a_pixel

Blog Sugestera

Witamy Cię na blogu Sugestera! Sprawdź polecane artykuły lub znajdź temat, który Cię interesuje.

Programista siedzący przy komputerze
Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #7 Integracja CRM z zewnętrznymi aplikacjami

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-09-15

Sugester to narzędzie do zadań specjalnych. Posiada wbudowane moduły, które z powodzeniem mogą zastąpić część aplikacji używanych do tej pory w Twojej firmie. Mając Sugestera, nie musisz na przykład szukać dodatkowych programów do obsługi czatu czy wysyłania mailingu. Wystarczy, że uruchomisz odpowiedni na swoim koncie moduł.

Zobacz: Czat jako skuteczny kanał komunikacji z klientem

              Email marketing: dotrzyj do swoich klientów

Oprócz wbudowanych modułów system oferuje dodatkowe możliwości związane z integracją Sugestera z zewnętrznymi programami. Każda z integracji jest na tyle prosta do aktywowania, że przeprowadzisz ją samodzielnie, bez pomocy ani wiedzy programistycznej.

 

Poniżej przedstawiamy integracje najczęściej wybierane przez naszych klientów

 

1. Integracja Sugestera z SmsApi (wysyłka sms)

Dzięki integracji Sugestera z SmsApi możesz wysyłać pojedyncze smsy oraz kampanie smsowe zarówno do swoich klientów, jak i pracowników. W ten sposób poinformujesz ich o nadchodzących promocjach, przypomnisz o spotkaniu lub wyślesz życzenia świąteczne.

Jak działa integracja Sugestera z SmsApi?

Sms możesz wysłać z bramki dostępnej w Sugesterze. Wcześniej ustawiasz z jakiego numeru chcesz wysłać wiadomość. Funkcja sms jest jednostronna, co oznacza, że możesz wysyłać wiadomości do klientów oraz pracowników, ale nie możesz ich odbierać.

Jak włączyć integrację?

Możesz to zrobić na 2 sposoby: albo aktywować samodzielnie najpierw konto w SmsApi, a dopiero potem przejść do włączenia integracji w Sugesterze (dokładny opis znajdziesz tutaj), albo - dużo prostszy - wypełnić na Twoim koncie w Sugesterze w zakładce “Integracje” (Ustawienia - Ustawienia konta - Integracje) formularz, żebyśmy zrobili to za Ciebie. 

Integracja gotowa!

 

2. Integracja Sugestera z Telecube.pl (telefonia internetowa)

Od lat współpracujemy z polskim dostawcą Telecube.pl, dzięki któremu możemy oferować użytkownikom Sugestera usługę telefonii internetowej.

Na czym polega integracja Sugestera z Telecube?

Połączenia odbywają się przy pomocy skonfigurowanej na koncie w Telecube centralki. Każde zrealizowane połączenie jest przekazywane z Telecube do Sugestera i wyświetlane w systemie w zakładce VOIP.

Ważna informacja - wszelkich ustawień dotyczących kolejek, przekierowań czy komunikatów dokonujesz na koncie w Telecube. W Sugesterze natomiast masz szerokie możliwości dotyczące weryfikacji i analizy połączeń: możesz sprawdzić dzienną liczbę połączeń z rozróżnieniem na odebranych/nieodebranych, średni czas rozmowy, najczęściej poruszane tematy lub kto odebrał najwięcej telefonów. 

Skąd wziąć numer telefonu?

Jeśli posiadasz firmowy numer telefonu, to nie musisz nic zmieniać. Wystarczy, że przeniesiesz go od swojego operatora do Telecube. Przed przeniesieniem numeru zapoznaj się z ofertą Telecube dotyczącą numerów stacjonarnych i komórkowych.

Jak włączyć integrację z Telecube?

Zacznij od Telecube:

  1. Załóż konto w Telecube i uruchom usługę Wirtualnej Centrali. 

  2. Przenieś swój numer telefonu od dotychczasowego operatora lub wykup numer w Telecube

Następnie w Sugesterze:

  1. Aktywuj moduł VOIP, wchodząc w Ustawienia - Moduły

  2. Wejdź w "Integracje" (Ustawienia - Ustawienia konta) w Sugesterze, a następnie podaj login (w przypadku Telecube loginem jest adres mailowy) i hasło z Telecube.pl i zapisz zmiany na dole strony

  3. Dodaj numery telefonów na koncie w Sugesterze, z których będziesz korzystać

  Integracja z Telecube gotowa!

checkbox do aktywowania integracji z polami do wpisania loginu i hasła 

3. Integracja Sugestera z Fakturownią (obsługa faktur i magazynów)

Integracja z Fakturownią pozwala w prosty sposób połączyć CRM z funkcją wystawiania i podglądu faktur.

Na czym polega integracja Sugestera z Fakturownią?

Integracja pozwala na swobodne przełączanie się między systemami za pomocą jednego przycisku. Po aktywowaniu integracji posiadasz wspólną bazę klientów, co oznacza, że za każdym razem kiedy stworzysz lub edytujesz klienta w jednym systemie, to to samo stanie się w drugim. 

Integracja to nie tylko wspólna baza, ale też połączenie faktur i interesów. Co to znaczy? Że dodając nowy interes dla klienta w Sugesterze, możesz jednym kliknięciem przejść do Fakturowni, gdzie będzie już na Ciebie czekać automatycznie stworzona faktura z danymi zaciągniętymi ze stworzonego w Crmie interesu. 

