Sylwia Cerecka, 2022-06-28
Jeśli wprowadzenie bazy klientów i konfigurację poczty masz już za sobą, możesz pomyśleć o dodatkowych modułach. Nie ograniczaj się do podstawowych opcji, ale też nie włączaj wszystkiego na raz. Aktywuj kolejno te moduły, których potrzebujesz.
Na początek możesz rozszerzyć korzystanie z Sugestera o moduł do zarządzania zadaniami. Niezależnie od profilu firmy, przypomnienie o terminie umówionego spotkania, przygotowania raportu lub wystawieniu faktury przyda się każdemu.
Takie rozwiązanie wspiera nie tylko pracę wewnątrz zespołu, gdzie pracownicy między sobą przekazują sobie sprawy do załatwienia i ustalają priorytety, ale też pomaga w uporządkowaniu własnych obowiązków.
Dodanie do systemu zadanie typu “Zadzwoń do klienta” wystarczy, by Sugester automatycznie w ustalonym terminie przypomniał Ci o wykonaniu telefonu. Dzięki temu nie musisz zapamiętywać całego harmonogramu prac, bo system zrobi to za Ciebie.
W dalszym etapie wdrażania systemu możesz pomyśleć o automatyzacji części z nich, ale o tym w następnych artykułach.
Oto lista funkcji, od których warto zacząć pracę z zadaniami:
Kolejną rzeczą, którą warto wdrożyć już w pierwszym etapie implementacji CRM jest moduł do tworzenia formularzy. Moduł jest bardzo elastyczny. Za pomocą dowolnie wybranych pól możesz stworzyć formularz, który wykorzystasz np. jako formularz kontaktowy na Twoją stronę www, ankietę do badania satysfakcji lub wewnętrzną formatkę do zgłaszania sugestii odnośnie rozwoju produktu.
Szczególnie polecamy tworzenie formularzy i wstawianie ich na stronę www. Nie muszą to być tylko formularze kontaktowe, może to być formularz do zgłaszania usterek, zapisania się na szkolenie lub newsletter. Każdy z tych formularzy może być źródłem pozyskiwania nowych klientów, gdyż odpowiednia konfiguracja w Sugesterze skutkuje tworzeniem nowych rekordów w bazie klientów po wypełnieniu formularza przez potencjalnego klienta.
Formularze pomogą w śledzeniu konwersji klientów. Każdy formularz po wypełnieniu można przekierować na podstronę (w ramach swojej strony WWW) gdzie wkleja się kod Google Ads np. oznaczający konwersję. W analogiczny sposób można również mierzyć ruch na formularzach za pomocą kodów Google Analytics.
Czat - zintegrowany z modułem CRM. Linki do poszczególnych komunikacji prowadzonych z klientem są dostępne na karcie tego klienta. To kolejne źródło kontaktu z klientem, a często też kanał do zdobywania nowych szans sprzedaży
VOIP -wirtualna obsługa połączeń. Nie wymaga dodatkowego sprzętu ani skomplikowanych ustawień. Wystarczy przenieść swój numer firmowy do dostawcy usługi Telecube.pl i na koncie w Sugesterze aktywować integrację z Telecube. Wszystkie połączenia możesz opatrzyć tagiem lub notatką, a dodatkowo są zapisywane na karcie klienta.
Mass mailing - dostępny w ramach abonamentu moduł, który skutecznie wesprze działania marketingowe w Twojej firmie. Bez dodatkowych kosztów możesz tworzyć dynamiczne listy odbiorców i wysyłać spersonalizowane kampanie mailingowe
Baza wiedzy - wykorzystywana do prowadzenia firmowych baz zawierających instrukcje postępowania, opis działania produktu lub usługi czy zapisywania procedur. Najlepszym przykładem może być nasza baza wiedzy dostępna pod linkiem pomoc.sugester.pl
Raporty - moduł do śledzenia i analizy danych zawartych w Sugesterze
Forum - dzięki aktywnemu forum możesz zbierać uwagi oraz sugestie dotyczące rozwoju Twoich produktów. Łatwy do wklejenia na każdą stronę widget pozwala w prosty sposób komunikować się z klientem i poznać jego zdanie na temat produktu
Obsługa faktur dzięki integracji z Fakturownia.pl - dzięki integracji Sugestera z aplikacją do obsługi faktur Fakturownia.pl możesz jednym kliknięciem przejść z CRMu do wystawienia faktury. W każdym też momencie możesz sprawdzić kiedy faktura była opłacona, na jaką kwotę lub ile klient opóźnia się z jej opłaceniem.
Mamy nadzieję, że te kilka prostych wskazówek pomoże Ci po kolei zaznajomić się z systemem i wprowadzić tylko te funkcje, które usprawnią proces w Twojej firmie. Kiedy już aktywujesz potrzebne Ci moduły i skonfigurujesz najważniejsze funkcje, czeka Cię kolejny etap - aktywowanie funkcji, które zwiększą bezpieczeństwo Twoich danych. Ale o tym już w następnym artykule.