Przedstawiamy planowanie wysyłki maili o wybranej godzinie, kolory w tagach i więcej

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2023-09-21

W tym tygodniu mamy kolejną porcję informacji na temat funkcji, które pojawiły się w nowej wersji systemu. 

Oto co możesz już robić w Nowym Sugesterze

 

Nowe w Sugesterze: Wysyłanie maili o określonej godzinie

W obecnej wersji systemu nie znajdziesz tej opcji. To zupełna nowość w Sugesterze. Dodaliśmy możliwość planowania wysyłki maili o wybranej godzinie. Dzięki niej możesz określić jakiego dnia i o jakiej godzinie mają zostać wysłane Twoje maile. 

Jedyne o czym musisz pamiętać to to, że na potrzeby wersji beta system sprawdza czy ma coś do wysyłki co 10 minut. Dla Ciebie oznacza to tyle, że jeśli jest godzina 10:50, a Ty zaplanujesz wysyłkę na 10:55, to system wyśle ten mail o 11:05. Czyli można powiedzieć, że z 10 minutowym opóźnieniem. Tak jest na ten moment. W przyszłości zapewne zmniejszymy to opóźnienie. 

Zdecydowaliśmy się na takie rozwiązanie, ponieważ z reguły - jeśli planujemy wysyłkę maila - to jednak w nieco większym odstępie czasu od jego stworzenia niż 5 minut.

Jak zatem zaplanować wysyłkę maila o określonej godzinie w Nowym Sugesterze?

  • Kliknij 4 kropki w górnej belce i wybierz Email -> Emaile
  • W inboxie naciśnij przycisk Utwórz emaila w prawym górnym rogu
  • Uzupełnij pola DoTytuł oraz Treść
  • Zjedź na dół ekranu, rozwiń strzałkę przy przycisku Wyślij wiadomość i kliknij Zaplanuj wysyłanie

Planowanie wysyłki maila

  • W nowym okienku wybierz datę oraz godzinę planowanej wysyłki, następnie kliknij przycisk Wyślij wiadomość w okienku

Zapisanie daty planowania wysyłki maila

 

To tyle. O ustalonym czasie system wyśle Twój email. 

A jak rozpoznać, że funkcja zadziałała poprawnie i Twoja wiadomość czeka na wysłanie?

  • Po pierwsze po kliknięciu przycisku Wyślij wiadomość zobaczysz swojego maila, gdzie po prawej stronie będzie widoczna godzina zaplanowanej wysyłki,
  • Po drugie - pod tytułem maila pojawi się ikona zegarka

Sprawdzanie zaplanowanej wysyłki maila

  • Po trzecie - mail będzie widoczny w folderze Zaplanowane w inboxie

Folder zaplanowane

Kiedy mail zostanie już wysłany, pojawi się w folderze Wysłane.

 

Nowe w Sugesterze: Kolory w tagach do zadań

Ta funkcja też jest nowa w Nowym Sugesterze. Oczywiście, same tagi można było też dodać w obecnej wersji systemu, ALE:

  • Po pierwsze, nie wyświetlały się na liście zadań, czego zdecydowanie brakowało
  • Po drugie, wszystkie tagi były tego samego koloru

Teraz natomiast nie dość, że tagi są widoczne przy zadaniu na liście, to jeszcze można im nadawać różne kolory. Co więcej, nie musi to być jeden z 6 dostępnych w systemie kolorów.

Jeśli chcesz, możesz nadać tagowi dowolny kolor, jaki tylko sobie zażyczysz. Jak to zrobić?

  • Będąc w zadaniu, kliknij “+” pod tytułem, by dodać tag
  • W nowym okienku uzupełnij pole Nazwa tagu
  • Kliknij w pole Kolor i wklej kod hex koloru, którym ma być oznaczony tag. Przy tworzeniu kolejnego tagu system zapamięta Twoje ostatnie kody hex i wyświetli je jako podpowiedź
  • Jeśli nie chcesz korzystać z kodów hex, kliknij ikonę “pipety” po prawej stronie i wybierz jeden z 6 dostępnych kolorów

Tagi kolory

 

Warto używać kolorów do tagów zadań. Dlaczego? Oto kilka powodów:

  • Łatwiej klasyfikujesz i identyfikujesz zadania - dzięki kolorowym tagom możesz w prosty sposób rozdzielić zadania na różne kategorie lub projekty, do których należą
  • Lepiej komunikujesz się w zespole - jeśli pracujesz w zespole, kolory w tagach mogą pomóc Ci w sprawniejszej komunikacji. Każdy z członków zespołu może mieć swój przypisany kolor tagu, dzięki czemu wystarczy jeden rzut okiem na listę, by wiedzieć czyje zadania się na niej znajdują
  • Szybciej przeglądasz zadania - jeśli używasz ustalonych przez cały zespół kolorów do oznaczania zadań typu “błąd”, “płatności”, “top”, “umowa” itd wystarczy spojrzeć na listę, by bez wczytywania się w treść zadania wiedzieć czego ono dotyczy

 

AKTUALIZACJE

Na pewno będzie zdarzać się tak, że funkcja, która jest już jakiś czas w systemie ulegnie zmianie lub modyfikacji. Jeśli zmiana będzie odczuwalna i widoczna z poziomu użytkownika, to o każdej takiej zmianie będziemy Cię informować.

 

Podbijanie notyfikacji

Jedną z ostatnich modyfikacji, jakie wprowadziliśmy, a jakie będą miały wpływ na obsługę systemu, jest ograniczenie notyfikacji dla zadań nadrzędnych przy edycji zadania podrzędnego. Do tej pory było tak, że przy każdej zmianie w zadaniu podrzędnym np dodaniu nowego komentarza, każdy user dostawał też powiadomienie w dzwonku o edycji zadania nadrzędnego. Teraz tak  nie będzie. 

Jeśli dokonujemy zmian w zadaniu podrzędnym, to tylko dla tej zmiany będzie widoczne powiadomienie w dzwonku.

Podbijanie notyfikacji - aktualizacja

 

W tym tygodniu to już wszystko, ale śledźcie nas na bieżąco.