Czat jako skuteczny kanał komunikacji z klientem

author Anna Stefaniak , 2021-11-02
Czat

Prowadząc firmę posługujemy się wieloma kanałami komunikacji z klientami. Chcemy efektywnie przekazywać informacje na temat swojej firmy oraz wspierać konsumentów, którzy korzystają z naszych produktów czy usług. Zależy nam na profesjonalnej obsłudze klienta i budowaniu pozytywnych relacji z klientami.  Prowadząc sklep internetowy, salon piękności, serwis sprzętu AGD czy zajęcia dla dzieci, wszyscy chcemy aby nasza firma rozwijała się a nasza marka stawała się rozpoznawalna. Dlatego wykorzystujemy różne narzędzia, które pomagają nam w osiągnięciu celu.

W dzisiejszych czasach klienci coraz częściej kontaktują się z nami, jako dostawcami produktów i usług, za pomocą czatu, który jest bardzo elastycznym narzędziem do komunikacji. Czat daje możliwość uzyskania szybkiej i dokładnej odpowiedzi na zadane pytanie. Narzędzie to postrzegane jest jako mniej zobowiązująca i bardziej anonimowa forma kontaktu, co daje poczucie komfortu rozmówcy. Klient rozmawiając na czacie, może wykonywać jednocześnie wiele czynności oraz wrócić do rozmowy w dogodnym dla siebie momencie. Doradca, któremu jest zadawane pytanie może w trakcie rozmowy cofnąć się do wcześniejszych ustaleń, zweryfikować czy wiadomość od klienta była wysłana do firmy innym kanałem oraz skonsultować ewentualne pytania ze współpracownikami. 

Klienci często zgłaszają podobne lub takie same pytania, w związku z czym warto uruchomić narzędzia pozwalające na przygotowanie szablonów odpowiedzi . Dzięki nim, odpowiedzi odnoszące się do najczęściej poruszanych zagadnień możemy przygotować wcześniej, zawierając w nich pełną informację, która interesuje rozmówcę. Doradcy mogą wkleić szablon do rozmowy, co znacząco wpływa na wydajność i przyspiesza obsługę zgłoszeń. 

Ważnym elementem w komunikacji przez widget czatu jest to, że ma możliwość zbierania informacji o tym, na jakiej zakładce Twojej strony WWW znajduje się w danym momencie klient. Warto korzystać z tych danych pomagają one w indywidualnym traktowaniu klienta a w przypadku działań sprzedażowych pozwolą lepiej dopasować przedstawianą ofertę.

Dane zbierane za pomocą czatu możemy zintegrować z bazą danych, w której będą umieszczane notatki konsultantów i podsumowania rozmów. Dzięki integracji z CRM nasz pracownik ma możliwość zbierania informacji o kliencie z różnych kanałów komunikacji, nie tylko z czatu. Operator może skorzystać z całej historii komunikacji analizując nowe zgłoszenia. Dzięki temu obsługa klienta nabiera indywidualnego charakteru, a problemy są szybciej rozwiązywane. Narzędzia dostępne w Sugesterze pozwalają na połączenie rozmów na czacie, notatek z rozmów telefonicznychmaili lub wiadomości przesłanych przez formularze kontaktowe, w jednym miejscu - na karcie klienta.


Kolejnym istotnym elementem w relacjach z klientem jest User Experience. Przy konfiguracji czatu warto zadbać, by jego wygląd był spójny z wyglądem naszej strony WWW aby klient, który ją odwiedza miał jak najlepsze odczucia. Czat Sugester.pl umożliwia  szerokie możliwości dostosowania wyglądu okna czatu takie jak dobór kolorystyki lub umieszczenie zdjęcia konsultanta bądź loga firmy. Opisane możliwości sprawią, że ten kanał komunikacji będzie bardziej przyjazny i chętniej wybierany przez klienta.




Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.