Ecocleo

Ecocleo - historia współpracy Sugestera z firmą produkcyjną

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-04-20

Ecocleo to ekologiczna inicjatywa dwóch braci - Pawła i Dawida Warszawskich - entuzjastów wspólnego działania i propagatorów postawy nawołującej do zamiany plastiku na materiały ekologiczne. 

“Działamy w obszarze opakowań, natomiast naszą specyfiką są opakowania dla gastronomii - ekologiczne, biodegradowalne, kompostowalne.  Nasze talerze, torby, sztućce i  pudełka na wynos są wykonane w 100% z materiałów niesyntetycznych. Głównym materiałem jest papier pokryty kaolinem, odpornym na wilgoć i tłuszcz.”

Co wyróżnia Ecocleo?

Produkty Ecocleo są biodegradowalne, kompostowalne i ekologiczne. Firma posiada swoją linię produktów. W celu redukcji śladu węglowego Ecocleo stawia głównie na redukcję dystansu geograficznego.

"W naszej branży większość konkurencji decyduje się na produkty importowane z Azji. Ecocleo ma inną filozofię. Wszystkie nasze produkty są wykonane w Polsce. Oprócz redukcji zużycia plastiku i zastąpienia go wysokiej jakości produktami pochodzenia roślinnego, zależy nam na ograniczeniu emisji spalin w całym procesie produkcyjno-przygotowawczym. Gotowy produkt trafia na rynki europejskie przy minimalnym możliwym śladzie węglowym."

Jak to wszystko się zaczęło? Również z Sugesterem?

“Zaczęło się od naszej wielkiej przyjaźni jako braci.” - mówi Dawid.

Połączenie doświadczeń oraz umiejętności zaowocowały powstaniem firmy, której celem jest tworzenie i dostarczanie produktów biodegradowalnych i kompostowalnych, o przyjemnym designie i właściwościach pożądanych w branży gastronomicznej.

“Naszą przewagę rynkową zbudowaliśmy na tym, że szybko i sprawnie realizujemy zamówienia i mamy bliskie relacje z naszymi stałymi klientami. Stawiamy na średniej wielkości odbiorców, ale odpowiadamy też na potrzeby mniejszych podmiotów. Każda możliwość zastąpienia produktów syntetycznych ekologiczną alternatywą jest możliwością realizacji naszych planów, które towarzyszą nam od początku naszej działalności."

Kiedy pojawiła się potrzeba CRMu?

“W każdej firmie wszystko jest kwestią organizacji i czasu. Dzięki takiemu systemowi jak Sugester mamy całą bazę klientów oraz wszystkie maile w jednym miejscu, dostępne od ręki, niezależnie od tego, gdzie się znajdujemy. Wszystko bowiem odbywa się w chmurze. Z drugiej strony - jak mówi Dawid - Sugester jest bardzo prostym narzędziem, co jest dla mnie bardzo istotne.

Od samego początku istnienia firmy wiedzieliśmy, że chcemy mieć wszystko uporządkowane. Pewnie w dużym stopniu miało na to wpływ doświadczenie korporacyjne mojego brata. To on powiedział, że pierwsza rzecz jaką musi mieć w firmie to CRM. Zainteresowaliśmy się kilkoma rozwiązaniami na rynku, ale naszą uwagę przykuła prostota Sugestera i to że miał wszystkie funkcje, których potrzebujemy - maile, bazy klientów, e-mailing.

Ten system od początku był dla nas bardzo intuicyjny. Nie miałem wcześniej doświadczenia z podobnymi narzędziami, dlatego było dla mnie ważne, żebym nie musiał wypełniać żadnych tabelek i żebym od razu wiedział, gdzie co jest.” - zaznacza Dawid.

"Ponad 10 lat w korporacjach nauczyło mnie jak ważne jest zarządzanie danymi w zespole. To właśnie dlatego wdrożyliśmy CRM od pierwszego dnia działalności firmy", dodaje Paweł.

Komunikacja z klientem to podstawa

Typowy dzień pracy w Ecocleo zaczyna się od przeglądania poczty - “sprawdzamy jakie nowe maile pojawiły się w inboxie i komu trzeba odpisać. U nas sprawna komunikacja z klientem to podstawa. Często wysyłamy maile na podstawie przypomnień, jakie są dostępne w systemie. Dzięki funkcji “wyślij i przypomnij” pamiętamy o ważnych sprawach, do których trzeba wrócić. Jest to też wygodne kiedy klient prosi, żeby skontaktować się z nim za jakiś czas. Wtedy ustawiam przypomnienie i system w odpowiednim momencie mi przypomina o kontakcie.

W Sugesterze mamy też stworzonych kilka skrzynek - każdą na inny rodzaj działań. Mamy osobne skrzynki dla tematów związanych z księgowością, eksportem, logistyką i sprzedażą. Dzięki temu jak przychodzi jakiś mail, od razu wiemy jakiej sprawy dotyczy, a przez to, że wszystkie skrzynki obsługiwane są w jednym inboxie, korespondencji nie trzeba szukać, nic też nie umknie.

Ogromną zaletą jest możliwość dodawania skrzynek mailowych do danej domeny bez zbędnej zwłoki. Wystarczy kilka kliknięć i Sugester tworzy funkcjonalny adres mailowy na potrzeby danego działu lub nowego pracownika. To bardzo praktyczne - zaznacza Paweł. Ponadto do komunikacji wykorzystujemy również mailingi. Z ich pomocą informujemy naszych klientów o wszelkiego rodzaju zmianach, aktualizacjach, sytuacjach alarmowych czy promocjach.”

Międzynarodowa baza klientów

“Pracując na bazie klientów, głównie dodajemy nowe rekordy, wyszukujemy historię kontaktu z klientem i sortujemy bazę według kraju pochodzenia naszego klienta. Przez to, że współpracujemy z różnymi rynkami zagranicznymi, podzieliliśmy swoją bazę klientów ze względu na kraj pochodzenia właśnie. Dodatkowo dodaliśmy pola własne, w których możemy zapisywać ważne dla nas informacje jak np. Osoba kontaktowa z ramienia danej firmy. To znacznie ułatwia obsługę.“

Na pytanie czy poleciliby Sugestera, Dawid odpowiada, że tak, szczególnie takim firmom jak Ecocleo. Dynamicznym i ambitnym.

“Tym bardziej, że zakładamy, wzrost jak na drożdżach - dodaje z uśmiechem Paweł i konstatuje - Każde narzędzie, które koordynuje i usprawnia pracę jest w naszej firmie na wagę złota.”