczytasz 5 powodów, dla których warto włączyć gamifikację do codziennych działań twojej firmy.
Jak jasno wynika z naszej listy - gamifikacja to świetny sposób na promocję zdrowej rywalizacji w twojej firmie. Na tym jednak nie kończą się jej zastosowania - gamifikować możesz także interakcje na forum użytkowników, dzięki czemu odciążysz chociażby swój zespół obsługi klienta.
Zacznij gamifikować z Sugesterem