Sylwia Cerecka, 2024-05-09
Korzystasz z interesów w Sugesterze, ale masz wrażenie, że niewiele o nich wiesz i nie wykorzystujesz wszystkich możliwości? Za chwilę to się zmieni.
W tym artykule dajemy Ci kilka super użytecznych, a przede wszystkich sprawdzonych tipów i trików na “wyciśnięcie” z interesów jeszcze więcej.
Zobacz konkretne przykłady
Większość biznesów opiera swoją strategię sprzedażową oraz działania marketingowe na wnikliwej analizie danych. Czy zawsze musi się to wiązać z generowaniem skomplikowanych raportów? Zdecydowanie nie. W Sugesterze analizy dokonasz na podstawie wyników wyszukiwania na liście interesów.
Możesz wyszukiwać dane na 2 sposoby:
Używając filtrów po lewej stronie na liście interesów, jesteś w stanie szybko znaleźć na przykład:
Możliwości jest dużo, możesz dowolnie łączyć filtry wyszukiwania, by znaleźć niezbędne informacje.
Wyszukiwanie zaawansowane w interesach to potężne narzędzie. Za pomocą dostępnych reguł możesz wyszukać szczegółowe informacje np. tylko z wybranych pól lub z pominięciem wybranych danych.
Główne zalety tego wyszukiwania to:
To w tym wyszukiwaniu znajdziesz informacje z konkretnych pól własnych. Potrzebujesz znaleźć wszystkich klientów, którzy mają u Ciebie pakiet standard? Albo takich, z którymi jesteś umówiony na ponowny kontakt za tydzień? Znajdź nazwę swojego pola na liście i wpisz czego szukasz. Gotowe.
Jeśli potrzebujesz zawęzić wyszukane dane do konkretnej grupy, stwórz wyszukiwanie z kilkoma warunkami. Wystarczy kliknąć przycisk Dodaj warunek.
Jeżeli sprawdzasz konkretne dane systematycznie (raz w tygodniu, raz w miesiącu itd) np. jaka była sprzedaż Twoich produktów, to zamiast za każdym razem wpisywać reguły wyszukiwania ręcznie, możesz przy pierwszym wyszukaniu zapisać filtr, a potem odszukiwać go już tylko na liście i sprawdzać wyniki.
Lista w takim wyszukiwaniu jest dynamiczna co oznacza, że jeśli miesiąc temu zapisałeś filtr o nazwie na przykład “sprzedaż”, to wchodząc w niego dzisiaj, system wyświetli wszystkie interesy spełniające warunki tego filtru, łącznie z nowymi interesami, jakie powstały w ciągu ostatniego miesiąca.
Czasami łatwiej wykonać działanie na kilku interesach jednocześnie. Jeśli chcesz od razu przypisać 20 interesów do konkretnego pracownika, obdzwonione kontakty przepiąć na inny status lub wyszukane szanse przypisać do konkretnego działu, zrób to za pomocą opcji masowych w interesach.
Wystarczy, że zaznaczysz checkbox przy kolumnie Nazwa w lewym górnym rogu nad listą lub checkboxy przy wybranych interesach. Zobaczysz dodatkową belkę z menu, dzięki któremu jednym kliknięciem możesz:
Dużym udogodnieniem w obsłudze interesów jest integracja Sugestera z Fakturownią. Wtedy dla każdej zrealizowanej sprzedaży możesz szybko wystawić fakturę, bez uzupełniania danych ręcznie i zbędnego przelogowywania się do drugiego systemu.
Integracja oznacza wspólną bazę klientów i połączenie akcji interes-faktura. Jeśli masz interes w Sugesterze i chcesz wystawić do niego fv, wystarczy że klikniesz Dodaj fakturę, a system przeniesie Cię od razu do Fakturowni, gdzie będzie na Ciebie czekać już wygenerowany dokument z uzupełnionymi automatycznie danymi dotyczącymi danych klienta i zakupionego produktu.
Zobacz też: Integracja Sugestera z Fakturownią - CRM i fakturowanie w jednym miejscu
Jeśli jednym z elementów Twojego procesu sprzedaży jest wysyłanie klientowi spersonalizowanej oferty, możesz taki dokument wygenerować w Sugesterze.
Jak to zrobić?
Na początku przygotuj szablon oferty w formacie HTML. Możesz sam stworzyć taki szablon lub skorzystać z naszego (kod do pobrania znajdziesz we wpisie Szablony dokumentów).
Do oferty możesz dodać swoje logo oraz użyć firmowych fontów i kolorów. Oczywiście możesz mieć kilka różnych szablonów ofert.
Kolejnym krokiem jest już generowanie oferty:
Niezależnie od tego w jakiej branży działasz, na pewno operujesz niestandardowymi danymi, które warto mieć pod ręką, obsługując proces sprzedażowy.
Każdą informację na temat klienta i jego preferencji, która może w przyszłości ułatwić personalizację oferty lub pozwoli domknąć sprzedaż, zapisuj w dodatkowych polach własnych.
Masz do dyspozycji kilka różnych typów: pole wyboru, pole typu tekst, data, pole wielokrotnego wyboru.
Używając pól własnych, nie tylko zapewnisz sobie miejsce do przechowywania ważnych informacji na temat sprzedaży i klienta, ale dane z nich będziesz mógł też uwzględnić w analizie podczas wyszukiwania.
Trzymając np. dane o pakietach Twoich klientów, możesz stworzyć akcję promocyjną i do wszystkich klientów Standard wysłać mailing z promocyjną ofertą na wyższy pakiet.
Jeśli masz na swoim koncie bałagan w interesach, bo każdy z pracowników dodając nowy interes, pisze w nazwie co mu się podoba, to rozwiązaniem może być dla Ciebie słownik interesów.
Jak działa słownik?
Jako admin konta wpisujesz w Konfiguracji CRM, w polu Rodzaje interesów konkretne nazwy np. szkolenie vip, customizacja, automatyzacja itd.
Prz takim ustawieniu, pracownicy dodając nowy interes, będa mieli do wyboru tylko nazwy ze stworzonej przez Ciebie listy. To pozwoli ujednolicić nazewnictwo i ograniczyć określanie pięcioma różnymi wariantami tego samego interesu.
Jeśli Twoim interesem jest wykonanie instalacji u klienta, przygotowanie cateringu lub spotkanie to najwygodniej jeśli terminy interesów będziesz sprawdzał w kalendarzu interesów.
Kalendarz jest z podziałem na widok miesięczny, tygodniowy oraz dzienny. Dzięki temu łatwo odnajdziesz się w swoich działaniach, zwłaszcza jeśli masz umówionych na przykład kilka spotkań dziennie.
Dodatkowym plusem jest wyszukiwarka po lewej stronie kalendarza oraz to, że kalendarz jest zintegrowany z bazą klientów. Jednym kliknięciem możesz przejść do profilu klienta, by zapisać notatkę lub umówić się na kolejne spotkanie, albo od razu wystawić fakturę po wykonaniu usługi.
W tym artykule podaliśmy Ci kilka wskazówek jak obchodzić się z interesami w Sugesterze. Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat samych interesów, polecamy artykuł Interesy w Sugesterze - nasz sposób na zarządzanie Twoim procesem sprzedaży