Sylwia, 2018-08-08
Czat to kanał komunikacji lubiany zarówno przez klientów, jak i pracowników. Może być wykorzystywany do bieżącej obsługi klienta, przedstawiania oferty produktowej, ale też zbierania zamówień, reklamacji czy udzielania informacji o aktualnym statusie zamówienia. Czat pomiędzy operatorem i potencjalnym klientem może być rozpoczęty na dwa sposoby. Pierwszy to zainicjowanie rozmowy przez potencjalnego klienta - po prostu wpisuje swoje zapytanie w odpowiednie pole w okienku czatu. Drugi to manualne rozpoczęcie rozmowy przez konsultanta lub system LiveChat po spełnieniu określonych kryteriów, np. czasu pobytu na stronie, lokalizacji, wyszukiwania określonego słowa kluczowego.
Pytania zadawane przez klientów mogą być cennymi informacjami, np. dotyczącymi zaktualizowania zakładki FAQ czy zmiany ustawień albo nawigacji. Okienko dialogowe „W czym mogę pomóc?" na stronie wzbudzi w kliencie uczucie pewności. Łatwiej mu też będzie rozpocząć rozmowę, jeśli w konfiguracji czatu ustawisz tzw. “zaczepkę”, która zainicjuje rozmowę z potencjalnym klientem.
Nie pracujesz 24/7 a chciałbyś być w stałym kontakcie z klientem? Z czatem to nic trudnego! Klient zostawia wiadomość, operator dostaje maila z powiadomieniem o nieodczytanej wiadomości na czacie. Dzięki temu nie tracisz żadnego potencjalnego kontaktu, a Twój klient nie jest pozostawiony sam sobie.
Często czast posiada też magiczną funkcję podglądu treści wiadomości pisanej przez odwiedzającego, co gwarantuje sprawniejszą i szybszą odpowiedź. Dodatkowo Twój pracownik może zacząć pisać odpowiedź zanim klient skończy pisać swoją wypowiedź. Efekt pozytywnego zaskoczenia - murowany!
Sprawdź możliwości modułu Livechat i przetestuj za darmo nowy sposób komunikacji z klientem
Co to takiego telefonia VoIP zapytasz? Różnica pomiędzy telefonią internetową a tradycyjną polega na tym, że ta pierwsza używa protokołu IP, a więc jest podłączona do internetu. W trakcie rozmowy z użyciem wspomnianego powyżej protokołu głos zamieniany jest na wersję cyfrową.
Bardziej skomplikowane i czasochłonne jest wdrożenie telefonii internetowej niż czatu. Wymaga też zastosowania dodatkowego sprzętu. Trzeba jednak dodać, że koszty poniesione na ten cel zwracają się w krótkim czasie w postaci oszczędności. Wprawdzie telefonię internetową możesz także wdrożyć, rozbudowując istniejącą już w firmie infrastrukturę telekomunikacyjną (telefony tradycyjne) przy użyciu bramek VoIP. Pozwala to na zachowanie istniejących w firmie urządzeń. Bardziej zaawansowane rozwiązanie to zakup specjalnego sprzętu - telefonów VoIP, niewymagających adaptera w postaci bramek VoIP, a gwarantujących dodatkowe funkcje. Przy zastosowaniu telefonii internetowej musisz dostosować potrzeby firmy do możliwości technologicznych, a więc wybrać odpowiedni system VoIP, sprawdzić możliwość łącza internetowego, parametry komputerów i infrastruktury w przedsiębiorstwie oraz dobrać odpowiedni serwer. Tak więc potrzebujesz dostawcy internetu, usługi telefonii internetowej oraz firmy, która skonfiguruje telefony i serwer VoIP. Trzeba pamiętać także, że różna może być skala wdrożenia i funkcje tej telefonii.
Zapoznaj się z działaniem modułu VOIP i zmniejsz koszty w swojej firmie
Czat sprawdzi się w firmach handlowych, ubezpieczeniowych, finansowych, sklepach internetowych i portalach informacyjnych. Polecany jest dla firm, które wśród klientów mają dużo osób młodych. Czat z powodzeniem wykorzystywany jest w bankach, firmach telekomunikacyjnych, przedsiębiorstwach oferujących oprogramowanie, agencjach marketingowych. Wprowadzają go także przedsiębiorstwa medyczne i zapewniają czatowanie nie tylko z doradcą, ale także lekarzem. Technologia ta znalazła także zastosowanie w e-urzędach.
Z telefonii VoIP najczęściej korzysta branża turystyczna, nieruchomości, firmy oferujące usługi call center oraz wielooddziałowe przedsiębiorstwa handlowe. Wykorzystywany jest w działach sprzedaży i helpdesków dużych firm, a także w sekretariatach i dużych biurach różnych branż. VoIP z sukcesem wykorzystywany jest w sprzedaży telefonicznej i telekomunikacji.