fb_pixel

3 sposoby jak zwiększyć z Sugesterem liczbę klientów, nie wydając dodatkowo ani złotówki

Sylwia Cerecka Sylwia Cerecka 2022-06-14

 

1. Autocall

Z funkcją autocall powinni się zapoznać wszyscy Ci, którzy aktywnie korzystają z modułu VOIP w Sugesterze. Czym właściwie jest autocall? Na pewno znasz z różnych stron internetowych tę ikonę słuchawki, po której kliknięciu dostajesz obietnicę połączenia z konsultantem w ciągu 28, 30, 60 sekund? Tym właśnie jest autocall i Sugester też go ma! Każde połączenie zainicjowane poprzez kliknięcie “Proszę o rozmowę”jest rejestrowane w Sugesterze z odpowiednim statusem oraz informacją, że jest to połączenie typu autocall.

Czy warto korzystać z autocalla w Twojej firmie? Poniżej podajemy 3 sposoby, dla których zdecydowanie warto.

 

Łatwy kontakt z doradcą w sprawie produktu/usługi

Jeśli stoisz przed decyzją zakupu nowego produktu lub usługi i nie za bardzo się na tym znasz to szukasz kogoś kto Ci w tym pomoże. 

Z naszego doświadczenia wynika, że większość nowych klientów, którzy zastanawiają się nad zakupem Sugestera, najpierw do nas dzwonią i pytają o najważniejsze dla nich kwestie. Większość z nich używa do połączenia właśnie autocalla. Część z nich z ciekawości czy rzeczywiście oddzwonimy w ciągu 30 sekund, a część dlatego, że wolą szybki kontakt z doradcą bez zbędnego klikania czy wysyłania maili.

To samo możesz zaoferować swoim klientom - szybkie doradztwo w sprawie Twojego produktu czy usługi w momencie, kiedy klient rzeczywiście tego potrzebuje. Instalując na swojej stronie www widget autocall, to Ty wychodzisz z inicjatywą do klienta. Nie zmuszasz go do szukania zakładki typu “Kontakt” lub spędzania długich minut na infolinii. Dla Ciebie to większa liczba telefonów sprzedażowych pozyskanych ze strony www oraz podniesienie jakości obsługi.


#Podpowiedź:
Każde z zainicjowanych przez widget autocall połączeń jest zarejestrowane w systemie. Możesz takie połączenie oznaczyć tagiem “potencjalny” i dodać notatkę o co dokładnie pytał klient. Możesz też takiego klienta od razu dodać do bazy w CRMie, nadać mu status np. “potencjalny” i oznaczyć tagiem “autocall”.  Taki kontakt możesz potem wykorzystać w tematycznej kampanii mailingowej.

 

Zainteresowanie i zatrzymanie użytkownika na stronie

Potencjalni klienci, przeglądając kolejne strony internetowe, szukają czegoś co przykuje ich wzrok i pozwoli zostać na stronie na dłużej. Takim “przyciągaczem uwagi” może być na Twojej stronie właśnie widget autocall. Ile razy zastanawiałeś się, widząc na stronie ikonkę słuchawki, czy oni rzeczywiście oddzwaniają w te 30 sekund? W taki sam sposób możesz zaintrygować swojego potencjalnego klienta.



Zbieranie leadów poza godzinami pracy

Leady, szanse sprzedaży, a może po prostu kontakt z klientem, który chciał z nami porozmawiać. Niezależnie od intencji, autocall to świetne rozwiązanie do oddzwaniania do potencjalnych klientów, którzy próbowali się z Tobą skontaktować poza godzinami pracy Twojego biura.

Internet nie jest dostępny w godzinach 8-16, on po prostu nie śpi. Krajowa Izba Rozliczeniowa przeanalizowała godziny wzmożonych zakupów w internecie - według niej największa liczba transakcji jest w godzinach przedpołudniowych, a potem wieczorem, kiedy większość upora się już z codziennymi obowiązkami (źródło: finanse.wp.pl)

Nie chodzi o ty, by być dostępnym 24 h, ale by wykorzystywać narzędzia, które ułatwiają kontakt z klientem w dogodnym dla niego terminie. I tu z pomocą znowu przychodzi autocall. Oprócz funkcji natychmiastowego oddzwaniania, widget posiada opcję wybrania z kalendarza konkretnego dnia i godziny, w której mamy się skontaktować z klientem. Korzyści są obopólne - klient nie zniechęca się, że nie zdążył przed 16tą lub że linia jest ciągle zajęta, a Ty nie marnujesz szansy na pozyskanie nowego klienta.