To samo dzieje się w drugą stronę - jeśli wystawisz dla klienta fakturę w Fakturowni, to w Sugesterze automatycznie pojawi się nowy interes dla tego klienta. Dodatkowo w interesie będzie też link do podglądu tej faktury w Fakturowni.

Jak uruchomić integrację?

Integrację możesz włączyć zarówno z poziomu konta w Sugesterze, jak i Fakturowni.

W Sugesterze wystarczy wejść w zakładkę “Integracje” i zaznaczyć checkbox “Integracja z Fakturownia.pl”, a następnie przejść do konta w Fakturowni, skopiować Api token i wkleić go w przeznaczone do tego pole pod checkboxem. Jedyne o czym musisz pamiętać to to, by Api token zawierał zawsze nazwę konta w Fakturowni, czyli np:

FAKAMKJA8hsb9ABHJKJA/moje_konto

Jeżeli wolisz włączyć integrację Sugestera z Fakturowią z poziomu Fakturowni, tutaj są wskazówki jak to zrobić krok po kroku.


 

4. Integracja Sugestera z Dropbox

Integracja z Dropbox powstała z myślą o tych, którzy operują w swojej codziennej pracy dużymi plikami, zarówno wewnątrz firmy jak i podczas korespondencji z klientami. 

Jak działa integracja Sugestera z Dropbox?

Żeby nie obciążać wiadomości lub nie narazić jej na odrzucenie przez serwer odbiorcy z powodu zbyt dużych załączników, Sugester umożliwia pobieranie plików z Dropboxa i dodawanie ich do CRMu.

Obecnie integracja jest jednostronna, co oznacza, że pozwala na pobieranie plików, dokumentów oraz screenów zamieszczonych na Dropboxie i dodawania ich na karcie klienta w zakładce CRM.

Aktywowanie integracji

Jeśli chcesz włączyć integrację:

  • Wejdź w “Integracje” (Ustawienia -› Ustawienia konta -› Integracje)
  • Zaznacz checkbox “Integracja z “Dropbox”
  • Kliknij “Zintegruj”
  Po poprawnej integracji zobaczysz komunikat “Powiązano pomyślnie”. 

  Gotowe! Następna integracja włączona!

 

5. API Sugestera 

Jeśli chcesz zintegrować inną zewnętrzną aplikację z Sugesterem możesz to zrobić za pomocą naszego Api. Otwarte Api Sugestera pozwala np. dodawać nowych klientów, tworzyć zadania czy wysyłać maile za pośrednictwem innego programu.

Dostępną dokumentację znajdziesz na swoim koncie w Sugesterze, w zakładce Ustawienia - Api oraz w naszej bazie wiedzy w artykule Sugester Api.

 

Dzięki integracji Sugestera z zewnętrznymi aplikacjami łączysz zalety wielu programów i masz je wszystkie pod ręką. Integracje pozwalają zaoszczędzić czas i dają szerszą perspektywę w ocenie działań w Twoim przedsiębiorstwie. Najważniejsze informacje masz dostępne w jednym systemie, wystarczy tylko przełączyć się między modułami. 

Programista siedzący przy komputerze
Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #7 Integracja CRM z zewnętrznymi aplikacjami

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-09-15

Sugester to narzędzie do zadań specjalnych. Posiada wbudowane moduły, które z powodzeniem mogą zastąpić część aplikacji używanych do tej pory w Twojej firmie. Mając Sugestera, nie musisz na przykład szukać dodatkowych programów do obsługi czatu czy wysyłania mailingu. Wystarczy, że uruchomisz odpowiedni na swoim koncie moduł.

Zobacz: Czat jako skuteczny kanał komunikacji z klientem

              Email marketing: dotrzyj do swoich klientów

Oprócz wbudowanych modułów system oferuje dodatkowe możliwości związane z integracją Sugestera z zewnętrznymi programami. Każda z integracji jest na tyle prosta do aktywowania, że przeprowadzisz ją samodzielnie, bez pomocy ani wiedzy programistycznej.

 

Poniżej przedstawiamy integracje najczęściej wybierane przez naszych klientów

 

1. Integracja Sugestera z SmsApi (wysyłka sms)

Dzięki integracji Sugestera z SmsApi możesz wysyłać pojedyncze smsy oraz kampanie smsowe zarówno do swoich klientów, jak i pracowników. W ten sposób poinformujesz ich o nadchodzących promocjach, przypomnisz o spotkaniu lub wyślesz życzenia świąteczne.

Jak działa integracja Sugestera z SmsApi?

Sms możesz wysłać z bramki dostępnej w Sugesterze. Wcześniej ustawiasz z jakiego numeru chcesz wysłać wiadomość. Funkcja sms jest jednostronna, co oznacza, że możesz wysyłać wiadomości do klientów oraz pracowników, ale nie możesz ich odbierać.

Jak włączyć integrację?

Możesz to zrobić na 2 sposoby: albo aktywować samodzielnie najpierw konto w SmsApi, a dopiero potem przejść do włączenia integracji w Sugesterze (dokładny opis znajdziesz tutaj), albo - dużo prostszy - wypełnić na Twoim koncie w Sugesterze w zakładce “Integracje” (Ustawienia - Ustawienia konta - Integracje) formularz, żebyśmy zrobili to za Ciebie. 

