Sylwia Cerecka, 2022-07-28
Sugester jest systemem uniwersalnym, co oznacza, że może być wykorzystywany zarówno w firmie produkcyjnej jak i w branży gastronomicznej. Kluczem do sukcesu jest jednak początkowa konfiguracja systemu tak, by aktywowane funkcje, widoki oraz nazwy w systemie najlepiej oddawały specyfikę Twojej branży.
Dlatego już w początkowej fazie wdrażania Sugestera powinieneś wykorzystać możliwości customizacji, jakie oferuje system. A czym jest customizacja? To nic innego jak dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb klienta. Przykład?
Jeśli pracujesz w branży gastronomicznej dużo łatwiej będzie Ci pracować na systemie, który ma zakładki np. “Kalendarz imprez”, “Imprezy na nadchodzący miesiąc” niż skorzystać z domyślnej nazwy modułu - “Interesy”. A to tylko ułamek możliwości.
Dobra wiadomość jest taka, że większość ustawień możesz wykonać samodzielnie, bez pomocy programistycznej.
Możesz zmienić nazwy aktywnych modułów w głównym menu. Daje Ci to dużą elastyczność w tym, jakie dane przechowujesz w CRMie i jak chcesz nimi zarządzać. Z powodzeniem domyślne zakładki “CRM” czy “Interesy” zamienisz na “Kontakty” i “Leady”
System umożliwia zmianę wizerunku na tożsamy z marką. Oznacza to, że możesz podmienić logotyp w pasku nawigacyjnym systemu oraz zmienić kolorystykę Sugestera. Oba działania możesz wykonać samodzielnie w ustawieniach konta. Rebranding jest dostępny od planu Max.
Co to oznacza? To że goście i pracownicy będą mogli wchodzić do aplikacji z adresów znajdujących się pod Twoją domeną (np. helpdesk.twojafirma.pl zamiast twojafirma.sugester.pl). Tutaj warto też rozważyć własny certyfikat SSL do domeny. Własnej domeny możesz użyć zarówno dla samej aplikacji, jak i forum, firmowej bazy wiedzy oraz portalu klienta. Opcja jest dostępna od planu Max.
Pola własne to dodatkowe miejsce na przechowywanie ważnych informacji, spersonalizowanych oraz charakterystycznych dla Twojej działalności. Dodatkowe pola możesz aktywować na karcie klienta, w kontakcie, w formatce zadania, w projekcie oraz interesie. W polu własnym możesz np. zapisać jaki rodzaj umowy masz podpisany z klientem, z jakiego abonamentu korzysta lub na kiedy jest umówiony kolejny kontakt. Pola własne pozwalają Ci śledzić informacje, które są specyficzne dla Twojego rodzaju biznesu lub strategii marketingowej. Możesz je też wykorzystać w filtrze, na podstawie którego stworzysz sprecyzowaną listę odbiorców do kampanii mailingowej.
Customizowane formularze w Sugesterze pozwalają dostosować CRM do sposobu pracy Twojego zespołu. Z ich pomocą możesz stworzyć formatkę do zgłaszania problemów technicznych, zapisania się na newsletter lub anonimową ankietę do zbadania poziomu zadowolenia Twoich pracowników. Możesz tworzyć własne formularze od podstaw lub modyfikować dostępne w systemie szablony. Każdy z formularzy możesz umieścić na swojej stronie www, wewnątrz aplikacji lub rozesłać mailingiem. Za pomocą stylów CSS możesz też dostosować wygląd formularza do wizerunku Twojej firmy.
Każdy z użytkowników systemu może dostosować wyświetlane na liście informacje według własnych preferencji. Za pomocą funkcji "Opcje wyświetlania", użytkownik może zdecydować o ilości wyświetlanych kolumn oraz ich kolejności. To bardzo wygodne, bo zupełnie inne dane potrzebuje wyświetlać sprzedawca, a inne manager działu sprzedaży.
Dashboard to główna strona, na jaką zostaje przekierowany użytkownik po zalogowaniu do systemu. Sugester pozwala zmienić domyślny wygląd dashboardu za pomocą HTML. Treści wyświetlane na dashboardzie mogą być statyczne lub dynamiczne i mogą być zależne od roli, jaką posiada zalogowany użytkownik. Zmian dokonujesz w przeznaczonym do tego polu w ustawieniach konta. W tym przypadku niezbędna jest znajomość HTML.
Możesz dowolnie zmienić wygląd forum lub bazy wiedzy tak, by od razu kojarzył się z Twoją firmą. Możesz zmodyfikować istniejący kod lub stworzyć zupełnie nowy wygląd zarówno dla całego szablonu, jak i pojedynczych elementów takich jak widok postów, pojedynczej kategorii czy wygląd menu bocznego. Wymaga to również znajomości HTML oraz CSS.
Być może część pól dostępnych np. na karcie klienta zupełnie nie jest Ci potrzebna ze względu na specyfikę Twojej branży? Jeśli tak, możesz użyć funkcji ukrywania niepotrzebnych pól za pomocą CSS. Jeżeli np. nie korzystasz na karcie klienta z informacji takich jak fax, pesel, www lub nie zamierzasz uzupełniać pól typu scoring czy rss url możesz je spokojnie ukryć. W każdej chwili, jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz do nich wrócić i je ponownie wyświetlać.
Za pomocą Javascriptu dokonasz zmiany kolejności wyświetlania pól w dowolnym miejscu w systemie. W ten sposób masz wpływ na wygląd poszczególnych kart w Sugesterze. Na karcie kontaktu możesz np. przesunąć na początek formatki pola typu “Stanowisko” i “Telefon prywatny”, zostawić pola “Imię, “Nazwisko” oraz “Email”, a resztę ukryć.
Jeśli dla komfortu pracy Twojego zespołu trzeba “wyciągnąć” do menu głównego dodatkową zakładkę np “umowy” lub rozdzielić menu “CRM” na oddzielne zakładki “Klienci” oraz “Interesy”, możesz to zrobić używając również Javascriptu. Dodatkowo możesz też zmienić kolejność wyświetlania zakładek i na początek menu przenieść te, których używasz najczęściej.
Za pomocą dostępnych opcji w konfiguracji, a także stylów CSS możesz dokonać zmian wyglądowych okienka czatu. Możesz np zmienić kolor zakładki czatu, przycisku “wyślij” lub powiększyć okienko wiadomości. Wszystko po to, by osadzony na stronie czat odpowiadał wizualnej koncepcji Twojej strony firmowej.
Zanim zaczniesz customizację przemyśl dobrze, które zmiany wyjdą zespołowi na dobre, a które elementy najlepiej zostawić niezmienne.
Dobrze by było porozmawiać z pracownikami i zapytać ich, w którym miejscu w systemie chcą dokonać modyfikacji. Ważne, by opierać się na zdaniu Twojego zespołu, bo Sugester będzie nieodłącznym elementem ich codziennej pracy i wprowadzasz go po to, by Twoim pracownikom żyło się lepiej.