Sylwia Cerecka, 2022-11-21
Zamknij oczy i pomyśl o wszystkich reklamach marek, jakie dziś widziałeś. Znana sieć fastfoodów, księgarnia, producent kawy. Co sprawia, że kojarzysz te firmy? Że widząc ich logo doskonale wiesz, czego się spodziewać?
Powiesz - reklama! Na pewno. A poza tym? Identyfikacja wizualna marki właśnie.
Pewnie nie raz słyszałeś to hasło - identyfikacja wizualna marki - i wiesz jak ważne jest w tworzeniu świadomości marki oraz wspieraniu zaufania klienta.
Nie będziemy się rozpisywać o identyfikacji wizualnej marki samej w sobie, bo piszą o tym lepsi od nas - np. tutaj.
Natomiast to my wiemy jak wzmocnić tę identyfikację, korzystając z systemu takiego jak Sugester i o tym będzie ten artykuł.
Tytułem wstępu powiemy to i owo czym jest w ogóle identyfikacja wizualna dla firmy i dlaczego jest tak ważna. A potem już tylko konkretne przykłady jak budować identyfikację wizualną marki przy pomocy Sugestera.
Zatem do dzieła!
Identyfikacja wizualna to podstawowy element tworzenia wizerunku firmy, jej świadomości i tożsamości. Ma za zadanie wyróżnić markę spośród konkurencji i nadać jej cech, które będą tylko i wyłącznie z nią identyfikowane.
Czy identyfikacja wizualna to tylko logo i kilka kolorowych długopisów? Zdecydowanie nie. Współczesne podejście do tematu mówi o budowanie całego systemu identyfikacji wizualnej firmy - konkretnych zachowań i symboli, jakie stosuje marka, by być czytelną na rynku i wyróżniającą się spośród konkurencji. To procedury i oznaczenia graficzne, które w jasny sposób będą odnosić się do logotypu firmy oraz wyznawanych przez firmę wartości.
Jaki powinien być system identyfikacji wizualnej?
Jakie są w takim razie elementy systemu identyfikacji wizualnej?
System składa się z elementów wizualnych i poza wizualnych. Elementy wizualne to:
Ktoś powie - mam firmowe logo, czy to nie wystarczy? Zdecydowanie nie. To kluczowy element pozycjonujący twoją markę w branży.
Oto jakie korzyści daje Twojej firmie identyfikacja wizualna:
Spójna identyfikacja wizualna wpływa pozytywnie na odbiór marki i wzbudza zaufanie klienta. Potencjalny klient łatwiej rozpozna na rynku firmę, która ma opracowany spójny system identyfikacji wizualnej, a to powoduje, że chętniej sięgnie po produkty przez nią oferowane.
Teraz skoro już wiesz jak ważne jest budowanie tożsamości wizualnej marki, zobacz jak posiadając system Sugester możesz wzmocnić jeszcze swój wizerunek wśród klientów, i to bez dodatkowych kosztów.
Spójna prezentacja marki na wszystkich etapach komunikacji z klientem jest bardzo ważna.
Kiedy klient otrzyma od Ciebie maila - niezależnie czy jest to potwierdzenie przyjęcia zlecenia, newsletter czy dokumenty z umową - powinien od razu rozpoznać że jest to mail od Ciebie i tylko od Ciebie.
Sugester pozwala na wzmocnienie identyfikacji wizualnej Twojej marki w korespondencji mailowej w 2 miejscach:
Stopka email
Stopka email to istotny element w komunikacji biznesowej. Dzięki niej Twój odbiorca wie z kim prowadzi rozmowę. Profesjonalnie stworzona wzbudza zainteresowanie marką i zaufanie do Ciebie jako reprezentanta tej marki.
W Sugesterze stworzysz dowolną stopkę w formacie HTML, która dopełni firmowego maila. Tworząc podpis maila w formie HTML, możesz dopasować wielkość obrazków, loga, rozmiar i krój czcionki oraz kolory zgodnie z identyfikacją wizualną Twojej marki.
Szablony email
Korzystając z szablonów email, możesz wypracować swój własny styl komunikacji z Twoim klientem.
Szablon stworzony zgodnie z identyfikacją wizualną Twojej firmy wpłynie na rozpoznawalność Twojej marki i wyróżni go spośród konkurencyjnych maili w skrzynce odbiorcy. Dotyczy to zarówno pojedynczej wiadomości jak i newsletterów. Szablon możesz stworzyć w edytorze Sugestera tak jak przy standardowych wiadomościach email lub możesz skorzystać z formatu HTML, który zresztą polecamy.
Szybka dwustronna komunikacja pozwala zbudować przewagę w firmie. Formularze kontaktowe mogą usprawnić przepływ informacji, a dodatkowo pomogą zbudować profesjonalny wizerunek przedsiębiorstwa.
Firmowe kolory, czcionka, logo czy grafika - użyj ich, by wzmocnić rozpoznawalność twojej marki. Klient poczuje się też pewniej pozostawiając swoje dane firmie, która jest spójna i wzbudza zaufanie.
W Sugesterze każdy formularz kontaktowy, który umieścisz na swojej stronie możesz spersonalizować tak, by był integralny z wizerunkiem Twojej marki.
Możesz skorzystać z biblioteki gotowych szablonów formularzy lub stworzyć samodzielnie indywidualny formularz (tutaj znajdziesz podpowiedź jak go stworzyć krok po kroku).
Umowy z klientami, oferty, zlecenia - każdy z tych dokumentów możesz nie tylko wygenerować za pomocą Sugestera, ale też przygotować go w taki sposób, by wizualnie współgrał z tożsamością wizualną Twojej marki.
Same dokumenty w Sugesterze są bardzo wygodne i mają szereg korzyści:
Szablon dokumentu stworzysz za pomocą edytora Sugestera w formacie HTML z użyciem dostępnych w systemie zmiennych. Więcej o generowaniu dokumentów znajdziesz tutaj.
O pozytywnym wpływie czatu w firmowej komunikacji powiedziano już wiele. Czat na stronie nie tylko pozwala na szybki i mniej formalny kontakt z Twoją firmą, ale też pomaga skrócić dystans między Tobą a klientem, wzmocnić zaufanie i lojalność względem marki.
Jednak samo osadzenie czatu na stronie to nie wszystko. Ważne, żeby był on wizualnie spójny z całą stroną www i wzbudzał pozytywne emocje w odwiedzającym.
Osiągniesz to, personalizując okienko czatu w Sugesterze. Możesz to zrobić za pomocą podstawowych elementów dostępnych w Konfiguracji czatu oraz używając kodu CSS.
Jeśli zdarza Ci się generować cykliczne raporty dla klienta, możesz je wzbogacić np. o własne logo lub dodać kolory zgodne z wizerunkiem twojej marki. Dzięki temu ponownie zadbasz o rozpoznawalność Twojej marki i ujednolicisz komunikację.
W Sugesterze indywidualne raporty stworzysz za pomocą raportów HTML. Raport napiszesz w ten sam sposób co szablon dokumentu. Używając zmiennych dostępnych dla tego raportu, stworzysz statystyki, które możesz opatrzyć dodatkowo takimi elementami jak: logo, firmowa grafika, kolorystyka czy firmowe fonty.