Integracja gotowa!

 

2. Integracja Sugestera z Telecube.pl (telefonia internetowa)

Od lat współpracujemy z polskim dostawcą Telecube.pl, dzięki któremu możemy oferować użytkownikom Sugestera usługę telefonii internetowej.

Na czym polega integracja Sugestera z Telecube?

Połączenia odbywają się przy pomocy skonfigurowanej na koncie w Telecube centralki. Każde zrealizowane połączenie jest przekazywane z Telecube do Sugestera i wyświetlane w systemie w zakładce VOIP.

Ważna informacja - wszelkich ustawień dotyczących kolejek, przekierowań czy komunikatów dokonujesz na koncie w Telecube. W Sugesterze natomiast masz szerokie możliwości dotyczące weryfikacji i analizy połączeń: możesz sprawdzić dzienną liczbę połączeń z rozróżnieniem na odebranych/nieodebranych, średni czas rozmowy, najczęściej poruszane tematy lub kto odebrał najwięcej telefonów. 

Skąd wziąć numer telefonu?

Jeśli posiadasz firmowy numer telefonu, to nie musisz nic zmieniać. Wystarczy, że przeniesiesz go od swojego operatora do Telecube. Przed przeniesieniem numeru zapoznaj się z ofertą Telecube dotyczącą numerów stacjonarnych i komórkowych.

Jak włączyć integrację z Telecube?

Zacznij od Telecube:

  1. Załóż konto w Telecube i uruchom usługę Wirtualnej Centrali. 

  2. Przenieś swój numer telefonu od dotychczasowego operatora lub wykup numer w Telecube

Następnie w Sugesterze:

  1. Aktywuj moduł VOIP, wchodząc w Ustawienia - Moduły

  2. Wejdź w "Integracje" (Ustawienia - Ustawienia konta) w Sugesterze, a następnie podaj login (w przypadku Telecube loginem jest adres mailowy) i hasło z Telecube.pl i zapisz zmiany na dole strony

  3. Dodaj numery telefonów na koncie w Sugesterze, z których będziesz korzystać

  Integracja z Telecube gotowa!

checkbox do aktywowania integracji z polami do wpisania loginu i hasła 

3. Integracja Sugestera z Fakturownią (obsługa faktur i magazynów)

Integracja z Fakturownią pozwala w prosty sposób połączyć CRM z funkcją wystawiania i podglądu faktur.

Na czym polega integracja Sugestera z Fakturownią?

Integracja pozwala na swobodne przełączanie się między systemami za pomocą jednego przycisku. Po aktywowaniu integracji posiadasz wspólną bazę klientów, co oznacza, że za każdym razem kiedy stworzysz lub edytujesz klienta w jednym systemie, to to samo stanie się w drugim. 

Integracja to nie tylko wspólna baza, ale też połączenie faktur i interesów. Co to znaczy? Że dodając nowy interes dla klienta w Sugesterze, możesz jednym kliknięciem przejść do Fakturowni, gdzie będzie już na Ciebie czekać automatycznie stworzona faktura z danymi zaciągniętymi ze stworzonego w Crmie interesu. 

To samo dzieje się w drugą stronę - jeśli wystawisz dla klienta fakturę w Fakturowni, to w Sugesterze automatycznie pojawi się nowy interes dla tego klienta. Dodatkowo w interesie będzie też link do podglądu tej faktury w Fakturowni.

Jak uruchomić integrację?

Integrację możesz włączyć zarówno z poziomu konta w Sugesterze, jak i Fakturowni.

W Sugesterze wystarczy wejść w zakładkę “Integracje” i zaznaczyć checkbox “Integracja z Fakturownia.pl”, a następnie przejść do konta w Fakturowni, skopiować Api token i wkleić go w przeznaczone do tego pole pod checkboxem. Jedyne o czym musisz pamiętać to to, by Api token zawierał zawsze nazwę konta w Fakturowni, czyli np:

FAKAMKJA8hsb9ABHJKJA/moje_konto

Jeżeli wolisz włączyć integrację Sugestera z Fakturowią z poziomu Fakturowni, tutaj są wskazówki jak to zrobić krok po kroku.


 

4. Integracja Sugestera z Dropbox

Integracja z Dropbox powstała z myślą o tych, którzy operują w swojej codziennej pracy dużymi plikami, zarówno wewnątrz firmy jak i podczas korespondencji z klientami. 

Jak działa integracja Sugestera z Dropbox?

Żeby nie obciążać wiadomości lub nie narazić jej na odrzucenie przez serwer odbiorcy z powodu zbyt dużych załączników, Sugester umożliwia pobieranie plików z Dropboxa i dodawanie ich do CRMu.

Obecnie integracja jest jednostronna, co oznacza, że pozwala na pobieranie plików, dokumentów oraz screenów zamieszczonych na Dropboxie i dodawania ich na karcie klienta w zakładce CRM.

Aktywowanie integracji

Jeśli chcesz włączyć integrację:

  • Wejdź w “Integracje” (Ustawienia -› Ustawienia konta -› Integracje)
  • Zaznacz checkbox “Integracja z “Dropbox”
  • Kliknij “Zintegruj”
  Po poprawnej integracji zobaczysz komunikat “Powiązano pomyślnie”. 

