Sylwia Cerecka, 2022-09-15
Sugester to narzędzie do zadań specjalnych. Posiada wbudowane moduły, które z powodzeniem mogą zastąpić część aplikacji używanych do tej pory w Twojej firmie. Mając Sugestera, nie musisz na przykład szukać dodatkowych programów do obsługi czatu czy wysyłania mailingu. Wystarczy, że uruchomisz odpowiedni na swoim koncie moduł.
Zobacz: Czat jako skuteczny kanał komunikacji z klientem
Email marketing: dotrzyj do swoich klientów
Oprócz wbudowanych modułów system oferuje dodatkowe możliwości związane z integracją Sugestera z zewnętrznymi programami. Każda z integracji jest na tyle prosta do aktywowania, że przeprowadzisz ją samodzielnie, bez pomocy ani wiedzy programistycznej.
Dzięki integracji Sugestera z SmsApi możesz wysyłać pojedyncze smsy oraz kampanie smsowe zarówno do swoich klientów, jak i pracowników. W ten sposób poinformujesz ich o nadchodzących promocjach, przypomnisz o spotkaniu lub wyślesz życzenia świąteczne.
Sms możesz wysłać z bramki dostępnej w Sugesterze. Wcześniej ustawiasz z jakiego numeru chcesz wysłać wiadomość. Funkcja sms jest jednostronna, co oznacza, że możesz wysyłać wiadomości do klientów oraz pracowników, ale nie możesz ich odbierać.
Możesz to zrobić na 2 sposoby: albo aktywować samodzielnie najpierw konto w SmsApi, a dopiero potem przejść do włączenia integracji w Sugesterze (dokładny opis znajdziesz tutaj), albo - dużo prostszy - wypełnić na Twoim koncie w Sugesterze w zakładce “Integracje” (Ustawienia -› Ustawienia konta -› Integracje) formularz, żebyśmy zrobili to za Ciebie.
Integracja gotowa!
Od lat współpracujemy z polskim dostawcą Telecube.pl, dzięki któremu możemy oferować użytkownikom Sugestera usługę telefonii internetowej.
Połączenia odbywają się przy pomocy skonfigurowanej na koncie w Telecube centralki. Każde zrealizowane połączenie jest przekazywane z Telecube do Sugestera i wyświetlane w systemie w zakładce VOIP.
Ważna informacja - wszelkich ustawień dotyczących kolejek, przekierowań czy komunikatów dokonujesz na koncie w Telecube. W Sugesterze natomiast masz szerokie możliwości dotyczące weryfikacji i analizy połączeń: możesz sprawdzić dzienną liczbę połączeń z rozróżnieniem na odebranych/nieodebranych, średni czas rozmowy, najczęściej poruszane tematy lub kto odebrał najwięcej telefonów.
Skąd wziąć numer telefonu?
Jeśli posiadasz firmowy numer telefonu, to nie musisz nic zmieniać. Wystarczy, że przeniesiesz go od swojego operatora do Telecube. Przed przeniesieniem numeru zapoznaj się z ofertą Telecube dotyczącą numerów stacjonarnych i komórkowych.
Zacznij od Telecube:
Załóż konto w Telecube i uruchom usługę Wirtualnej Centrali.
Przenieś swój numer telefonu od dotychczasowego operatora lub wykup numer w Telecube
Następnie w Sugesterze:
Aktywuj moduł VOIP, wchodząc w Ustawienia -› Moduły
Wejdź w "Integracje" (Ustawienia -› Ustawienia konta) w Sugesterze, a następnie podaj login (w przypadku Telecube loginem jest adres mailowy) i hasło z Telecube.pl i zapisz zmiany na dole strony
Dodaj numery telefonów na koncie w Sugesterze, z których będziesz korzystać
Integracja z Fakturownią pozwala w prosty sposób połączyć CRM z funkcją wystawiania i podglądu faktur.
Integracja pozwala na swobodne przełączanie się między systemami za pomocą jednego przycisku. Po aktywowaniu integracji posiadasz wspólną bazę klientów, co oznacza, że za każdym razem kiedy stworzysz lub edytujesz klienta w jednym systemie, to to samo stanie się w drugim.
Integracja to nie tylko wspólna baza, ale też połączenie faktur i interesów. Co to znaczy? Że dodając nowy interes dla klienta w Sugesterze, możesz jednym kliknięciem przejść do Fakturowni, gdzie będzie już na Ciebie czekać automatycznie stworzona faktura z danymi zaciągniętymi ze stworzonego w Crmie interesu.
To samo dzieje się w drugą stronę - jeśli wystawisz dla klienta fakturę w Fakturowni, to w Sugesterze automatycznie pojawi się nowy interes dla tego klienta. Dodatkowo w interesie będzie też link do podglądu tej faktury w Fakturowni.
Integrację możesz włączyć zarówno z poziomu konta w Sugesterze, jak i Fakturowni.
W Sugesterze wystarczy wejść w zakładkę “Integracje” i zaznaczyć checkbox “Integracja z Fakturownia.pl”, a następnie przejść do konta w Fakturowni, skopiować Api token i wkleić go w przeznaczone do tego pole pod checkboxem. Jedyne o czym musisz pamiętać to to, by Api token zawierał zawsze nazwę konta w Fakturowni, czyli np:
Jeżeli wolisz włączyć integrację Sugestera z Fakturowią z poziomu Fakturowni, tutaj są wskazówki jak to zrobić krok po kroku.
Integracja z Dropbox powstała z myślą o tych, którzy operują w swojej codziennej pracy dużymi plikami, zarówno wewnątrz firmy jak i podczas korespondencji z klientami.
Żeby nie obciążać wiadomości lub nie narazić jej na odrzucenie przez serwer odbiorcy z powodu zbyt dużych załączników, Sugester umożliwia pobieranie plików z Dropboxa i dodawanie ich do CRMu.
Obecnie integracja jest jednostronna, co oznacza, że pozwala na pobieranie plików, dokumentów oraz screenów zamieszczonych na Dropboxie i dodawania ich na karcie klienta w zakładce CRM.
Jeśli chcesz włączyć integrację:
Gotowe! Następna integracja włączona!
Jeśli chcesz zintegrować inną zewnętrzną aplikację z Sugesterem możesz to zrobić za pomocą naszego Api. Otwarte Api Sugestera pozwala np. dodawać nowych klientów, tworzyć zadania czy wysyłać maile za pośrednictwem innego programu.
Dostępną dokumentację znajdziesz na swoim koncie w Sugesterze, w zakładce Ustawienia -› Api oraz w naszej bazie wiedzy w artykule Sugester Api.
Dzięki integracji Sugestera z zewnętrznymi aplikacjami łączysz zalety wielu programów i masz je wszystkie pod ręką. Integracje pozwalają zaoszczędzić czas i dają szerszą perspektywę w ocenie działań w Twoim przedsiębiorstwie. Najważniejsze informacje masz dostępne w jednym systemie, wystarczy tylko przełączyć się między modułami.