Witamy Cię na blogu Sugestera! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.
Sylwia Cerecka, 2023-02-16
Sytuacji w firmie, kiedy do klienta idzie błędny mail zdarzają się dziesiątki - nie ten odbiorca, brak załączników, złe dane. Powodów wysłania takiego maila może być wiele - zmęczenie, pośpiech lub po prostu przypadek. Niezależnie od tego, ile by ich nie było, mogą być przyczyną Twoich kłopotów.
Jak wybrnąć z takich sytuacji? I czy istnieją funkcję, które pozwolą zapobiec katastrofie? Na szczęście tak.
Istnieją systemy takie jak Sugester - prosty w obsłudze, polski system CRM i helpdesk, który oprócz standardowych funkcji dla programów pocztowych posiada również opcję anulowania wysyłki maila, z której możesz korzystać zawsze wtedy, kiedy tego potrzebujesz. Dzięk niej Twój mail może nigdy nie ujrzeć światła dziennego, o ile w porę zareagujesz.
Przetestuj już dziś Sugester za darmo
Na początek przyjrzyjmy się popularnym serwisom pocztowym jak u nich wygląda cofanie wysyłki maila.
Jeśli masz pocztę na Gmailu - dobra wiadomość! Możesz włączyć funkcję anulowania wysyłki maila w ustawieniach. Jak to działa? Gmail opóźnia po prostu wysyłkę maila, dzięki czemu jeszcze chwilę po kliknięciu “wyślij” możesz go anulować. Masz na to max 30 sekund, jeśli tak właśnie zaznaczysz w ustawieniach na Gmailu.
Oto co Gmail pisze o tej funkcji:
Jeśli stwierdzisz, że decyzja o wysłaniu e-maila była pochopna, przez krótką chwilę po jego wysłaniu możesz jeszcze go anulować. Jak to zrobić:
Aby ustawić, w jakim czasie ma nastąpić anulowanie wysyłki:
W outlook.com, podobnie jak na Gmailu, można opóźnić wysyłkę wiadomości o 5 lub 10 sekund.
Jak pisze support Microsoft na swojej stronie, opcję cofania wysyłki można włączyć w następujący sposób:
Po skonfigurowaniu funkcji cofania wysyłania w dolnej części listy wiadomości zostanie wyświetlony monit “Cofnij wysyłanie” przy każdym wysłaniu nowej wiadomości. Monit będzie dostępny przez czas ustawiony w oknie “Redagowanie i odpowiadanie”.
W programie Outlook dla systemu Windows istnieje jeszcze możliwość odwołania wiadomości, która polega na pobraniu wysłanej wiadomości ze skrzynek pocztowych adresatów. Jest jednak jeden istotny warunek - dotyczy to tylko wiadomości, które nie zostały otworzone przez odbiorcę. Dodatkowo funkcja odwoływania wiadomości jest dostępna tylko wtedy, gdy zarówno nadawca, jak i odbiorca wiadomości mają konto e-mailMicrosoft 365 lub konto e-mail programu Microsoft Exchange w tej samej organizacji. Nie można na przykład odwołać wiadomości wysłanej do lub z konta usługi Hotmail, Gmail lub live.com.
Aby odwołać wiadomość w Outlook dla systemu Windows należy:
Są serwisy, które nie posiadają opcji cofnięcia wysyłki maila. Jednym z nich jest Onet. Tam - jeśli pomylisz się i wyślesz błędną wiadomość - niestety będziesz musiał zmierzyć się z jej konsekwencjami.
W Interii - podobnie jak w Onet - również nie ma możliwości cofnięcia wysyłki maila. Tak samo jak w Yahoo. U tych dostawców pocztowych możliwe jest jedynie usunięcie maila z folderu “Wysłane”, jednak to nie uchroni Cię przed dostarczeniem wysłanego maila do odbiorcy.
Niezależnie od tego, u jakiego dostawcy pocztowego masz skrzynkę, możesz mieć usługę cofania wysyłki maila. Wystarczy odpowiedni system do obsługi maili.
Sugester to - jak już wspomnieliśmy - polski system do zarządzania bazą klientów i obsługi zgłoszeń. Jednym z jego modułów jest moduł poczty. Oprócz standardowych funkcji dla programów pocztowych, Sugester - w każdym planie - posiada również opcję anulowania wysyłki maila, z której możesz korzystać zawsze wtedy, kiedy tego potrzebujesz.
Sugester posiada opcję “Anuluj wysyłanie”. Dzięki niej system jest w stanie opóźnić wysyłkę maila na tyle, by nadawca zdążył w razie czego kliknąć przycisk “Anuluj”. Ważny jest jednak efekt czyli to, że finalnie odbiorca nie otrzyma wiadomości. Wysyłkę opóźniamy o 5 sekund i jest to naprawdę wystarczająco długo, by zareagować.
Pamiętaj, że włączając tę funkcję na koncie, aktywujesz ją dla wszystkich skrzynek mailowych i wszystkich userów. Jeśli chcesz więc uszczęśliwić swoich pracowników i siebie, kliknij Ustawienia -> Konfiguracji poczty email.
W sekcji “Obsługa emaili i zgłoszeń”, na dole strony znajdziesz checkbox “Anuluj wysyłanie”. Zaznacz go i Zapisz zmiany. Gotowe!
Nic prostszego. Za każdym razem od razu po tym jak klikniesz przycisk “Wyślij” w oknie wysyłki maila w Sugesterze, zobaczysz niewielki niebieski przycisk “Mail został wysłany Anuluj”.
Jeśli mail nie może trafić do adresata, po prostu kliknij “Anuluj”. Pamiętaj, że na reakcję masz 5 sekund.
Zobaczysz komunikat, że wysyłanie zostało anulowane, a na potwierdzenie tego system przeniesie Cię do okna edycji maila, gdzie możesz spokojnie poprawić wiadomość i świadomie, już bez żadnego stresu, po prostu ją wysłać. Proste, prawda? :)
Przetestuj już dziś system Sugester
Artykuł został zaktualizowany. Po raz pierwszy został opublikowany 01.08.2018 roku.
Blog Aktualności
Nowy podręcznik PDF dla userów Sugestera! Sprawdź jak prowadzić sprzedaż w Sugesterze
Sylwia Cerecka
Blog Aktualności Co nowego w Nowym Sugesterze?
Poznaj nową kartę klienta w Nowym Sugesterze!
Zastanawiacie się, co się dzieje w Nowym Sugesterze? Otóż zmieniliśmy ostatnio wygląd karty klienta. Zobaczcie sami!