  Gotowe! Następna integracja włączona!

 

5. API Sugestera 

Jeśli chcesz zintegrować inną zewnętrzną aplikację z Sugesterem możesz to zrobić za pomocą naszego Api. Otwarte Api Sugestera pozwala np. dodawać nowych klientów, tworzyć zadania czy wysyłać maile za pośrednictwem innego programu.

Dostępną dokumentację znajdziesz na swoim koncie w Sugesterze, w zakładce Ustawienia - Api oraz w naszej bazie wiedzy w artykule Sugester Api.

 

Dzięki integracji Sugestera z zewnętrznymi aplikacjami łączysz zalety wielu programów i masz je wszystkie pod ręką. Integracje pozwalają zaoszczędzić czas i dają szerszą perspektywę w ocenie działań w Twoim przedsiębiorstwie. Najważniejsze informacje masz dostępne w jednym systemie, wystarczy tylko przełączyć się między modułami. 

Programista siedzący przy komputerze
Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #7 Integracja CRM z zewnętrznymi aplikacjami

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-09-15

Sugester to narzędzie do zadań specjalnych. Posiada wbudowane moduły, które z powodzeniem mogą zastąpić część aplikacji używanych do tej pory w Twojej firmie. Mając Sugestera, nie musisz na przykład szukać dodatkowych programów do obsługi czatu czy wysyłania mailingu. Wystarczy, że uruchomisz odpowiedni na swoim koncie moduł.

Zobacz: Czat jako skuteczny kanał komunikacji z klientem

              Email marketing: dotrzyj do swoich klientów

Oprócz wbudowanych modułów system oferuje dodatkowe możliwości związane z integracją Sugestera z zewnętrznymi programami. Każda z integracji jest na tyle prosta do aktywowania, że przeprowadzisz ją samodzielnie, bez pomocy ani wiedzy programistycznej.

 

Poniżej przedstawiamy integracje najczęściej wybierane przez naszych klientów

 

1. Integracja Sugestera z SmsApi (wysyłka sms)

Dzięki integracji Sugestera z SmsApi możesz wysyłać pojedyncze smsy oraz kampanie smsowe zarówno do swoich klientów, jak i pracowników. W ten sposób poinformujesz ich o nadchodzących promocjach, przypomnisz o spotkaniu lub wyślesz życzenia świąteczne.

Jak działa integracja Sugestera z SmsApi?

Sms możesz wysłać z bramki dostępnej w Sugesterze. Wcześniej ustawiasz z jakiego numeru chcesz wysłać wiadomość. Funkcja sms jest jednostronna, co oznacza, że możesz wysyłać wiadomości do klientów oraz pracowników, ale nie możesz ich odbierać.

Jak włączyć integrację?

Możesz to zrobić na 2 sposoby: albo aktywować samodzielnie najpierw konto w SmsApi, a dopiero potem przejść do włączenia integracji w Sugesterze (dokładny opis znajdziesz tutaj), albo - dużo prostszy - wypełnić na Twoim koncie w Sugesterze w zakładce “Integracje” (Ustawienia - Ustawienia konta - Integracje) formularz, żebyśmy zrobili to za Ciebie. 

Integracja gotowa!

 

2. Integracja Sugestera z Telecube.pl (telefonia internetowa)

Od lat współpracujemy z polskim dostawcą Telecube.pl, dzięki któremu możemy oferować użytkownikom Sugestera usługę telefonii internetowej.

Na czym polega integracja Sugestera z Telecube?

Połączenia odbywają się przy pomocy skonfigurowanej na koncie w Telecube centralki. Każde zrealizowane połączenie jest przekazywane z Telecube do Sugestera i wyświetlane w systemie w zakładce VOIP.

Ważna informacja - wszelkich ustawień dotyczących kolejek, przekierowań czy komunikatów dokonujesz na koncie w Telecube. W Sugesterze natomiast masz szerokie możliwości dotyczące weryfikacji i analizy połączeń: możesz sprawdzić dzienną liczbę połączeń z rozróżnieniem na odebranych/nieodebranych, średni czas rozmowy, najczęściej poruszane tematy lub kto odebrał najwięcej telefonów. 

Skąd wziąć numer telefonu?

Jeśli posiadasz firmowy numer telefonu, to nie musisz nic zmieniać. Wystarczy, że przeniesiesz go od swojego operatora do Telecube. Przed przeniesieniem numeru zapoznaj się z ofertą Telecube dotyczącą numerów stacjonarnych i komórkowych.

Jak włączyć integrację z Telecube?

Zacznij od Telecube:

  1. Załóż konto w Telecube i uruchom usługę Wirtualnej Centrali. 

  2. Przenieś swój numer telefonu od dotychczasowego operatora lub wykup numer w Telecube

Następnie w Sugesterze:

  1. Aktywuj moduł VOIP, wchodząc w Ustawienia - Moduły

  2. Wejdź w "Integracje" (Ustawienia - Ustawienia konta) w Sugesterze, a następnie podaj login (w przypadku Telecube loginem jest adres mailowy) i hasło z Telecube.pl i zapisz zmiany na dole strony

  3. Dodaj numery telefonów na koncie w Sugesterze, z których będziesz korzystać

  Integracja z Telecube gotowa!

checkbox do aktywowania integracji z polami do wpisania loginu i hasła 

3. Integracja Sugestera z Fakturownią (obsługa faktur i magazynów)

Integracja z Fakturownią pozwala w prosty sposób połączyć CRM z funkcją wystawiania i podglądu faktur.

