CRM to skrót od angielskich słów Customer Relationship Management - czyli zarządzanie relacjami z klientem. Tego typu narzędzia są niezwykle przydatne każdej firmie, której zależy na tworzeniu ze swoimi klientami długotrwałych relacji. W tym artkule opiszemy 5 cech, które charakteryzują dobry CRM.
- Łatwa integracja
Ważne, aby CRM na który się zdecdujesz nie wymagał od ciebie zbyt wiele pracy. Dobry CRM to taki, do którego szybko zaimportujesz dane o klientach z istniejących baz. Zamiast marnować czas na ręczne kopiowanie informacji z różnych źródeł do nowego CRM-a, od razu zaczniesz korzystać z jego zalet. - Łatwa obsługa
Nawet najlepszy CRM nie pomoże twojej firmie, jeśli pracownicy nie będą w stanie go obsłużyć. Wybierając system CRM zwróć uwagę na prostotę obsługi, klarowny interfejs, obszerną dokumentację i dostęp do pomocy od twórcy oprogramowania. Czas spędzony na szkoleniu pracowników powinien być jak najkrótszy - CRM ma służyć do zwiększenia efektywności firmy, a nie być celem samym w sobie. - Możliwości rozwoju
Decydując się na system CRM masz w planach dalszy rozwój swojej firmy. Wybierając CRM-a weź pod uwagę to, czy będzie łatwo dostosować go do twoich przyszłych potrzeb. Ważne, aby CRM nie tylko spełniał twoje obecne wymagania, ale rósł razem z twoim przedsiębiorstwem. Dobry CRM będzie zatem zawierał różne moduły, funkcjonalności i rozszerzenia, które z czasem przydadzą ci się w prowadzeniu interesów. - Podnosi zadowolenie klientów
Główna funkcja CRM-a to, jak wskazuje nazwa, utrzymywanie możliwie najlepszych relacji z klientami. Dlatego twój CRM nie powinien być tylko skomplikowaną książką telefoniczną - funkcjonalny CRM pozwoli tobie i twoim pracownikom śledzić historię klienta, reagować na jego pytania czy proponować atrakcyjne dla niego usługi. Dzięki temu interakcje z klientami będą nie tylko bardziej profesjonalne, ale też przełożą się na lepsze wyniki finansowe twojego przedsiębiorstwa. - Łatwe śledzenie wyników
Obserwowanie jak rośnie twój biznes jest nie tylko przyjemne, ale też niezwykle ważne z punktu widzenia przyszłego rozwoju. Dobry CRM pozwoli ci przeanalizować dane na temat klientów i pracowników i wyciągnąć z nich wnioski, które przydadzą się przy tworzeniu planów dalszej ekspansji. Dlatego warto, aby CRM posiadał rozbudowane narzędzia raportowania i śledzenia działalności firmy.
Jeśli zastanawiasz się nad przeniesieniem zarządzania swoją firmą w XXI wiek - poważnie zastanów się nad internetowym systemem CRM. Nie musisz martwić się kosztami - wiele rozwiązań oferuje darmowe pakiety, które pozwolą ci spokojnie podjąć najlepszą dla twojej firmy decyzję.