Sylwia Cerecka, 2022-06-22
Wśród początkujących użytkowników obserwujemy tendencję do zbyt dużej ilości modułów i funkcji aktywowanych od razu, która zamiast pomóc, komplikuje wdrażanie systemu lub zupełnie odwrotnie - wiele użytecznych funkcji nie jest w ogóle odkrytych.
Na początku, kiedy wszystko w systemie jest nowe, zacznij od podstawowej konfiguracji i aktywuj tylko te moduły, które są Ci naprawdę potrzebne, by rozpocząć pracę z Sugesterem.
Nie forsuj siebie ani swojego zespołu funkcjami, których na ten moment nie potrzebujesz. Przyjdzie na nie pora. W pierwszej kolejności aktywuj podstawowe funkcje i wprowadź podstawowe dane.
Zobacz też: Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera do Twojej firmy. #1 Poznaj swój system CRM
Na początek to podstawa. Dodaj wszystkich pracowników, którzy będą pracować w Sugesterze. Pamiętaj, aby wszyscy od razu zaczęli korzystać z systemu. Każdemu użytkownikowi podaj nazwę konta w Sugesterze, która będzie wyglądała podobnie do tej: NAZWAFIRMY.sugester.pl
Ten URL pracownik będzie wpisywał w pasek adresu w przeglądarce, by zalogować się do systemu. Każdy z pracowników powinien mieć też nadane hasło, które może zawsze zmienić w edycji profilu po zalogowaniu do Sugestera.
Ustal też jak chcesz, by wyglądało logowanie do systemu. Czy ma być to po prostu wpisanie loginu i hasła, czy może uruchomisz podwójną weryfikację, która będzie wymagała od użytkownika wpisania dodatkowo kodu przesłanego w mailu lub smsem.
Jeśli z Sugestera będzie korzystało kilka osób, nadaj każdej z nich uprawnienia odpowiadające roli jaką pełni w firmie.
Możesz wybrać jedno z domyślnych uprawnień lub stworzyć własne. Tak samo jak w firmie, tak i w Sugesterze - do innych danych powinien mieć dostęp pracownik działu obsługi, a do innych jego manager.
Baza klientów to serce systemu CRM i główne źródło wiedzy o nim. Zakłada budowanie indywidualnych relacji z klientem oraz umieszczenie jego potrzeb w centrum zainteresowania firmy.
Jeśli chcesz od początku efektywnie zarządzać bazą klientów w Sugesterze, zacznij od tych kilku rzeczy:
Z tak przygotowaną bazą możesz od razu zacząć obsługiwać klientów. W wolnej chwili możesz jeszcze np. uzupełnić loga klientów lub ustawić widok wyświetlania listy klientów, ale są to zabiegi, bez których na początku spokojnie można się obejść.
Nawet jeśli planowałeś tylko prowadzenie bazy klientów w Sugesterze, skorzystaj z dodatkowych możliwości jakie daje Ci zintegrowany z CRM moduł poczty. W Sugesterze możesz obsługiwać wszystkie swoje skrzynki firmowe w jednym miejscu. Dlaczego więc nie skorzystać? Konfiguracja trwa parę minut, a oto co otrzymujesz w zamian:
Zintegrowany z modułem CRM moduł poczty, który zapewnia wgląd w historię komunikacji z klientem na każdym etapie obsługi
Obsługa wielu adresów firmowych/wielu działów w jednym inboxie
Sprawny przepływ informacji między firmą a klientem oraz między działami i zespołami wewnątrz firmy
Narzędzia skracające czas obsługi maili takie jak szablony, autoresponder, asystent maili czy filtry
Najlepiej jeżeli na początek dodasz 1-2 adresy i sprawdzisz jak wygląda obsługa poczty, a następnie dostosujesz ustawienia skrzynek do wymogów panujących w Twojej firmie. Skrzynkę możesz np przypisać do konkretnego użytkownika, grupy lub całego działu.
W kolejnym etapie możesz włączyć takie funkcje jak autoresponder, asystent maili, ocena komunikacji, foldery czy dodatkowe filtry segregujące pocztę przychodzącą.
Stosując się do powyższych wskazówek masz pewność, że zająłeś się konfiguracją najważniejszych elementów systemu w początkowej fazie wdrożenia. Użytkownicy, odpowiednio nadane im uprawnienia, uporządkowana baza klientów oraz poprawnie skonfigurowana poczta gwarantują pierwsze sukcesy w pracy z Sugesterem.
To podstawowy pakiet, który z czasem można rozszerzyć o dodatkowe moduły oraz opcje. Zanim jednak przejdziesz do kolejnego etapu, upewnij się, że działanie na tych dwóch modułach nie sprawia nikomu trudności. Nie bez powodu radzimy zacząć właśnie od aktywowania i konfiguracji modułu CRM oraz poczty. To trzon systemu, dlatego tak ważne jest by poznać, a następnie maksymalnie wykorzystać ich możliwości.
Po zebraniu feedbacku od pracowników, będziesz mógł przystąpić do dalszego działania.
W następnym artykule podpowiemy, jakie kolejne moduły aktywować na koncie.