Na czym polega integracja Sugestera z Fakturownią?

Integracja pozwala na swobodne przełączanie się między systemami za pomocą jednego przycisku. Po aktywowaniu integracji posiadasz wspólną bazę klientów, co oznacza, że za każdym razem kiedy stworzysz lub edytujesz klienta w jednym systemie, to to samo stanie się w drugim. 

Integracja to nie tylko wspólna baza, ale też połączenie faktur i interesów. Co to znaczy? Że dodając nowy interes dla klienta w Sugesterze, możesz jednym kliknięciem przejść do Fakturowni, gdzie będzie już na Ciebie czekać automatycznie stworzona faktura z danymi zaciągniętymi ze stworzonego w Crmie interesu. 

To samo dzieje się w drugą stronę - jeśli wystawisz dla klienta fakturę w Fakturowni, to w Sugesterze automatycznie pojawi się nowy interes dla tego klienta. Dodatkowo w interesie będzie też link do podglądu tej faktury w Fakturowni.

Jak uruchomić integrację?

Integrację możesz włączyć zarówno z poziomu konta w Sugesterze, jak i Fakturowni.

W Sugesterze wystarczy wejść w zakładkę “Integracje” i zaznaczyć checkbox “Integracja z Fakturownia.pl”, a następnie przejść do konta w Fakturowni, skopiować Api token i wkleić go w przeznaczone do tego pole pod checkboxem. Jedyne o czym musisz pamiętać to to, by Api token zawierał zawsze nazwę konta w Fakturowni, czyli np:

FAKAMKJA8hsb9ABHJKJA/moje_konto

Jeżeli wolisz włączyć integrację Sugestera z Fakturowią z poziomu Fakturowni, tutaj są wskazówki jak to zrobić krok po kroku.


 

4. Integracja Sugestera z Dropbox

Integracja z Dropbox powstała z myślą o tych, którzy operują w swojej codziennej pracy dużymi plikami, zarówno wewnątrz firmy jak i podczas korespondencji z klientami. 

Jak działa integracja Sugestera z Dropbox?

Żeby nie obciążać wiadomości lub nie narazić jej na odrzucenie przez serwer odbiorcy z powodu zbyt dużych załączników, Sugester umożliwia pobieranie plików z Dropboxa i dodawanie ich do CRMu.

Obecnie integracja jest jednostronna, co oznacza, że pozwala na pobieranie plików, dokumentów oraz screenów zamieszczonych na Dropboxie i dodawania ich na karcie klienta w zakładce CRM.

Aktywowanie integracji

Jeśli chcesz włączyć integrację:

  • Wejdź w “Integracje” (Ustawienia -› Ustawienia konta -› Integracje)
  • Zaznacz checkbox “Integracja z “Dropbox”
  • Kliknij “Zintegruj”
  Po poprawnej integracji zobaczysz komunikat “Powiązano pomyślnie”. 

  Gotowe! Następna integracja włączona!

 

5. API Sugestera 

Jeśli chcesz zintegrować inną zewnętrzną aplikację z Sugesterem możesz to zrobić za pomocą naszego Api. Otwarte Api Sugestera pozwala np. dodawać nowych klientów, tworzyć zadania czy wysyłać maile za pośrednictwem innego programu.

Dostępną dokumentację znajdziesz na swoim koncie w Sugesterze, w zakładce Ustawienia - Api oraz w naszej bazie wiedzy w artykule Sugester Api.

 

Dzięki integracji Sugestera z zewnętrznymi aplikacjami łączysz zalety wielu programów i masz je wszystkie pod ręką. Integracje pozwalają zaoszczędzić czas i dają szerszą perspektywę w ocenie działań w Twoim przedsiębiorstwie. Najważniejsze informacje masz dostępne w jednym systemie, wystarczy tylko przełączyć się między modułami. 

Programista siedzący przy komputerze
Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #7 Integracja CRM z zewnętrznymi aplikacjami

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-09-15

Sugester to narzędzie do zadań specjalnych. Posiada wbudowane moduły, które z powodzeniem mogą zastąpić część aplikacji używanych do tej pory w Twojej firmie. Mając Sugestera, nie musisz na przykład szukać dodatkowych programów do obsługi czatu czy wysyłania mailingu. Wystarczy, że uruchomisz odpowiedni na swoim koncie moduł.

Zobacz: Czat jako skuteczny kanał komunikacji z klientem

              Email marketing: dotrzyj do swoich klientów

Oprócz wbudowanych modułów system oferuje dodatkowe możliwości związane z integracją Sugestera z zewnętrznymi programami. Każda z integracji jest na tyle prosta do aktywowania, że przeprowadzisz ją samodzielnie, bez pomocy ani wiedzy programistycznej.

