Sylwia Cerecka, 2024-05-16
Tagi, inaczej etykiety, to słowa kluczowe, które kategoryzują treści w grupy o podobnej tematyce. Tak skategoryzowane wiadomości łatwiej wyszukać, analizować, łatwiej też nimi zarządzać.
W systemach CRM tagi głównie kojarzymy z segmentacją klientów. Natomiast istnieją też tagi do maili, które robią naprawdę dobrą robotę przy obsłudze firmowej poczty.
W dzisiejszym artykule chcemy Ci pokazać czym są tagi w mailach, po co z nich korzystać i jak dzięki nim zmniejszysz liczby zapytań napływających do działu obsługi.
Dowiesz się:
Tagów w mailach używamy głównie do organizacji i kategoryzacji wiadomości. Dodając odpowiednie tagi do maili, możesz łatwiej wyszukiwać, filtrować i sortować swoją skrzynkę odbiorczą.
Tagi mogą też pomagać w identyfikowaniu ważnych wiadomości oraz określaniu głównych tematów maili.
Dodatkowo, tagi mogą być wykorzystywane do automatyzacji procesów, na przykład do przypisywania maili do określonych kategorii lub do generowania raportów na podstawie określonych tagów. Dzięki temu zarządzanie firmową korespondencją staje się dużo bardziej efektywne.
Zastanawiasz się czy tagi są Ci potrzebne? To powinno Cię przekonać:
Jeśli już wiesz jak bardzo tagowanie maili może się przydać w obsłudze firmowej korespondencji, zobacz jak to wygląda w Sugesterze.
Tagi możesz dodać w Sugesterze na 2 sposoby:
Tagi możesz dodawać ze spacją, tworzyć je ręcznie lub dodawać z listy wcześniejszych tagów. Po dodaniu tagu zobaczysz go przy tytule maila, jako zielona etykieta.
Listę wszystkich swoich tagów znajdziesz w ustawieniach konta (ustawienia -> ustawienia konta -> automatyzacje -> tagi). Tutaj możesz sprawdzić:
Mail z konkretnym tagiem wyszukasz w Sugesterze za pomocą wyszukiwania zaawansowanego. Wystarczy, że w polu Tagi wybierzesz z listy, z jakiej tematyki maile chcesz odszukać. Możesz dodać więcej niż 1 tag.
Jeśli będziesz już tagować maile, warto skorzystać w Sugesterze z raportu tagów do postów, z którego dowiesz się z jakimi tematami klienci odzywali się najczęściej w ostatnim miesiącu, półroczu, roku. Wystarczy wybrać interesujący Cię zakres. System wyświetli wyniki w postaci diagramu kołowego. Dzięki temu szybko sprawdzisz, że np aż 30% wiadomości dotyczyło problemów z logowaniem, 15% to zmiana hasła itd.
Co możesz z tą wiedzą zrobić? Stworzyć kilka postów do bazy wiedzy, w których krok po kroku opiszesz problematyczne kwestie lub stworzysz kategorie “Najczęściej zadawane pytania" i tam będziesz opisywać najpopularniejsze zagadnienia.
Zobacz też: Firmowa baza wiedzy - konieczność czy zbędny szczegół?
Z czasem nauczysz klientów szukać informacji samodzielnie, co przełoży się na zmniejszenie liczby maili z tymi samymi pytaniami. Taki krótki wpis to też usprawnienie pracy dla działu obsługi. Zamiast pisać mail od podstaw mogą przekleić treść z posta w bazie wiedzy, lub - i ten wariant bardziej polecamy (by uczyć klientów samodzielnego wyszukiwania informacji - wkleić link do konkretnego artykułu.
Warto co jakiś czas zaglądać do raportu tagów i reagować na tematy, które procentowo przeważają nad innymi.
Tagowanie maili to prosty do wdrożenia i szybki sposób na optymalizację pracy działu obsługi i usprawnienie komunikacji z klientem.
Jeśli potrzebujesz więcej informacji na temat tagów, polecamy Ci nasz artykuł z bazy wiedzy Tagi i ich zastosowanie w zbieraniu danych.