Sylwia Cerecka, 2024-02-29
Jak dowiedzieć się czy klienci są zadowoleni z Twoich usług? Jak porównać który produkt cieszy się największą popularnością? Jak poznać zdanie pracowników na temat Twojej firmy? Odpowiedź jest jedna - dać im ankietę do wypełnienia.
Ankieta jest najprostszym sposobem, by zbadać satysfakcję klientów, zebrać opinię na temat produktów czy usług, zgromadzić dane demograficzne czy zebrać feedback od pracowników.
Samo stworzenie ankiety nie jest ani trudne, ani czasochłonne. Ważne, żebyś wiedział o co chcesz zapytać i kogo.
W tym krótkim przewodniku znajdziesz:
To, jakie pytania dodasz do ankiety zależy od tego, w jakim celu ją przeprowadzasz, jaka jest Twoja grupa docelowa oraz jakie informacje chcesz uzyskać.
Oto nasze sugestie pytań, które możesz uwzględnić w ankiecie:
Jeśli masz już konspekt swojej ankiety, możesz przystąpić do działania. Na początek sprawdź czy na pewno masz aktywny moduł Formularze w Sugesterze (tak, nie ma tu pomyłki, musisz mieć aktywne Formularze, żeby móc tworzyć ankiety:)
Jeśli nie widzisz zakładki z formularzami w górnej belce na swoim koncie, wejdź w Ustawienia -> Moduły i aktywuj Formularze.
Gotowe! Właśnie stworzyłeś swoją pierwszą ankietę.
Jeśli korzystasz z naszego kreatora do ankiet, to wizualnie Twoja ankieta jest gotowa, by rozesłać ją do klientów lub pracowników.
Jeśli jednak znasz się na CSS, możesz zupełnie zmienić wygląd Twojej ankiety - nadać jej kolory, zmienić kolor czcionki, dodać firmowe logo i wszystkie inne elementy, które kojarzą się z Twoją marką.
Zobacz też: Jak budować identyfikację wizualną marki za pomocą Sugestera
Pola do wpisania własnego CSS znajdziesz, rozwijając Więcej opcji w Twojej ankiecie.
Jeśli Twoja ankieta jest gotowa i chcesz ją udostępnić, możesz to zrobić na 2 sposoby:
Dzięki temu każdy kto wejdzie na stronę, zobaczy że ma możliwość pozostawienia swojej opinii. Ankietę możesz wrzucić w dowolne miejsce na stronie lub podstronie, jeśli na przykład ankieta jest tematyczna i dotyczy tylko określonej grupy Twoich produktów
Jeżeli ankieta dotyczy na przykład badania satysfakcji Twoich pracowników, możesz rozesłać im link do ankiety mailowo. Masz do wyboru - pojedynczy mail lub mailing.
Link znajdziesz, wchodząc w wybraną ankietę z listy i klikając przycisk Wyślij.
Do analizy wyników z ankiet służy w Sugesterze tabela wyników, którą znajdziesz, klikając na liczbę w kolumnie Wyniki na liście ankiet.
W tabeli, oprócz odpowiedzi na Twoje pytania z ankiety, znajdziesz też informacje, które ułatwią Ci czytanie wyników takie jak: data wypełnienia ankiety, nazwa klienta (jeśli masz go już zapisanego w swojej bazie i system na podstawie adresu email jest go w stanie przyporządkować) oraz adres url ankiety.
Na koniec zrób listę wniosków, jakie płyną z wykonanej ankiety i zaplanuj co i kiedy można poprawić.
Ankiety w Sugesterze są zintegrowane z modułem CRM i pocztą elektroniczną, dzięki czemu możesz kompleksowo zarządzać danymi klientów oraz automatyzować część działań na podstawie zebranych informacji z ankiet. Link do wypełnionej przez klienta ankiety znajduje się w jego profilu w CRM. Dzięki temu nie tylko szybko przejdziesz do odpowiedzi, jakich udzielił Ci klient w ankiecie, ale też poznasz ogólne zaangażowanie klienta po liczbie ankiet, jakie dla Ciebie wypełnia.
1. Automatyczną aktualizację profilu klienta
Ankiety działają w Sugesterze na tej samej zasadzie co formularze, dlatego je także możesz mapować na przykład na klienta. Dzięki temu dane wpisane przez klienta w polach ankiety zostaną zapisane w odpowiednich polach w CRM. To ułatwi Ci personalizację komunikacji oraz obsługę, a także zbieranie nowych kontaktów,
Zobacz też: 6 ciekawych sposobów na wykorzystanie formularzy
2. Segmentowanie klientów
Klientów zainteresowanych konkretnym produktem można na przykład oznaczyć odpowiednim tagiem lub umieścić w dedykowanej grupie.
Zobacz też: Segmentacja klientów - kim jest Twój idealny klient?
3. Personalizację komunikacji z klientem
Możesz na przykład wysyłać spersonalizowane oferty lub treści marketingowe, uwzględniając preferencje klienta wyrażone w ankiecie.
4. Badanie satysfakcji klientów i pracowników
Ankiety mogą być wykorzystywane do regularnego monitorowania satysfakcji klientów, a wyniki analizowane w kontekście danych zgromadzonych w module CRM. Dzięki temu możesz szybko reagować na sygnały o niezadowoleniu klientów i podejmować odpowiednie działania.
Badanie satysfakcji możesz też przeprowadzić wśród swoich pracowników, by dowiedzieć się co im się podoba, a co nie w pracy. Taka ankieta może być anonimowa, więc nikt nie będzie się stresował i będzie odpowiadał szczerze.
Tworzenie ankiet w Sugesterze nie jest skomplikowane. Musisz się tylko zastanowić kogo chcesz zapytać o zdanie, sformułować jasne dla odbiorcy pytania i udostępnić ankietę jak najszerszej grupie odbiorców, by móc porównać wyniki i wyciągnąć wnioski.
W ramach konta w Sugesterze masz kolejne darmowe narzędzie, które pozwoli Ci poznać co myślą o Tobie inni.