 

Poniżej przedstawiamy integracje najczęściej wybierane przez naszych klientów

 

1. Integracja Sugestera z SmsApi (wysyłka sms)

Dzięki integracji Sugestera z SmsApi możesz wysyłać pojedyncze smsy oraz kampanie smsowe zarówno do swoich klientów, jak i pracowników. W ten sposób poinformujesz ich o nadchodzących promocjach, przypomnisz o spotkaniu lub wyślesz życzenia świąteczne.

Jak działa integracja Sugestera z SmsApi?

Sms możesz wysłać z bramki dostępnej w Sugesterze. Wcześniej ustawiasz z jakiego numeru chcesz wysłać wiadomość. Funkcja sms jest jednostronna, co oznacza, że możesz wysyłać wiadomości do klientów oraz pracowników, ale nie możesz ich odbierać.

Jak włączyć integrację?

Możesz to zrobić na 2 sposoby: albo aktywować samodzielnie najpierw konto w SmsApi, a dopiero potem przejść do włączenia integracji w Sugesterze (dokładny opis znajdziesz tutaj), albo - dużo prostszy - wypełnić na Twoim koncie w Sugesterze w zakładce “Integracje” (Ustawienia - Ustawienia konta - Integracje) formularz, żebyśmy zrobili to za Ciebie. 

Integracja gotowa!

 

2. Integracja Sugestera z Telecube.pl (telefonia internetowa)

Od lat współpracujemy z polskim dostawcą Telecube.pl, dzięki któremu możemy oferować użytkownikom Sugestera usługę telefonii internetowej.

Na czym polega integracja Sugestera z Telecube?

Połączenia odbywają się przy pomocy skonfigurowanej na koncie w Telecube centralki. Każde zrealizowane połączenie jest przekazywane z Telecube do Sugestera i wyświetlane w systemie w zakładce VOIP.

Ważna informacja - wszelkich ustawień dotyczących kolejek, przekierowań czy komunikatów dokonujesz na koncie w Telecube. W Sugesterze natomiast masz szerokie możliwości dotyczące weryfikacji i analizy połączeń: możesz sprawdzić dzienną liczbę połączeń z rozróżnieniem na odebranych/nieodebranych, średni czas rozmowy, najczęściej poruszane tematy lub kto odebrał najwięcej telefonów. 

Skąd wziąć numer telefonu?

Jeśli posiadasz firmowy numer telefonu, to nie musisz nic zmieniać. Wystarczy, że przeniesiesz go od swojego operatora do Telecube. Przed przeniesieniem numeru zapoznaj się z ofertą Telecube dotyczącą numerów stacjonarnych i komórkowych.

Jak włączyć integrację z Telecube?

Zacznij od Telecube:

  1. Załóż konto w Telecube i uruchom usługę Wirtualnej Centrali. 

  2. Przenieś swój numer telefonu od dotychczasowego operatora lub wykup numer w Telecube

Następnie w Sugesterze:

  1. Aktywuj moduł VOIP, wchodząc w Ustawienia - Moduły

  2. Wejdź w "Integracje" (Ustawienia - Ustawienia konta) w Sugesterze, a następnie podaj login (w przypadku Telecube loginem jest adres mailowy) i hasło z Telecube.pl i zapisz zmiany na dole strony

  3. Dodaj numery telefonów na koncie w Sugesterze, z których będziesz korzystać

  Integracja z Telecube gotowa!

checkbox do aktywowania integracji z polami do wpisania loginu i hasła 

3. Integracja Sugestera z Fakturownią (obsługa faktur i magazynów)

Integracja z Fakturownią pozwala w prosty sposób połączyć CRM z funkcją wystawiania i podglądu faktur.

Na czym polega integracja Sugestera z Fakturownią?

Integracja pozwala na swobodne przełączanie się między systemami za pomocą jednego przycisku. Po aktywowaniu integracji posiadasz wspólną bazę klientów, co oznacza, że za każdym razem kiedy stworzysz lub edytujesz klienta w jednym systemie, to to samo stanie się w drugim. 

Integracja to nie tylko wspólna baza, ale też połączenie faktur i interesów. Co to znaczy? Że dodając nowy interes dla klienta w Sugesterze, możesz jednym kliknięciem przejść do Fakturowni, gdzie będzie już na Ciebie czekać automatycznie stworzona faktura z danymi zaciągniętymi ze stworzonego w Crmie interesu. 

To samo dzieje się w drugą stronę - jeśli wystawisz dla klienta fakturę w Fakturowni, to w Sugesterze automatycznie pojawi się nowy interes dla tego klienta. Dodatkowo w interesie będzie też link do podglądu tej faktury w Fakturowni.

Jak uruchomić integrację?

Integrację możesz włączyć zarówno z poziomu konta w Sugesterze, jak i Fakturowni.

W Sugesterze wystarczy wejść w zakładkę “Integracje” i zaznaczyć checkbox “Integracja z Fakturownia.pl”, a następnie przejść do konta w Fakturowni, skopiować Api token i wkleić go w przeznaczone do tego pole pod checkboxem. Jedyne o czym musisz pamiętać to to, by Api token zawierał zawsze nazwę konta w Fakturowni, czyli np:

FAKAMKJA8hsb9ABHJKJA/moje_konto

Jeżeli wolisz włączyć integrację Sugestera z Fakturowią z poziomu Fakturowni, tutaj są wskazówki jak to zrobić krok po kroku.