 

2. Czat na stronę

Wiele już napisano o wyższości czatu nad mailem czy telefonem. Prawda jest taka, że dużo zależy od specyfiki działalności i grupy docelowej. Może Twoi klienci kontaktują się z Tobą głównie za pomocą telefonu lub maila i to im odpowiada? Zgoda, niech nadal tak robią. Ale możesz dać im dodatkowe narzędzie, które rozładuje ruch, będzie alternatywą dla osób z młodego pokolenia i dodatkowo będzie zbierało dla Ciebie informacje poza godzinami pracy biura. 

Aktywny widget czatu na stronie www to dodatkowe możliwości dla klientów. Sama implementacja zajmuje chwilę i nie wymaga instalowania dodatkowych aplikacji, a koszt jest zerowy, bo moduł czatu dostępny jest w ramach abonamentu.

Zobacz też: Idealna komunikacja na czacie - jak zadbać o przepływ wiadomości?

 

Szybka odpowiedź w czasie rzeczywistym

Współczesny klient jest wymagający i niecierpliwy. Chce wszystko na już i teraz, dlatego szybkość reakcji jest kluczowa.

Jeśli klient jest zainteresowany Twoją ofertą, to należy kuć żelazo póki gorące. Zdecydowanie ułatwia to aktywne okienko czatu na stronie, które umożliwia odpowiedź na zadane pytanie w czasie rzeczywistym, kiedy klient potrzebuje konkretnych informacji. 

Według Bankier.pl 46% Polaków robi zakupy internetowe w czasie pracy. Jeśli pozwolisz czekać klientowi na odpowiedź - pół godziny, godzinę, a może i więcej - może on zapomnieć, że w ogóle coś od Ciebie chciał lub pójdzie do konkurencji.

#Podpowiedź:
Podczas konfiguracji czatu w Sugesterze zaznacz w jakich godzinach czat ma być aktywny. Ustaw też komunikat gdy czat jest offline, który zachęci potencjalnego klienta do pozostawienia swoich danych, żebyś mógł się z nim skontaktować następnego dnia, w godzinach pracy.

 

“Wciąganie” klienta w rozmowę

Klient jest często niezdecydowany - zastanawia się, waha. Co możesz zrobić, by wzmocnić jego zainteresowanie Twoją ofertą?

Zaczep go i wciągnij do rozmowy! Stwórz spersonalizowane treści w okienku czatu, które zaintrygują klienta i zachęcą do zapytania o Twój produkt/usługę. 

Możesz też użyć dostępnej w module czatu opcji “zaczepki”, gdzie okienko czatu wyświetli się odwiedzającym Twoją stronę po konkretnym czasie i zachęci do rozmowy z konsultantem.

Statystyki mówią, że ponad 70% klientów jest zadowolona z kontaktu ze sklepami internetowymi używającymi czatu. Dla wielu osób możliwość porozmawiania z “żywą” osobą jest jedną z najważniejszych rzeczy, jakie strona www może zaoferować.

Klienci, którzy zostali szybko i fachowo obsłużeni przez konsultanta na czacie, będą mieli pozytywne skojarzenia z Twoją firmą i chętniej do Ciebie wrócą.

 

#Podpowiedź:
Dodając czat Sugester na swoją stronę, nie musisz od razu zatrudniać rzeszy konsultantów. Możesz zacząć w wybranych godzinach, kiedy ruch na Twojej stronie jest wzmożony i na początku sam odpowiadać na pytania. Z czasem, kiedy klientów i zapytań będzie przybywać, oddelegujesz kogoś do obsługi lub zatrudnisz nowego pracownika.

 

Rozmowa z potencjalnym klientem zapisana w CRM

Czat powinien być integralną częścią strategii sprzedażowej każdego biznesu internetowego. Potencjalny klient, kiedy trafi na Twoją stronę, może mieć mnóstwo nurtujących go pytań. Za pomocą czatu jesteś w stanie od razu odpowiedzieć na najważniejsze kwestie. Rzeczową i profesjonalną rozmową na czacie jesteś w stanie zaangażować potencjalnego klienta i zdobyć jego zaufanie. 

Korzystając z modułu czat w Sugesterze, możesz zachować każdego z potencjalnych klientów odwiedzających Twoją stronę i przekazać jego dane do CRMu. Wystarczy jedno kliknięcie, by po skończonej rozmowie potencjalny klient został zapisany jako nowy lead w bazie.

Jeśli rozmowę zainicjował istniejący już w bazie klient, na podstawie wprowadzonego adresu email Sugester wyświetli jego imię i nazwisko oraz będzie aktywne łącze do jego profilu w CRMie. Jednym kliknięciem system przeniesie Cię do karty tego klienta, gdzie będziesz mógł ustalić wszystkie ważne informacje pomocne w domknięciu sprzedaży.

