
Zastanawiasz się czasem, czy dane w Twojej firmie są bezpieczne? Prowadząc swój biznes, codziennie operujesz przecież dużą ilością informacji, które - jeśli trafią w niepowołane ręce - potrafią wyrządzić więcej szkody niż myślisz zarówno Tobie jak i Twoim kontrahentom. Nie mówiąc o stracie zaufania swoich klientów, jeśli pozwolisz, by ich dane trafiły do osób trzecich. Zła sława szybko się rozchodzi, a odbudowanie raz straconego zaufania jest trudne.
Oczywiście nikt celowo nie prowokuje losu. Czasem jednak nie jesteśmy świadomi zagrożenia, często wydaje nam się, że zabezpieczenia jakie stosujemy są wystarczające. Pamiętaj jednak, że nie musisz być firmą generującą milionowych zysków, by być narażonym na ataki hakerskie lub by ktoś po prostu włamał się do Twojego biura.
Aby uchronić się przed utratą lub wyciekiem danych, warto zastanowić się nie tylko nad podwójnymi zamkami, ale też nad rozwiązaniem informatycznym, które zapewni bezpieczeństwo Twoim danym. Coraz popuIarniejszy staje się w tej kwestii CRM. Nie wszyscy wiedzą, że oprócz wsparcia w zarządzaniu sprzedażą, marketingu i obsłudze klienta, CRM wyposażony jest w funkcje, które zabezpieczają Twoje dane.
Poniżej prezentujemy kilka prostych rozwiązań jakie posiada Sugester, które ograniczają ryzyko utraty danych:
1. Włącz Podwójne logowanie do konta
Zapytasz po co Ci to? Odpowiedź brzmi - bo kradzież Twojego hasła jest łatwiejsza niż myślisz. Ile razy używasz tego samego hasła w więcej niż jednej witrynie lub pobierasz programy z internetu? A to idealny moment, by ktoś po prostu przechwycił Twoje hasło.
Możesz jednak temu zapobiec, korzystając z naszej funkcji podwójnej weryfikacji podczas logowania.
To prawda, logowanie nieco się wydłuża, ale jesteś pewny, że nieproszony gość nie uzyska dostępu do Twoich danych.
Funkcja pozwala na ochronę konta przy użyciu hasła i dodatkowego kodu wysłanego na adres email. Aktywujesz ją w edycji profilu każdego użytkownika, zaznaczając checkbox Dwustopniowa weryfikacja.
Dowiedz się jak działa Dwustopniowa weryfikacja
Po aktywowaniu tej funkcji proces logowania będzie wyglądał następująco:
* w oknie logowania należy wpisać swój login i hasło
* po kliknięciu Zaloguj się pojawi się okno z informacją, że korzystasz z dwuetapowej weryfikacji. Na Twój adres email zostanie wysłana wiadomość z kodem, który musisz wpisać w polu Kod weryfikacyjny
W każdej chwili możesz wyłączyć tę opcję, ale zanim to zrobisz zastanów się dwa razy czy warto.
2. Daj dostęp do danych tylko uprawnionym do tego użytkownikom
W zależności od roli, jaką pełni dany pracownik w Twojej firmie, powinieneś zapewnić mu dostęp do odpowiednich na jego stanowisku danych, tak by mógł skutecznie wypełniać swoje obowiązki.
Wykorzystaj do tego tworzenie ról w Sugesterze i zarządzaj uprawnieniami swoich pracowników.
Zapytasz pewnie - czy w ten sposób chronię swoje dane? Jak najbardziej. Tworząc odpowiednią rolę dla swojego pracownika to Ty decydujesz, jakie informacje może zobaczyć w systemie.
W Sugesterze możesz więc tworzyć różne role, w zależności od struktury w Twojej firmie np. manager, handlowiec czy pracownik. Dla roli przydzielasz odpowiednie uprawnienia, które są podzielone w zależności od modułu. Dzięki temu precyzyjnie określisz, że np. użytkownik z rolą “pracownik” ma mieć dostęp tylko do swoich klientów i swoich kontaktów, dodatkowo tylko w swoim departamencie, uniemożliwisz pracownikom z działu marketingu wgląd np w dane finansowe firmy lub zabezpieczysz dane zarządu i kierownictwa.
System sprawdzi również uprawnienia podczas próby eksportu danych, jeśli będzie chciała to zrobić osoba nieposiadająca odpowiednich uprawnień, eksport nie będzie możliwy.
Jesteś więc pewny, że poufne informacje nie trafią w niepowołane ręce.
Funkcja pozwala zbudować strukturę uprawnień odpowiadającą tej w firmie. Wystarczy każdemu pracownikowi przypisać stworzoną dla niego rolę, wchodząc w edycję profilu użytkownika.
Dowiedz się jak zarządzać uprawnieniami.
3. Włącz ekran blokujący dostęp do konta po dłuższej bezczynności
Nie raz na pewno zdarzy Ci się, że odejdziesz na chwilę od komputera. Czy pamiętasz wtedy o zablokowaniu ekranu? Pamiętaj, że taka funkcja chroni Cię nie tylko przed żartami kolegów z działu, ale przede wszystkim zabezpiecza dane znajdujące się w systemie, przed intruzem, który właśnie wtargnął na teren Twojej firmy.
Dla pełniejszego bezpieczeństwa wprowadziliśmy w Sugesterze blokowanie ekranu, które uniemożliwia bez wpisania hasła dostęp tylko do systemu. Oznacza to, że jeśli aktywujesz tę opcję i po określonym czasie, jaki ustawisz w konfiguracji, system odnotuje brak czynności na koncie, zablokuje ekran.
Blokadę ekranu włączysz dla całego konta, dlatego wcześniej uprzedź o tym wszystkich użytkowników.
Blokadę ekranu włączysz dla całego konta, a znajdziesz ją w Ustawieniach konta. Możesz wybrać po jakim czasie system ma blokować dostęp.
Dowiedz się jak korzystać z automatycznego blokowania ekranu.
Nawet jeśli usłyszysz głosy, że to uciążliwe pamiętaj, że ponowne wpisanie hasła zajmuje tylko chwilę, a skutki wycieku danych mogą ciągnąć się latami.
4. Pozwalaj na dostęp do konta w Sugesterze tylko w biurze
Jeśli chcesz mieć pewność, że nikt poza Tobą nie ma dostępu do danych w systemie poza godzinami pracy i nie loguje się do systemu na Twoje wyraźne polecenie, skorzystaj z funkcji logowania do systemu tylko z określonych adresów IP.
Dzięki temu, jako właściciel możesz wskazać adresy IP, z których Twoi pracownicy mogą mieć dostęp do Sugestera, np IP biura. Ty masz oczywiście dostęp z każdego adresu, również zmiennego.
To uniemożliwia bezpodstawne działania na kliencie poza pracą czy nieuprawnione próby logowania do systemu.
Swój adres IP możesz sprawdzić wpisując what is my ip
w wyszukiwarkę Google.
Aktywności w Sugesterze wykonane z podanego adresu będą rejestrowane jako wykonane w biurze.
Dowiedz się jak działa logowanie tylko z określonych adresów IP.
Jest to kolejne zabezpieczenie danych jakie Ci oferujemy w ramach dostępnych dla Ciebie funkcji w Sugesterze.
To tylko kilka ze sposobów zabezpieczenia danych w Sugesterze. Jeśli chcesz poznać je wszystkie, zajrzyj do nas za tydzień.