 

4. Integracja Sugestera z Dropbox

Integracja z Dropbox powstała z myślą o tych, którzy operują w swojej codziennej pracy dużymi plikami, zarówno wewnątrz firmy jak i podczas korespondencji z klientami. 

Jak działa integracja Sugestera z Dropbox?

Żeby nie obciążać wiadomości lub nie narazić jej na odrzucenie przez serwer odbiorcy z powodu zbyt dużych załączników, Sugester umożliwia pobieranie plików z Dropboxa i dodawanie ich do CRMu.

Obecnie integracja jest jednostronna, co oznacza, że pozwala na pobieranie plików, dokumentów oraz screenów zamieszczonych na Dropboxie i dodawania ich na karcie klienta w zakładce CRM.

Aktywowanie integracji

Jeśli chcesz włączyć integrację:

  • Wejdź w “Integracje” (Ustawienia -› Ustawienia konta -› Integracje)
  • Zaznacz checkbox “Integracja z “Dropbox”
  • Kliknij “Zintegruj”
  Po poprawnej integracji zobaczysz komunikat “Powiązano pomyślnie”. 

  Gotowe! Następna integracja włączona!

 

5. API Sugestera 

Jeśli chcesz zintegrować inną zewnętrzną aplikację z Sugesterem możesz to zrobić za pomocą naszego Api. Otwarte Api Sugestera pozwala np. dodawać nowych klientów, tworzyć zadania czy wysyłać maile za pośrednictwem innego programu.

Dostępną dokumentację znajdziesz na swoim koncie w Sugesterze, w zakładce Ustawienia - Api oraz w naszej bazie wiedzy w artykule Sugester Api.

 

Dzięki integracji Sugestera z zewnętrznymi aplikacjami łączysz zalety wielu programów i masz je wszystkie pod ręką. Integracje pozwalają zaoszczędzić czas i dają szerszą perspektywę w ocenie działań w Twoim przedsiębiorstwie. Najważniejsze informacje masz dostępne w jednym systemie, wystarczy tylko przełączyć się między modułami. 

Programista siedzący przy komputerze
Blog Zarządzaj klientami Porady

Jak z sukcesem wdrożyć Sugestera. #7 Integracja CRM z zewnętrznymi aplikacjami

Sylwia Cerecka

Sylwia Cerecka, 2022-09-15

Sugester to narzędzie do zadań specjalnych. Posiada wbudowane moduły, które z powodzeniem mogą zastąpić część aplikacji używanych do tej pory w Twojej firmie. Mając Sugestera, nie musisz na przykład szukać dodatkowych programów do obsługi czatu czy wysyłania mailingu. Wystarczy, że uruchomisz odpowiedni na swoim koncie moduł.

Zobacz: Czat jako skuteczny kanał komunikacji z klientem

              Email marketing: dotrzyj do swoich klientów

Oprócz wbudowanych modułów system oferuje dodatkowe możliwości związane z integracją Sugestera z zewnętrznymi programami. Każda z integracji jest na tyle prosta do aktywowania, że przeprowadzisz ją samodzielnie, bez pomocy ani wiedzy programistycznej.

 

Poniżej przedstawiamy integracje najczęściej wybierane przez naszych klientów

 

1. Integracja Sugestera z SmsApi (wysyłka sms)

Dzięki integracji Sugestera z SmsApi możesz wysyłać pojedyncze smsy oraz kampanie smsowe zarówno do swoich klientów, jak i pracowników. W ten sposób poinformujesz ich o nadchodzących promocjach, przypomnisz o spotkaniu lub wyślesz życzenia świąteczne.

Jak działa integracja Sugestera z SmsApi?

Sms możesz wysłać z bramki dostępnej w Sugesterze. Wcześniej ustawiasz z jakiego numeru chcesz wysłać wiadomość. Funkcja sms jest jednostronna, co oznacza, że możesz wysyłać wiadomości do klientów oraz pracowników, ale nie możesz ich odbierać.

Jak włączyć integrację?

Możesz to zrobić na 2 sposoby: albo aktywować samodzielnie najpierw konto w SmsApi, a dopiero potem przejść do włączenia integracji w Sugesterze (dokładny opis znajdziesz tutaj), albo - dużo prostszy - wypełnić na Twoim koncie w Sugesterze w zakładce “Integracje” (Ustawienia - Ustawienia konta - Integracje) formularz, żebyśmy zrobili to za Ciebie. 

Integracja gotowa!

 

2. Integracja Sugestera z Telecube.pl (telefonia internetowa)

Od lat współpracujemy z polskim dostawcą Telecube.pl, dzięki któremu możemy oferować użytkownikom Sugestera usługę telefonii internetowej.

Na czym polega integracja Sugestera z Telecube?

Połączenia odbywają się przy pomocy skonfigurowanej na koncie w Telecube centralki. Każde zrealizowane połączenie jest przekazywane z Telecube do Sugestera i wyświetlane w systemie w zakładce VOIP.

Ważna informacja - wszelkich ustawień dotyczących kolejek, przekierowań czy komunikatów dokonujesz na koncie w Telecube. W Sugesterze natomiast masz szerokie możliwości dotyczące weryfikacji i analizy połączeń: możesz sprawdzić dzienną liczbę połączeń z rozróżnieniem na odebranych/nieodebranych, średni czas rozmowy, najczęściej poruszane tematy lub kto odebrał najwięcej telefonów. 

