Zespół Sugester.pl, 2015-05-08
ERP to skrót od angielskich słów enterprise resource planning, czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa. W praktyce ERP oznacza takie działanie, które ma na celu zarządzanie wszystkimi aspektami działalności firmy - produkcją, sprzedażą, obiegiem informacji itp. - w sposób, który doprowadzi do najlepszych możliwych wyników. Sformułowanie "ERP" może też odnosić się do programów, które służą do takiego właśnie działania.
System ERP zazwyczaj składa się z wielu modułów, które często nazywa się kolejnymi trzyliterowymi skrótami: CMS (content management system), CRM (customer relationship management), MRP (material requirements planning), APS (advanced planning system), SCM (supply chain management), MES (manufacturing execution system) czy OMS (order management system). Najpopularniejsze platformy, które zawierają w sobie te funkcjonalności, to na przykład Oracle JD Edwards, Microsoft Dynamics GP, Sage ERP, SAP Business byDesign, NetSuite, SYSPRO, Aplicor 3C, COINS czy Spectrum.
O ile jednak twoja firma nie jest gigantyczną, globalną korporacją, to prawdopodobnie nie potrzebujesz wszystkich tych funkcjonalności. Najważniejsze moduły, który powinien zawierać system ERP dla przedsiębiorstwa, to zarządzanie czasem, informacją, komunikacją i klientami. Dobrze, aby działał on w chmurze (model SaaS) - dzięki temu będzie dostępny z każdego rodzaju sprzętu i nie będzie wymagał instalacji żadnego oprogramowania na firmowych komputerach. Warto też zwrócić uwagę, czy system posiada polską wersję interfejsu i dostęp do polskiej pomocy technicznej - mogą być one bardzo potrzebne przy wprowadzaniu takiego rozwiązania do zespołu. Kolejny aspekt to oczywiście cena - ważne, aby twój system ERP nie był zbyt drogi, i aby oferował darmowy okres próbny, który wykorzystasz do sprawdzenia, czy spełnia on twoje oczekiwania.
Sugester - polski, darmowy pomysł na ERP.