fb_pixel

“Jeśli coś może zająć połowę czasu, to czemu z tego nie skorzystać?” Historia współpracy z portalem Poloniusz.pl

Sylwia Cerecka Sylwia Cerecka 2022-05-20

Poloniusz.pl jest jednym z największych portali ogłoszeniowych dla Polaków poszukujących pracy poza granicami kraju. Swoją wirtualną przestrzeń oferuje przede wszystkim pracodawcom, ale również kandydatom poszukującym zatrudnienia.Na portalu zdarzają się też oferty mieszkaniowe - ogłaszają się zarówno wynajmujący jak i najemcy. 

“Mamy oferty w ponad 40 krajach na całym świecie - mówi Magda Cerecka, manager portalu Poloniusz.pl - Z reguły są to oferty w języku polskim. Naszymi klientami są głównie agencje pracy, zarówno duże firmy rekrutujące jak i wyspecjalizowane agencje zatrudnienia poszukujące np. opiekunek do pracy za granicą, pracowników produkcji lub pracowników magazynowych.” 

Jak zrodziła się idea Poloniusza?

Jak to zwykle w takich historiach bywa, idea zrodziła się z potrzeby chwili oraz z chęci pomocy - w tym przypadku pomocy rodakom za granicą. 

“Początki Poloniusza sięgają 2008 r kiedy to właściciel portalu wraz z żoną mieszkali w Londynie. Zaczęło się od tego, że przyjechały do nich 2 znajome z Polski, które szukały zatrudnienia w Anglii. Okazało się, że w internecie brakuje strony, która umożliwiałaby im szybkie znalezienie pracy. Mówimy o stronie ogólnej, z dostępem do różnych ofert. Ówczesne strony były dość ograniczone - zawierały głównie oferty albo z określonej lokalizacji, albo konkretnej branży. 

Pierwotnie Poloniusz.pl był akceleratorem dla ofert pracy. Co to znaczy? Ogłoszenia o pracę były “zasysane” z innych portali, a następnie umieszczane w jednym miejscu. Było to wygodne dla kandydatów, ponieważ wpisując np. określoną lokalizację, mieli maksymalną liczbę dostępnych w danym momencie ofert. 

Na początku była to działalność tylko na Wielką Brytanię. Natomiast w 2011 r. pojawiło się zainteresowanie nowymi lokalizacjami takimi jak Holandia, Belgia czy Niemcy.”

Co wyróżnia Poloniusza?

“Początkowo była to strona hobbystyczna, która z czasem przerodziła się w sposób na życie. Teraz gromadzone środki za usługi umożliwiają nam szersze działanie, lepsze reklamowanie się i docieranie do większej liczby kandydatów czy pracodawców. 

Jesteśmy liderem jeśli chodzi o pracę zagranicą. U nas liczba ogłoszeń w ciągu miesiąca jest nawet 4 razy większa niż u konkurencji. Jesteśmy też elastyczni i otwarci na zmieniające się potrzeby naszych klientów. Bo trzeba powiedzieć, że ta branża charakteryzuje się dużą zmiennością i niepewnością, co pokazały ostatnie 2 lata pandemii oraz obecna sytuacja na Wschodzie.

Wartości Poloniusza, które wspiera Sugester

Kontakt z klientem, w tym przypadku z agencjami pracy i agencjami rekrutacyjnymi, jest dla nas najważniejszy. Klienci cenią nas za to, że jesteśmy elastyczni oraz za to że staramy się ich wspierać na każdym etapie naszej współpracy.

Klienci, którzy się do nas zgłaszają, dostają nie tylko miejsce na ogłoszenie w naszym portalu, ale też poradę i wsparcie np. w kwestii doboru usługi. Staramy się naszym partnerom dać konkretne rozwiązania dostosowane również do sytuacji panującej na rynku.

 “Jeśli coś może nam zająć połowę czasu, to czemu z tego nie skorzystać?”

“System przede wszystkim ułatwia nam szybką i efektywną komunikację z klientem. Zaletą naszego portalu jest to, że nie podpisujemy długofalowych umów z naszymi klientami. Dzięki temu mogą dostosowywać korzystanie z naszych usług do swojego aktualnego zapotrzebowania rekrutacyjnego. Czasami odzywają się do nas klienci, którzy ostatni raz korzystali z naszych usług nawet 2-3 lata temu. Dzięki Sugesterowi możemy powrócić do historycznej korespondencji z takim klientem, sprawdzić jakie było jego zapotrzebowanie, jakie były ustalenia. Żadnych klientów nie usuwamy, wszystkich trzymamy w CRMie, dlatego wystarczy, że wrzucimy nazwę domeny klienta w wyszukiwarkę, a system od razu go dla nas znajdzie. Bez CRMu zajmowało to dużo więcej czasu.

