Sylwia Cerecka, 2023-03-10
Zastanawiasz się nad przejściem na nowy system CRM, ale boisz się wdrożenia? Nic dziwnego - przenoszenie danych z jednego oprogramowania do drugiego potrafi być niezwykle uciążliwe. W Sugesterze uprościliśmy ten proces do maksimum, tworząc prosty system importu danych.
Za pomocą importu przenosisz wszystkie zebrane dotychczas dane o kliencie do Sugestera. Niezależnie czy importujesz je z przygotowanego wcześniej pliku czy z innego systemu, w obu przypadkach jest to tak samo proste. To zabieg jednorazowy, a raz zaimportowanych danych używasz cały czas.
Jeśli importujesz dane do Sugestera po raz pierwszy wystarczy przygotować odpowiednio plik, wgrać dane i gotowe! Możesz z nich od razu korzystać.
Wstępne informacje masz już za sobą, zatem możesz zabrać się za przygotowanie odpowiednio pliku, który zaimportujesz. Kluczowe jest tu słowo “odpowiednio”. Wydawałoby się, że to najłatwiejsza część importu, ale tak naprawdę to dobrze przygotowany plik jest gwarancją importowego sukcesu.
Co należy wiedzieć o plikach do importu?
Jeśli masz już przygotowany plik, to pora na kolejny krok - pola dodatkowe. O co właściwie chodzi? Wspomnieliśmy już o tym przy okazji plików.
Jeśli masz w przygotowanym do importu pliku dane, które są spersonalizowane i specyficzne dla Twojej branży, a w Sugesterze nie ma pól, które by im odpowiadały, to musisz je po prostu dodać. Do tego służą pola własne w CRMie.
Dzięki nim stworzysz tyle pól, ile jest Ci potrzebnych, by umieścić w nich niezbędne informacje o kliencie. Są one konieczne, by import został przeprowadzony poprawnie. Dlaczego? Bo system, “biorąc” z pliku dane musi mieć na każdą z tych danych przygotowane miejsce, by ją tam umieścić. Bez tego Twój import będzie niepełny.
Ostatni krok, jaki dzieli Cię od pomyślnego zakończenia importu to przypisanie w Sugesterze odpowiednich nagłówków kolumnom z pliku. Dzięki temu masz pewność, że adres email będzie w polu email, nazwa firmy będzie nazwą klienta itd.
O co chodzi? Spójrz na screen poniżej.
Nad każdą kolumną pliku z klientami znajduje się menu do wyboru pola, do którego ma trafić treść tej kolumny. A zatem jeśli w danej kolumnie znajdują się adresy e-mail - z menu wybierz pozycję "E-mail", jeśli w kolumnie są numery NIP - wybierz "NIP" itp.
Jeśli plik posiada nagłówek (pierwszy wiersz w pliku zawiera tytuły kolumn), możesz skorzystać z opcji “Plik posiada nagłówki”, gdzie system sam, na podstawie treści kolumn dopasuje automatycznie nagłówki. Warto jednak zawsze sprawdzić czy zrobił to poprawnie.
Jeśli nie chcemy importować jakiś kolumn z pliku, wystarczy w nagłówku kolumny ustawić opcję “pomiń”.
Jak już ustawisz wszystkie nagłówki, pozostaje tylko kliknąć “importuj dane” i gotowe! Możesz już cieszyć się nowiutką bazą klientów, którą możesz rozbudowywać, zarządzać i modyfikować do woli.
A co jeśli coś poszło nie tak? Nie martw się, zdarza się nawet najlepszym. Może się okazać, że import posiada błędy. Łatwo to sprawdzisz na liście importów w kolumnie “błędy”. Klikając na liczbę błędów, zostaniesz przeniesiony na listę, gdzie dokładnie przeczytasz, gdzie leży problem.
Artykuł został zaktualizowany. Po raz pierwszy został opublikowany 25.03.2016 roku.