Skąd wziąć numer telefonu?

Jeśli posiadasz firmowy numer telefonu, to nie musisz nic zmieniać. Wystarczy, że przeniesiesz go od swojego operatora do Telecube. Przed przeniesieniem numeru zapoznaj się z ofertą Telecube dotyczącą numerów stacjonarnych i komórkowych.

Jak włączyć integrację z Telecube?

Zacznij od Telecube:

  1. Załóż konto w Telecube i uruchom usługę Wirtualnej Centrali. 

  2. Przenieś swój numer telefonu od dotychczasowego operatora lub wykup numer w Telecube

Następnie w Sugesterze:

  1. Aktywuj moduł VOIP, wchodząc w Ustawienia - Moduły

  2. Wejdź w "Integracje" (Ustawienia - Ustawienia konta) w Sugesterze, a następnie podaj login (w przypadku Telecube loginem jest adres mailowy) i hasło z Telecube.pl i zapisz zmiany na dole strony

  3. Dodaj numery telefonów na koncie w Sugesterze, z których będziesz korzystać

  Integracja z Telecube gotowa!

checkbox do aktywowania integracji z polami do wpisania loginu i hasła 

3. Integracja Sugestera z Fakturownią (obsługa faktur i magazynów)

Integracja z Fakturownią pozwala w prosty sposób połączyć CRM z funkcją wystawiania i podglądu faktur.

Na czym polega integracja Sugestera z Fakturownią?

Integracja pozwala na swobodne przełączanie się między systemami za pomocą jednego przycisku. Po aktywowaniu integracji posiadasz wspólną bazę klientów, co oznacza, że za każdym razem kiedy stworzysz lub edytujesz klienta w jednym systemie, to to samo stanie się w drugim. 

Integracja to nie tylko wspólna baza, ale też połączenie faktur i interesów. Co to znaczy? Że dodając nowy interes dla klienta w Sugesterze, możesz jednym kliknięciem przejść do Fakturowni, gdzie będzie już na Ciebie czekać automatycznie stworzona faktura z danymi zaciągniętymi ze stworzonego w Crmie interesu. 

To samo dzieje się w drugą stronę - jeśli wystawisz dla klienta fakturę w Fakturowni, to w Sugesterze automatycznie pojawi się nowy interes dla tego klienta. Dodatkowo w interesie będzie też link do podglądu tej faktury w Fakturowni.

Jak uruchomić integrację?

Integrację możesz włączyć zarówno z poziomu konta w Sugesterze, jak i Fakturowni.

W Sugesterze wystarczy wejść w zakładkę “Integracje” i zaznaczyć checkbox “Integracja z Fakturownia.pl”, a następnie przejść do konta w Fakturowni, skopiować Api token i wkleić go w przeznaczone do tego pole pod checkboxem. Jedyne o czym musisz pamiętać to to, by Api token zawierał zawsze nazwę konta w Fakturowni, czyli np:

FAKAMKJA8hsb9ABHJKJA/moje_konto

Jeżeli wolisz włączyć integrację Sugestera z Fakturowią z poziomu Fakturowni, tutaj są wskazówki jak to zrobić krok po kroku.


 

4. Integracja Sugestera z Dropbox

Integracja z Dropbox powstała z myślą o tych, którzy operują w swojej codziennej pracy dużymi plikami, zarówno wewnątrz firmy jak i podczas korespondencji z klientami. 

Jak działa integracja Sugestera z Dropbox?

Żeby nie obciążać wiadomości lub nie narazić jej na odrzucenie przez serwer odbiorcy z powodu zbyt dużych załączników, Sugester umożliwia pobieranie plików z Dropboxa i dodawanie ich do CRMu.

Obecnie integracja jest jednostronna, co oznacza, że pozwala na pobieranie plików, dokumentów oraz screenów zamieszczonych na Dropboxie i dodawania ich na karcie klienta w zakładce CRM.

Aktywowanie integracji

Jeśli chcesz włączyć integrację:

  • Wejdź w “Integracje” (Ustawienia -› Ustawienia konta -› Integracje)
  • Zaznacz checkbox “Integracja z “Dropbox”
  • Kliknij “Zintegruj”
  Po poprawnej integracji zobaczysz komunikat “Powiązano pomyślnie”. 

  Gotowe! Następna integracja włączona!

 

5. API Sugestera 

Jeśli chcesz zintegrować inną zewnętrzną aplikację z Sugesterem możesz to zrobić za pomocą naszego Api. Otwarte Api Sugestera pozwala np. dodawać nowych klientów, tworzyć zadania czy wysyłać maile za pośrednictwem innego programu.

Dostępną dokumentację znajdziesz na swoim koncie w Sugesterze, w zakładce Ustawienia - Api oraz w naszej bazie wiedzy w artykule Sugester Api.

 

Dzięki integracji Sugestera z zewnętrznymi aplikacjami łączysz zalety wielu programów i masz je wszystkie pod ręką. Integracje pozwalają zaoszczędzić czas i dają szerszą perspektywę w ocenie działań w Twoim przedsiębiorstwie. Najważniejsze informacje masz dostępne w jednym systemie, wystarczy tylko przełączyć się między modułami. 

Masz pytania? Kliknij - oddzwonimy
do Ciebie w 30 sekund.