 

3. Formularze

Formularzy w Sugesterze możesz używać na wiele sposobów - do kontaktu, prowadzenia ankiet czy budowania bazy nowych klientów.

To kolejne narzędzie w naszym systemie, które za darmo pozwoli Ci zwiększyć szanse na sprzedaż. Wystarczy jedynie aktywować moduł Formularze w ustawieniach konta i stworzyć dostosowane do Twoich potrzeb formatki na stronę.

Sam proces tworzenia formularza to kilka kliknięć. Można posłużyć się gotowym szablonem lub stworzyć formularz dopasowany do aktualnych potrzeb w firmie.

Nawet jeśli masz już na swojej stronie formularze, nic nie stoi na przeszkodzie, by dodać kolejny z Sugestera. Dlaczego? Bo wszystkie dane z formularza wypełnione przez potencjalnego klienta są zapisywane bezpośrednio w CRMie Sugestera i to stanowi jego główną przewagę.

 

Automatyczne zapisywanie potencjalnego klienta w CRMie

Sugester posiada kilka możliwości podczas konfigurowania formularzy w systemie. Jedną z nich jest mapowanie danych z formularza na klienta. Co to oznacza? Że każdy odwiedzający Twoją stronę, który wypełni formularz, zostanie automatycznie zapisany w CRMie jako nowy klient. 

Umieszczając tak skonfigurowany formularz na stronie, zdobywasz nowe kontakty, które możesz wykorzystać potem w działaniach marketingowych. Dodatkowo oszczędzasz pracy swoim pracownikom w postaci ręcznego przepisywania lub uzupełniania danych z formularza. Każda z informacji podanych przez klienta w formularzu, może być automatycznie zapisana w CRMie w odpowiednim polu.

 

#Podpowiedź:
Konfigurując formularz mapowany na klienta, możesz w ustawieniach tego formularza od razu zaznaczyć czy klienci dodawani przez ten formularz mają być dodawani do określonego działu.Można również zdecydować, które informacje z formularza mają być zapisane na karcie klienta i w jakim polu. Wystarczy tylko polom z formularza przyporządkować pole w zgłoszeniu.
Tworząc spersonalizowany formularz na Twoją stronę pamiętaj, aby nagłówek formularza informował potencjalnego klienta w jakim celu zostawia swoje dane, a przycisk CTA był przyciągający wzrok, z obietnicą, że coś się wydarzy jak odwiedzający go kliknie np. “Odbierz swój darmowy okres próbny” lub “Odbierz 20% na pakiet..”

 

Zdobywanie listy odbiorców dla kampanii marketingowych

Gdy klient wypełni formularz, dane zostaną automatycznie zsynchronizowane z bazą danych CRM. Możesz skorzystać z dodatkowych opcji w Sugesterze jak np. tagi lub filtry, aby zgrupować dane kontaktowe na podstawie lokalizacji, zachowania kupującego i nie tylko. W ten sposób dostarczysz zespołom sprzedażowym odpowiednie dane, aby mogły działać dokładnie wtedy, kiedy klient jest najbardziej zainteresowany.

Jeśli umieścisz formularz Sugestera na stronie, gdzie klient może np. pobrać bezpłatny ebook na temat diety bezglutenowej, to gdy tylko zostawi Ci swój adres email, system doda go do CRMu np. z tagiem “bezglutenowa”. W przyszłości, kiedy będziesz przygotowywał promocję na dietę bezglutenową, będziesz mógł do wszystkich potencjalnych klientów, którzy pobrali ebooka wysłać mailing z informacją o rabacie.

#Podpowiedź:
Ustawiając mapowanie na klienta, zadbaj o to, by jedno z pól w formularzu było mapowane na pole “Tag” w CRMie. Dzięki temu unikniesz ręcznego oznaczania i od razu będziesz mieć gotową bazę do wysyłki kampanii.
Dodając formularze Sugestera na stronę, umieszczaj je wszędzie tam, gdzie potencjalny klient może zostawić kontakt do siebie - stwórz formularze rejestracyjne do zapisanie się na wszelkiego rodzaju okresy próbne, wydarzenia, konferencje, darmowe ebooki.

W artykule przedstawiono tylko kilka najważniejszych korzyści płynących z aktywowania dodatkowych modułów na koncie w Sugesterze. Jak obiecaliśmy na początku, żaden z nich nie wymaga dodatkowych kosztów, ani dodatkowych aplikacji czy skomplikowanych zmian konfiguracyjnych w systemie. Wszystko dostępne jest w ramach Twojego abonamentu w Sugesterze.

Zmiany na lepsze można zacząć od wdrożenia początkowo jednego z opisanych narzędzi lub aktywować wszystkie na raz. Niech nic nas nie ogranicza! :)



 




Powrót
Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.