Dużym usprawnieniem jest też dla nas moduł czatu, który umożliwia zarówno kandydatom jak i pracodawcom szybką komunikację. Z tego co się orientuję nasza konkurencja nie posiada takiego rozwiązania, natomiast u nas działa to bardzo efektywnie. W godzinach pracy naszego biura każda osoba może uzyskać odpowiedzi na nurtujące ją pytania. 

Dla naszych klientów możliwość szybkiego rozwiązywania sytuacji, jeszcze w trakcie trwania problemu, jest o wiele lepsza niż poszukiwanie kontaktu czy pisanie maila, gdzie wymaga to większego zaangażowania i więcej czasu.

Odpowiednie tempo w komunikacji pozwala nam też zachować funkcja zastępstw. Ponieważ nasz zespół jest niewielki (6-7 osób), to często zdarzają się sytuacje, że ktoś kogoś musi zastąpić. Zastępstwo umożliwia płynne przekazanie spraw bieżących zastępującej osobie.Dzięki Sugesterowi możemy w łatwy sposób kontynuować korespondencję z klientem, którą zaczął inny pracownik. Nie ma też potrzeby przekazywania skrzynki, bo wszystko jest widoczne w inboxie.

Dynamika w komunikacji i trwalsze relacje z klientem

Na pytanie o to, co się zmieniło odkąd zespół Poloniusza zaczął korzystać z Sugestera, Magda odpowiada: “Przede wszystkim zaczynamy dzień pracy z Sugesterem i z Sugesterem go kończymy. 

Przez długi czas nie mieliśmy żadnego CRM. Korzystaliśmy z gmaila, co wymagało od nas tworzenia masy plików i folderów, a w przypadku np. urlopu przekazywania skrzynki mailowej. To bardzo wydłużało czas poświęcany na samą organizację pracy.

Od kiedy korzystamy z Sugestera czas reakcji na potrzeby naszych klientów jest krótszy. Sugester pomaga nam też w budowaniu trwalszych relacji z naszymi klientami. Zupełnie inaczej patrzy na nas klient, który wraca do nas po 3 latach, a my rozmawiamy z nim, jakbyśmy się słyszeli wczoraj - nawiązujemy do ostatnich maili, przypominamy ustalenia. To bardzo profesjonalne podejście, które Sugester mocno wspiera. 

Zdobywanie nowych klientów i planowanie działań

Jednym z narzędzi, jakich używamy do zdobywania nowych klientów jest mass mailing w Sugesterze. Dzięki niemu możemy skontaktować się z agencjami, które wcześniej nie musiały korzystać z takich portali jak nasz, bo działały na zasadzie poleceń, a teraz szukają dodatkowego kanału pozyskania nowego pracownika. 

To istotne dla nas, by dotrzeć z ofertą do firm, które jeszcze nie korzystają z naszych usług.  Za pomocą masowej wysyłki informujemy też naszych obecnych klientów o istotnych zmianach wprowadzanych na portalu.

W codziennej pracy bardzo pomagają nam też zadania. Często mamy jakieś działania, które musimy robić cyklicznie np. co miesiąc lub co tydzień. Dzięki zadaniom cyklicznym nie ma sytuacji, że coś nam wypadnie z głowy. Zawsze mamy w systemie “przypominajkę”, która pozwoli nam zrealizować zadanie zgodnie z zaplanowanym terminem, a nawet godziną. 

Sugester jest obecny w Poloniuszu od 2016 roku. Decyzję o wdrożeniu CRMu podjął szef portalu - Łukasz Kuncewicz

“Łukasz porównał ofertę Sugestera z konkurencją i stwierdził, że funkcjonalności jakie oferujecie w porównaniu do kosztów są bardzo atrakcyjne, dlatego postanowił wprowadzić system do firmy.”

Wprowadzaniu nowości w firmie, zwłaszcza systemowych, często towarzyszy pewna niechęć i obawa. Tak samo było i w Poloniuszu, ale jak sama Magda mówi  “teraz cały zespół nie wyobraża sobie pracy bez Sugestera i powrotu np. do gmaila.”

Na pytanie czy poleciłaby Sugestera, Magda odpowiada, że tak, bo to bardzo dobre narzędzie szczególnie w firmie, gdzie jest duży nacisk na kontakt z klientem i budowanie relacji.


 

Sprawdź możliwości Sugestera dla Twojego biznesu

 




Powrót
Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.