Zespół Sugester.pl, 2016-06-20
Współczesna technologia oferuje wiele możliwości dotarcia do Twoich istniejących i potencjalnych klientów. Możesz reklamować się w wyszukiwarkach i sieciach społecznościowych, emitować filmowe reklamy na YouTube czy publikować teksty sponsorowane w sieci. Mimo to jednym z najskuteczniejszych, a jednocześnie najprostszych sposobów na kontakt z klientami pozostaje kontakt mailowy.
W idealnej sytuacji z każdą osobą należałoby kontaktować się indywidualnie. Z oczywistych względów jest to jednak niemożliwe - w praktyce e-mail marketing ma na celu dotarcie do grup osób liczonych w setkach czy tysiącach. Wysyłanie masowych maili ma jednak tę zaletę, że w dużej grupie odbiorców łatwiej możemy trafić na osobę zainteresowaną naszą usługą czy produktem. Warto też raz na jakiś czas przypomnieć o sobie naszym istniejącym klientom - według badań 61% konsumentów lubi otrzymywać cotygodniowe newslettery promocyjne. A zatem niezależnie, czy chcemy dotrzeć do nowych klientów, czy przypomnieć się starym - warto skorzystać z e-mail marketingu.
Jak jednak zabrać się do przygotowania masowej wysyłki? Na początek wystarczy założyć konto w Sugesterze. Niedawno dodaliśmy do naszego systemu funkcje, które pozwolą Ci łatwo przygotować kampanię e-mail marketingową i rozesłać ją do Twojej bazy klientów. W tym artykule poprowadzimy Cię krok po kroku po całym tym procesie.
Pierwszy krok to dodanie do Sugestera konta mailowego, z którego chcesz przeprowadzić wysyłkę. To bardzo łatwy proces - przypomina konfigurację programu pocztowego na komputerze. Wystarczy, że wypełnisz prosty formularz, w którym podasz swój e-mail i (opcjonalnie) adres serwera SMTP, hasło i login. Zaawansowani użytkownicy mogą też dodać do swojej domeny rekord SPF - pozwoli to osiągnąć maksymalną dostarczalność Twojej kampanii mailingowej. Więcej informacji o obsłudze własnych adresów mailowych w Sugesterze znajdziesz w naszej bazie wiedzy.
Drugi krok to utworzenie listy wysłkowej. Można to zrobić na dwa sposoby: oznaczając klientów znajdujących się już w Twojej bazie odpowiednim tagiem, lub wklejając do Sugestera listę nowych adresów. Możesz też zaimportować do Sugestera plik XLS (Excel) lub CSV z danymi klientów i automatycznie dodać do wszystkich rekordów tag podczas importu.
Trzeci krok jest opcjonalny, ale może oszczędzić Twój czas w przyszłości - warto utworzyć szablon wiadomości, z którego będziesz korzystać podczas rozsyłania kampanii e-mail marketingowych. Sugester pozwala wgrać jako szablon dowolny kod HTML, dzięki czemu możesz skorzystać na przykład z gotowych szablonów dostępnych w internecie. Jeśli wolisz, możesz także utworzyć własny - przyda ci się do tego wbudowany w Sugestera edytor.
Czwarty i prawdopodobnie najważniejszy krok to rozesłanie kampanii. Zadbaliśmy o to, żeby nie był trudny ani deprymujący: wszystko odbywa się dokładnie tak samo, jak wysyłka pojedynczej wiadomości. Wystarczy, że klikniesz przycisk "Wyślij e-mail", w polu "Do" wybierzesz jedną ze swoich list wysyłkowych - i już! W tym samym miejscu możesz też wybrać adres, z którego zostanie wysłany mailing, szablon wiadomości, która trafi do Twoich klientów i dodać do korespondencji załącznik. Kiedy już upewnisz się, że wszystko jest na swoim miejscu, po prostu kliknij "Wyślij". Gotowe!
Po rozesłaniu pierwszej kampanii e-mail marketingowej możesz zacząć korzystać z pozostałych funkcji Sugestera - modułu CRM, live chatu czy integracji z VoIP. Dzięki temu zbierzesz i uporządkujesz całą komunikację z klientami w jednym miejscu, oszczędzając dzięki temu czas i podnosząc poziom obsługi. Przekonaj się sam i wypróbuj Sugestera za darmo przez 30 dni!