Sylwia Cerecka, 2023-02-03
Myślisz, że wiesz już wszystko na temat obsługi poczty w Sugesterze? Jesteś pewny, że nigdy nie popełniłeś żadnego z tych błędów? Sprawdź się! :)
Mimo że podgląd zadania wizualnie bardzo przypomina wątek maila i że w zadaniach - tak jak i w mailach - masz przycisk "Odpowiedz", to za pomocą zadania nigdy nie wyślesz klientowi wiadomości. Czemu? Bo to komunikacja wewnętrzna. Po prostu wejdź w profil klienta i stamtąd wyślij mail.
W Sugesterze możesz jednym kliknięciem zrobić z maila zadanie. Po co? Żeby przyspieszyć pracę i nie przepisywać niepotrzebnie treści wiadomości. Pamiętaj jednak, że jeśli już raz zamienisz mail w zadanie, to zadanie nie stanie się na powrót mailem.
Przydzielając maila z Twojego inboxu do innego użytkownika w systemie, przepinasz cały wątek. Oznacza to, że wiadomość nie jest już widoczna w Twojej skrzynce, tylko w skrzynce wybranego usera i to on od teraz jest odpowiedzialny za jego obsługę. A opcja “Przekaż dalej”? Działa dokładnie tak samo jak w innych programach pocztowych.
Dlaczego? Bo będą za chwilę wracać (takie są ustawienia systemowe) tylko po to, by po 30 dniach zostały automatycznie usunięte.
Z Sugesterem to nie przejdzie. W każdym mailu wyświetlane są aktywności systemowe, z których Twój szef jest w stanie wyczytać dosłownie wszystko, łącznie z tym kiedy pierwszy raz podejrzałeś maila.
Jeżeli masz do wysłania kilka takich samych maili, ale do różnych klientów, użyj do tego opcji “Wielu odbiorców”, która działa jak mailing i rozsyła pojedynczo maile do klientów. Używając funkcji “Wysyłaj publicznie” narażasz się na gniew - nie tylko swoich klientów - bo każdy z adresatów, w przypadku tej funkcji, zobaczy również adresy mailowe pozostałych odbiorców.
Dodałeś skrzynkę mailową do Sugestera, wysłałeś na nią mail i nic? Nie widać go w inboxie? To dlatego, że nie zrobiłeś przekierowania tej skrzynki do Sugestera u swojego dostawcy poczty. To warunek konieczny, by odbierać maile w Sugesterze.
Dodałeś do Sugestera swoją skrzynkę mailową, ze swoim własnym imieniem i nazwiskiem, a maile wysłane na tą skrzynkę gdzieś znikają? Sprawdź folder “Do przydzielenia”! Tam trafią wszystkie Twoje maile, póki w edycji skrzynki mailowej nie uzupełnisz pola “Użytkownik przypisany”.